Pofon kérdése:

Fekvőbringa építés?

Figyelt kérdés
Építeni szeretnék egy fekvőbringát, abból is a tedpole trike fajtát. Elektromosat. Akadájba ott ütközök, amikor a motorválasztáson és a hozzá illő akksiról van szó. Láttam olyanokat amik rc modell motorral van felszerelve (Zsír lenne ha le tudna adni 2kW-ot). Ha lehetséges, akkor ahoz milyen akksi kéne? Valamint az még kérdés számomra, hogy a milliamper/h az mit befolyásol? Tapasztalatokra is kíváncsi lennék, akinek van, az írhatja. Köszi előre is!

2014. febr. 26. 14:50
 1/4 anitaanita ***** válasza:

Üdv!


A 2kW egy csöppet túlzás. Az már majdnem egy Simson motor. (És azért az elektromotorok sokkal jobban gyorsulnak ám!). A 2kW -os motor a súlya miatt is túlzás. Nagyobb súly--> nagyobb fogyasztás (akár elektromos motor, akár robbanómotor!)


Ami RC modell motorral van felszerelve, az biztosan nem kW tartományú. Én azt javasolnám neked, hogy tervezz pedált is a járműre, hogy sík terepen ne fogyaszd az akkut, illetve be tudj segíteni egy kisebb elektromos motornak az emelkedőn.


A vonatkozó jogszabályok szerint csak olyan járművet hajthatsz jogosítvány nélkül, ami a 300W tengelyre leadott motorikus teljesítményt nem haladja meg ÉS emberi erővel IS hajtható.


Ezen kívül hogy típusengedélyre szükség van-e segédmotorod jármű esetén, azt nem tudom.


A miliAmper*h szám az azt befolyásolja, hogy hány másodperc alatt merül le az akkud. Na persze ha nem "mili" amperórában, hanem rendesen Amperórában (ezerszeres a váltó!) gondolkodsz, akkor egy hagyományos autó akku a 300W-os motort 1,5 órán keresztül is képes hajtani maximális teljesítményen. (Az autóakku egyébként rossz választás, nem szereti ha lemerítgeted. Az direkt indítóüzemre van csinálva: szóval ritkán veszel ki belőle nagy teljesítményt)



Mivel viszonylag kevés az elektronikai ismereted, ezért nagyon meg kell gondolnod, hogy belevágj-e ilyesmibe. Már csak a szabályozás (gázkar) kérdése is problémát okozhat neked. Nem is beszélve a megfelelő motor kiválasztásáról, mert az nagyon komoly feladat (főleg ha a fékezési energiát vissza akarod termelni az akkukba, és még a teljes rendszer árát is szem előtt kell tartani)

2014. febr. 26. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

[link]


ebből a választott agymotor (szénkefe nélküli legyen!) feszültségének megfelelően, 4 db.(48V=) vagy 5 db.(60V=) -ot építs be!

[link]


A vezérlő egység: [link]

"gázkarok" : [link]


[link]


stb...

2014. febr. 26. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anitaanita ***** válasza:

És akkor most el lehet kezdeni összeadni a tételek árát...

Szerintem nem az elektronikus kommutációjú motor lesz a nyerő, hanem a "sima" DC motor szénkefével. Ahhoz sokkal egyszerűbb teljesítményszabályzót összedobni.


Esetleg párhuzamos gerjesztésű szénkefés DC motor, mert ezzel pedig sokkal hatékonyabban és szabályozhatóbban meg lehet valósítani a fékenergia-visszatáplálást. (Az "ellenirányú" gerjesztőáram nagyságával lehetne változtatni a fékező erőt)

2014. febr. 26. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Kössz a kommenteket!
2014. febr. 27. 10:45

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!