Milyen hangszórót vegyek a kocsiba? Első ajtókba szeretnék új hangszórót a gyári megadta magát 16,5cm-s Olyan 20-30k ért gondoltam ha van annyiért normális
Nem tudom milyet lenne érdemes melyik szólna jobban 2 vagy 3 utas 40w vagy 100w folyamatos terhelhetőség ha nagyobb az jobb?
Ha veszek előre érdemes a hátsó gyárit is cserélni?
Igen azért néztem ki egy márkát és nem 2 más márkájú hangszórót hasonlítok össze így talán pontosabban van megadva. Mintha néznék egy jvc 40w és egy jbl 30w itt már lehet teljesen eltér a huzal vastagság is meg a tekercs átmérő is.
Ha egy 20cm is beférne össze tenném a két kezem de akkor nagyon sok átalakítás kellene.
Majd ha megöröklöm a kocsit még lehet kerülhet bele de az a jövő zenéje :D
nagyon szép köszönöm a tanácsokat a tanítást és a segítségeteket!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kedeves Morzsi007!
A fejegység végerősítőjének kimenő teljesítményét és a hangszóró terhelhetőségi teljesítményét kellene műszerrel bemérni! Ekkor lehetne biztosan választ adni. E nélkül csak javasolhatunk! Találgathatunk! Talán igazunk lesz.
Írod:"... mert elöregedett a hangszóró anyaga...". A papír és más kónusz anyagok évtizedeket kibírnak, és nem szakadnak szét. A 30-as évek világvevő rádióiból üzemképes hangszórókat veszünk ki. Igaz a mágneseik legyengültek, de újra mágnesezve tökéletesn szólnak. Csak most van, hogy a korszerű anyagok, például habszivacs, néhány év múlva össze repedezik és peremezni kell a hangszórót.
Nekem a műhelyembe mindíg nagy teljesítménylől kifáradt , szakadt kónuszok és égett tekercsekkel jöttek a hangszórók.
Üdv:H.F.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az autóban azért fizikai hatások is érik, pl ajtó becsukása is egy idő után sok rázkódás, rezonancia, meleg, hideg. itt a szivacs vagy gumi anyagokra értettem első sorban.
Mindenesetre nekem fura, hogy egy “normál” teljesítményű autós fejegység szétszakít egy hangszórót, ami gyári cucc.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kedves Morzsi!
Mindenben igazad van! Más körülmények között is érik a hangszórót kemény hatások, és nem ég le a tekercse, nem szakad össze a kónusza.
Nekem is furcsa a gyári összeállítás. Nekem az ötvenes évek végén az MHSZ rádió klubban megtanították a teljesítmény mérést. Nem égnek le a hangszóróim! Most 5 wattos hangszóróra 50, 150, 200, 500 wattokat írnak, a boltosok meg így adják el. Bennem felmerül a külföldi villamos mérnökök szakmai tudása, egyetemek oktatóinak szakmai képzése. Olyan adatot közölnek, melytől BIZTOSAN tönkre megy a hangszóró, ez nem csak erkölcstelenség!!
Fel se merül, hogy 5% a hatásfoka, 95% hőveszteség. Egy 500, 2000 wattos hangszóró 95%-a tetemes fűtési hatást fejtene ki.
Össze gyűjtöttük a dinamikus hangszóró előnyös és hátrányos tulajdonságait. 6 darab előny, 24 darab hátránnyal rendelkezik!! Az utóbbi 50 évben a nagy külföldi hangszóró gyártó cégek semitt sem tettek valamelyik hátrányos tulajdonság kizárása vagy enyhítése érdekében. Viszont olyan dekorativ külsővel foglalkoznak, mely nincs a hangzásra hatással. Szimorú, hogy a hifis-ták erre nem figyelnek.
Üdv.:H.F.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!