Kell kondenzátor egy kis (200watt rms) teljesítményű erősítőhöz, ha max hangerőn, új akksival, járó motornál is villog a műszerfal világítás és a fényszóró fénye ?
Vettem egy Sony 2 csatornás ampot, 500w van ráírva de csak egy 25 amperes bizti van benne. A tápkábel 8Ga vastag, kb 8mm², ez elvileg bőven elég, mindenféle táblázatok alapján...
Most nincs rajta kondi, mert mindenki azt mondja, nem kell. De ha enyhén eltompulnak a fények, akkor sem kell ??
Plusz a hangerő 80%-ánál már torzít a mélyláda 100hz környékén.... Alacsonyabb frekin nem recseg, de a 100-120hz is fontos !
Az akkumulátor fél éves, 64Ah Banner.
Valaki tipp ?
Igen úgy kötöttem be, "szakszerűen". Tök szépen eltudtam relyteni a küszöbök alatti kis csatornában. Ha vastagabb lenne a kábel, nem biztos, hogy beférne... fel van kötegelve stb.
Még arra gondoltam, a gyári földelés vezetéket, ami az akksiról megy a karosszériára, kicserélném. De az is jó vastag, ránézésre 20mm², mint a kisujjam. Plussz az bele van sajtolva a saruba, nem akartam hozzányúlni. Csak elég ronda már, 21 éve ott van. Ford Focus kombi 2002.
Álló motornál eléggé látszik. Járó motornál is csak alapjáraton, úgy már kevésbé. Menet közben már nem látszik.
Vagy hagyjam így ? Ritkán hallgatom koxon. 50 ig lehet hangosítani, általában a 30 is elég. 40-45 akkor kell ha gyorsan megyek lehúzott ablakkal.
Arra gondoltam, talán az a baj, hogy túl hosszú, 4.5 méter a piros kábel. Elmentem egy hifi boltba, és azt mondta az eladó, hogy egy mobilappal generáljak egy állandó frekvenciát, így búgni fog a mélyláda és max hangerőn mérjem meg a feszültséget az akksinál és az erősítőnél is.
Ha nagyobb a különbség mint 1 volt, akkor vékony a tápkábel, túl nagy rajta a "veszteség". Az erősítő 14-16 voltnál éri el a max teljesítményt, ott már nem torzíthatna max hangerőn sem.
És tényleg.... 1.2 volt különbséget mértem. Marha jó, akkor mégsem elég a 8mm² kábel. Szedhetem szét... Vettem egy 20-as szettet, az csak elég lesz.
A villogó a fényekre meg azt mondta, hogy ajánlott a kondi, hogy kímélje az akksit és a generátor fesz.szabályzót. Meg hogy ne sima alátétet használjak a csatlakozásoknál, hanem ilyen karmosat, mert az biztosabb kontaktot ad. Bár lehet csak azért mondta, hogy vásároljak minél többet 😃 Majd jövőhéten újrakábelezek, aztán meglátom.
Mert, hogy az autók akkuja nem tud olyan gyorsan reagálni a hirtelen impulzusokra. Emiatt egy pillanatig, amikor üt a hangszóró, nem tudja "kiszolgálni" az erősítőt, hiába erős az akksi. A kondi viszont gyors. Valami ilyesmit magyarázott. Végülis hihető.
Majd meglátom a vastag kábellel milyen lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!