Milyen elven működött pl. a 90-es években is még látható körhinták folyadékba mártogatós teljesítményszabályzása?
A megszokott villanymotor rövidrezárt forgórészű aszinkron motor.
Tekercselése (ha láttál ilyet) alumínium öntés (igen, az a tekercs) és a forgórész végein összeköti a horonyban lévő "meneteket", ettől rövidrezárt.
A körhinta motorjánál nincs meg ez a rövidzár, meg egyébként is vörösréz huzalok vannak a hornyokban, hanem 3 csűszógyűrűfre van kivezetve.
Na innen van elvezetve és a vége ott van abban abann a "fésűben".
Az edényben valamiféle sóoldat van (ha jól tudom) ez vezeti az áramot és ahogy merítik befele egyre inkább közelít a rövidzár felé, a végén már kb. megfelel a rövidrezárt állapotnak.
Nagy vonalakban így működik...
Ellenállást képezett, sós vízzel valószínűleg. Végállásban pedig rövidre zárt, érintkezővel.
A tiszta (desztillált) víz nem vezet. A csapvíz jobban vezet (ásványi tartalommal), de nem annyira, hogy e célra alkalmas legyen.
Kondenzátorként ilyen módon képezhető akkora kapacitás, hogy megmozdítson ilyen motort, ahhoz sokkal nagyobb felület kellene és értelemszerűen egymástól elszigetelve.
Vagyis kondenzátorként ilyen módon __nem__ képezhető akkora kapacitás.
Kimaradt egy lényeges szó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!