Milyen hangszórót vegyek a kocsiba? Első ajtókba szeretnék új hangszórót a gyári megadta magát 16,5cm-s Olyan 20-30k ért gondoltam ha van annyiért normális
Nem tudom milyet lenne érdemes melyik szólna jobban 2 vagy 3 utas 40w vagy 100w folyamatos terhelhetőség ha nagyobb az jobb?
Ha veszek előre érdemes a hátsó gyárit is cserélni?
Kedves Barátom! Elnézést kérek, mert a válaszom egy kicsit kioktató lesz. Nem ilyen szándékból írok, hanem segíteni szeretnék! A hangszórók teljesítményét a különböző külföldi cégek nagyon eltérő szabványok és ajánlások szerint adják meg.Ilyen például az IEC263-5 és IEC 265-5 -s ajánlás. A 16,5 cm kosárátmérőjű hangszóró az első szerint csakk 3 wattos, de a második szerint 30 wattos. Akkor még nem vizsgáltuk a DIN, ASA, BS, JIS, PMPO, PEEK, SI szerinti teljesítményeket!! Valójában a hangszóró tekercs méretei határozzák meg a teljesítményt. A huzal keresztmetszete (átmérő), a betekert huzal hossza, a tekercs átmérője. Csak az a baj, hogy a tekercs a hangszóró belsejében van és ezek az adatok nem láthatók, legkevésbé mérhetők. Általános mérnöki méretezési szabály, hogy a nagyobb tekercsek nagyobb átmérőjűek, vastagabb huzalúak. Így az elektromos teljesítményük is nagyobb.Ez a nagyobb kosárátmérővel és kónusszal jár.Nagyon fontos megállapítás: a nagyobb teljesítményű hangszóró csak nagyobb villamos teljesítmény hatására kelt nagyobb hangerőt!! A nagyobb hangerőhöz az erősítőt is cserélni kell.
Nézzük az érzékenységet: Már írtam, hogy a 16,5 cm kosárátmérőjű hangszóró között van amelyik az egyik ajánlás szerint 3 wattos, míg másik ajánllás szerint meg 30 wattos, sőt a negyedik (PMPO)300 wattos.Ezek után hogyan értelmezi a gyártó az 1 watton megadott érzékenységet??
Következő kérdés a hangszórók utjainak száma. A két utas a hallható hangot két sávra bontja, majd hangváltó után két hangszórót üzemeltetünk. A három utasnál ez három sávban és hangszóróval szól.A hangszóró minőségét a sugárzott hangfrekis sávszélessége határozza meg.Minnél szélesebb sávú annál precizebb gyártmány. A váltás sávokban történik. Itt a két hangszóró együtt működik. Az együttes szólás, hang torzulást okoz! A két utasnál csak egy, a három utasnál kettő ilyen váltási és torzítási sáv van. Ezek után mindenkinek a két utast szoktam ajánlani, ha nem akar széles sávú hangszórót. A széles sávúnál nincs váltási sáv és torzítás.
Még egy megállapítás: A hangszóró akkor ég le, ha az erősítő jelentősen nagyobb teljesítményű a hangszórónál.
Ezek után szabadon dönthetsz. Üdv:H.F.
Kedves Barátom!
Nincs a környezetedben egy szakszerviz, akik műszeres mérés alapján pontos segítséget tudnának adni? Nem világos, hogy leégett a hangszóród, vagy csak egy kis olajozás miatt cserélni akarsz?
A fiammal 19 évig szervizesek voltunk. Az utóbbi évtizedekben a hangszórók és erősítők teljesítményét nagyon sokféle szabvány és ajánlás szerint adják meg, mely adatok teljes káoszt képeznek.Például: DIN, JIS, BS, ASA, RMS, PMPO, PEEK, IEC263-5, IEC265-5, SI, MSz 1559-74, AS-2-1984 Standard, ... stb.Ugyan arra a hangszóróra az egyik szerint 30, másik szerint 300 wattot közöl a gyártó! Ezek után ne várd, hogy Valaki is szakszerű választ fog adni.Szerintem műszeres mérés nélkül nem lehet hangszórót ajánlani!!
Üdv:H.F.
Az első link, a nagyobb JBL 40W RMS-t tud. Szerintem a “kis” 4x50W-os egységhez megfelelő.
Valószínűleg 50W-nál már akkora a torzítása, hogy nem fogod hallgatni ekkora hangerőn, mert értelmetlen.
Ezen a fotón aztán tényleg sok tekergetni való gombot látni.
Amúgy mi az a motorfedél?
Drága Barátom és a többi hozzá szóló!
Miből gondoljátok, hogy ha a 16,5 cm kosárátmérőjű hangszórókra különféle nagyságú teljesítményt írva valóban a nagyobb teljesítmény értékű többet tud??? Egyszerűen: a 30 wattosnál a 60 wattos miben különbözik?? Szerintem csak annyiban, hogy az egyik cég 60 wattot ír a hangszórójára, de nem vastagabb huzalból, nem több menetszámú, és nem nagyobb átmérőjű csévére tekercselték a hangszóró tekercsét!
A szerencsétlen Kollégának - írja, hogy szétszakatt a papír membránja - Ez villamos teljesítménytől szakadt szét! A hangszóró kosár nem tudott 2 cm-s amplitudót biztosítani a szerelvénynek (tekercs, kónusz, pille, perem), összetépte!
Én azt javasolnám, hogy 20, vagy 25 cm kosárátmérőjű hangszóróban gondolkozzon, melynek a kosara nagyobb amlitudót képes biztosítani. Ha az ajtóba szereli a hangszórót, akkor valószínű, hogy közbenső betétet kell készítetni és beszerelni.
Nem dicsekszem, csak szabad legyen megjegyeznem, hogy milyen szakmai tapasztalat alapján nyilatkozom: Az 53 éves fiam 19 évig autó hifi technikát szerelt, és én (80 felé haladva) 60 évig hangszórókat javítottam és sokat újra tekercseltem. Csak elszenesedett tekercs maradványokat találtam.Ebből kellett megállapítani az eredeti menetszámot.
Tisztelettel:H.F.
Egy 50W-os fejegységhez elegendő egy 16,5 cm-es JBL hangszóró. Azzal sok ember tisztában van, hogy ami rá van írva, az köszönő viszonyban sincs azzal, amit tud.
A nagyobb mágnessel rendelkező JBL-ben nagyobb tekercs van, annak nem lehet baja azzal a Pioneer fejegységgel. Hogy a gyári rendszer szétszakította a gyári hangszórót, azért lehetett, mert elöregedett a hangszóró anyaga, másképp nem sikerülne. A suttyó tönkretevője meg élvezte is, hogy recseg ropog max hangerőre tekerve hallgathatta.
A másik dolog, hogy nagyobb átmérőhöz komolyabb átalakításokra lenne szükség, ami nem biztos, hogy belefér az összegbe, meg, ha nincs külön erősítő, ami megkívánja a komolyabb hangszórót, felesleges is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!