Igaz az hogy, ha erősítőt teszek a kocsiba akkor megöli az aksit?
hamarabb meghal a sima aksi igen de még így is évekről beszülnünk nem hetekről.
az autóhifihez mivel komolyabb energia igény van így lehetőleg aksi csere is szükséges /nagyobbrakapacitás,de főleg indítóáram/,a nagy energiákhoz szükséges az AGM aksi esetleg több is ha hangnyomás a cél.
hogy neked mekkorára a van szükséged az függ a hifid teljesítményétől meg attól hogy az autódnak eleve mekkora aksi igénye van /önindító igénye,elektronika igénye/
nekem egy kis benzines autóm van,nincs agyon elektronikával sem,gyárilag 360A indító áramú volt,most hifi miatt 750es van,kb 100A nekem ez erősítők felvétele.
/Ritkán hallgatja az ember maximumhoz közeli hangerőn a zenét a kocsiban/
ettől kicsit bonyolultabb a helyzet,pl az áram felvétel nem csak a hangerőtől függ de a frekvenciától is.
pl minél alacsonyabb a freki annál több energiát vesz fel az erősítő.
ez leginkább mélynyomóknál számottevő mivel ők mennek alacsonyra akár 30hz re is ami igen megterhelő.
másik a dinamika.
szükséges a magasabb indító áramú aksi mert a zenéhez hirtelen sok energia szükséges hogy jól szóljon.erőteljesen és akkor mikor kell.
ilyenre találták ki a kondenzátorokat de az meg pláne megöli a kis aksikat mivel a nap 24órájában meríti kicsit őket és az olcsóbb kondik amúgy sem érnek sokat.
szóval ahhoz hogy dinamikus legyen a hangzás mindenképp nagyobb akis kellene mint ami a gyári ajánlása az autónak.
erősítőknél pedig a biztosítékot érdemes alapul venni nem a wattot mert a wattal csalnak,mindig sokkal több van ráírva mint a valós adat.
egyébként igazad van mert kis rendszerhez nem elengedhetetlen a nagy aksi viszont hamarabb meg is fog halnia kicsi mert nagyobb benne az áramingadozás mint egy nagyobb kapacitású aksiban,azt pedig nem nagyon kedvelik az akuk.
az erősítőd típusát add meg inkább de ha tudod a biztosítékot benne hogy hányas akkor abból meg tudom neked mondani hogy kb mennyi a valós teljesítmény.
a hangszórók terhelhetősége nem fontos úgy is csak annyit kap amennyit az erő bír adni.
Az aksit kb. 4 hónapja vettem... ez egy velox 12v/60Ah/510A
Az erősítő egy caliber ca-4520 rally 520w
vwclub.ro/showthread.php/25013-For-Sale-Amplifier-Caliber-520W
25A, akkor az még 300w közelében sincs.
jó lesz ez az aksi neki,ha meg egyszer meghal akkor majd veszel egy jobb akut pl ott van a bosch silver s4 60A 540A 20300ft ért vagy picivel drágábban a 278mmes silver s3 70Ah 640A indító árammal 21 500ft ért.
egyenlőre még maradjon az ami most van a kocsiba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!