Van egy 4 éves, LG 22 colos LED monitor-tv-m. Egyik pillanatról a másikra bekapcsoláskor fehér képernyő fogadott, semmire nem reagált. Szervíz szerint KUKA, ugyanis a javítása kb.50 ezer-be fájna. Más lehetőség nem létezik szerintetek sem?
Egyszer a YouTube-on láttam egy dokumentumfilmet a tervezett elavulásról. Amit én sem tudok elfogadni, nem tartom tisztességesnek. Említettek benne egy nyomtatót, amibe egy programozott chipet ültettek abból a célból, hogy mint egy időkapcsoló, egy bizonyos idő után a nyomtatót használhatatlanná tegye. Azt nem állítom hogy a te monitorodban is ez lehet, de kizárni sem lehet.
Több évtizede a Tungsram gyár volt úgy hogy teherautószámra döntötte le az izzókat azokban a falvakban, ahol a lakosok vállalták hogy az üvegtől megszabadítják a réz foglalatot, majd a gyár visszavásárolta a rezet. Ezeknek az izzóknak "súlyos" hibájuk volt: Majdnem örök életűek voltak, ezért nem érte meg piacra dobni. Még nem volt rá példa hogy az ilyen izzót cseréltük volna, még egyik sem égett ki, pedig azóta 35-40 év is eltelt.
Van egy LG 24" monitorom.
Egyszer elkezdte azt csinálni, hogy nem kapcsolt be csak 3-4 próbálkozás után. Aztán egyre nehezebb volt bekapcsolni. Vittem szervizbe ahol ugyanezt mondták, hogy kuka.
Aztán kiderült hogy szoftveresen ment haza, egy frissítés után semmi gond nincs vele.
Utolsó kommentelőt kérdezném, hogy milyen úton módon lehetséges a szoftverfrissítés, ha nem férek a menühöz?
Csak a vakító hófehér képernyő.....
UPDATE!Ennyit a szervízekről! Az imént, miután végigolvastam néhány fórumot, az mellett döntöttem, hogy szomorú, de a kuka martaléka lesz szeretett monitorom....de
-gondoltam adok neki egy utolsó esélyt, mert, bár nem vagyok műszerész, szétszedem, megmozgatok minden elérhető szalagot, ellenállást, hátha... És amikor visszaraktam a hátlapot, bedugtam a tápot, csoda történt, bejött a hangyafoci, menü, és e sorokat is a laptopmora dugva azon nézem, írom... Tehát akinek hasonló problémája lesz, azt hiába küldik el így a szervízek, adjon még esélyt szegény mütyürjének, érdemes :-)
A szervizekben lusták keresgélni olyasmit, amit ők sem tudnak pontosan és nem egy nyúlásos típushiba, amiről esetleg kiderült már korábban több esetben is a megoldása.
Persze vannak lelkiismeretes emberek is (akiknek történetesen éppen ilyesmi a foglalkozása), de nem ez a jellemező.
Legtöbben úgy állnak hozzá, felhasználói társadalomban élünk és ha valaminek egyetlen kis (pár vagy párszáz forintos) alkatrésze nem működik, akkor dobja el az összeállított üzemképes modulok összességét is és vegyenek helyette olyant ami hibátlan.
Elég nagy ostobaság, de a gyártóknak ez jelenti az állandó nagy forgalom lehetőségét, ha legalább egy-két gyártót ismernénk, hogy jobb és tartósabb dolgokat készít, akkor az ő forgalmuk növekedne és az időzített tönkremenetelre építő cégek forgalma csökkenne jelentősen.
Csak akkor állhatna meg valamennyire ez a gyártói szemlélet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!