Csak én vettem észre, hogy sok filmnek olyan f*s az 5.1 masterelése, hogy az valami tragédia?
Gyakorlatilag a film összes hangja a centerre van masterelve, nagyon kevés a FL és FR hangfalakon a hang, a mélycsatornát külön nem választják le, bíznak abban, hogy a hangváltó megteszi. Ez a magyar nyelvű DVD-kre vonatkozik. Most néztem párat és valami tragédia, hogy a zene meg minden szemből jön, kár volt megépítenem a rendszert, át kellett váltanom stereora, hogy élvezhető legyen. Biztosan nincs vele baj, a térhatású tesztvideók állatul szólnak rajta.
Egy H/K erősítőt használok digitális bemenettel.










Sajna a magyarok szarnak az ilyesmire mostanság... rég kinőttünk már abból a korszakból, mikor még dicsérték a magyar szinkront :(
Nem csak a minőség, a fordítás is katasztrófa... ráadásul egy csomó filmnél ha jobban megfigyeled, nem is teljesen a szájmozgásra megy már a szinkron XD
Azt hinné az ember, hogy a technika fejlődésével egyre jobbnak kéne lennie... csakhogy ahogy fejlődik a technika, annál kevesebb idő jut a projektre :/





sok esetben "ál" 5.1-ről van szó, vagyis valami sztereó hang van felkeverve 5.1-re, mert ezt kéri a megrendelő. én egy ideig dvd-authoring cégnél dolgoztam, ott több ilyen "5.1" készült, de a forrás csak monó, vagy sztereó volt, amit egy program felkevert 5.1-re, de persze az nem valódi 6 csatorna volt.
meg persze a magyar "divat" az, hogy minden a forntoldalon van, főleg a centerben. ez van, a hangmérnökök bénák, vagy nem érdekli őket a végeredmény.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!