Aptx HD Bluetooth fejhallgató transzmitter, hi-fi audiophile?
Pontosan.
Erre is próbáltam utalni akkor, amikor azt mondtam, hogy ez hitkérdés ;)
Ez az egész audiofília dolog tulajdonképpen arról szól, hogy neked megéri azt a pénzt, az általad vélelmezett minőségjavulás.
tökmindegy hogy most kábel, tápszűrő, reclocker, dac chipek. HA hallasz különbséget A és B között, (tökmindegy hogy valóban van-e különbség , műszerekkel kimutatható vagy sem - placebo hatás), ÉS neked megéri azt az X ártöbbletet akkor megveszed.
rutracker-en elég sok magasrátás cucc fent van, én is onnan szedegettem.
192kHz/24bit- a java ezeknek Vinyl RIP tehát valós is lehet, de leszeded meglesed hogy hány hertzig van benne jel és kiderül, hogy annyi-e amennyi rá van írva, bár a vinyl ripeknél nem szoktak hazudni annyit.
Sőt, ezek között a vinylripek között szoktak kincsek lenni, eredeti masterek, nem pedig a remastered borzalmak.
ja a 32/768 az még nem annyira forog közkézen.
Egyébként meg vigyázz mit kivánsz, van DSD512 albumom, 40perc körül, 14,5 giga; DSD256, félórás album, 6 giga :D
illetve egyre gyakrabban szaladok bele *.mka fájlokba, 2 sávval (DTS 5.1 24-48, FLAC 2.0 16-44).
illetve jön néha szembe flacba pakolt mqa ami elvileg 24/352,8, de mivel a DACom nem támogatja ezért csak sima 16/44-nek látom.
csak a móka kedvéért, hogy meghallgasd hogy szól, lehet összevadászni legál ingyen demókat is
Illetve mivel már van egy jó rendszered, és hamár elággé vájt lesz a füled akkor érdemes odafigyelni hogy mit töltesz le, ugyértem melyik kiadás, melyik master.Rájössz, hogy miért kerüljük a "remastered" verziókat, szembejön majd veled a dinamikatartomány és -kompresszió, a hangerőhábórú, et ecera et ecera.
Pl.: ezt látványosan elk*rták 2001-ben.
Ez egy feneketlen nyúlverem, Isten hozott!
őőő..járható út, de teljesen illegális....őőő mondja az, aki torrentről akarja letölteni fél világot. Tudtommal digitális másolatot mindenki készíthet, de csak arról a hordozóról amit előtte megvett,vagyis kifizette a jogdíjat, és csakis saját használatra. Az nCor-on több ezer flac cd-rip van fent, szinte minden valamire való előadó teljes életműve komplett, és külön lemezenként is. Én biztos nem fogok könyvtárba kuncsorogni és sumákban berippelni a laptopra egyetlen lemezt sem. Ezt már megtették előttem jópáran, teljesen felesleges erre az időt pazarolni. Ami viszont érdekes a nCorról azok a tartalmak, amiket közvetlenül vinylről, vagyis analógról, nagy felbontásban 24bit/192kHz-en rippeltek. Ehhez szerintem mindenképp spéci, drága szerkó kell, és az se árt ha a lemez nincs szétkopva. Szerencsére vannak olyan zenebarátok, akik ezt önzetlenül megteszik, és meg is osztják a többiekkel. Ez egyenlőre nekünk mezei felhasználóknak olyan Kánaán, amit a legtöbb torrent felhasználó fel sem fog. Csak a példa kedvéért, az egyik ismerősöm Németországban elkezdett torrentezni mint itthon, letöltött 1-2 filmet, és egy hónapon belül csengettek nála egy 300 ejros csekkel, és közölték mellé, hogy ezt vegye baráti figyelmeztetésnek, mert ha lesz legközelebb, akkor az tényleg fájni fog.
A 2lmusic store nagyon hasznos volt, mert megmutatta mi a retusálatlan eltérés a különböző felbontások közt. Remélem nem átbaxás ami ott van, és tényleg a mesterszalagról digitalizáltak különböző felbontásban. Ma már olyan technikák vannak a hangnál is, mint a képfelskálázásnál, el tudom képzelni hogy sok 24Bit tartalom nem más mint sima 16Bit felskálázva, csak hogy jobban fogyjon. A hét végén ráértem kicsit foglalkozni a dologgal, és nagyon tanulságos volt. A sima 16Bit/48kHz CD-re azt mondanám hogy tényleg jól szól,és szerintem a könnyűzenében, rockban teljesen megfelelő. Már ennél a minőségnél is inkább a forrásanyag a gyenge pont, ha gyenge az eredeti analóg, akkor abból csodát ne várjunk, még DSD 256-nál sem. Miután meghallgattuk a 24Bit/96-352,8kHz, DSD64, DSD 128 felbontásban ugyan azt, egyöntetűen tisztábbnak tűnt mint a sima CD, a CD hang ezek után "fátyolosan" hatott. Ezek a formátumok közt hangzásilag olyan kicsinek találtam az eltérést, hogy az inkább már szubjektív mint objektív volt. Viszont legalább tízszer meg kellett hallgatnom a DSD 128, és a DSD 256 felvételt mire azt mondhattam hogy van a kettő közt egy nüansznyi eltérés. Rá kellett hogy "álljon" a füle az embernek hogy észrevegye hogy a színpadkép kicsit pozicionáltabb volt a DSD 256-nál. Már a DSD 128-nál is eléggé elkülönültek (legalábbis a sima CD-hez képest) a hangszerek, itt találtunk egy kicsit nagyobb precizitást. Szerintem talán egy komolyzenei koncertfelvételnél esetleg megérheti ez a kis szinte hallhatatlan pluszt a három -ötszörös fájlméretet, de az biztos könnyűzenére nem fogom bevállalni. DSD 256 7 perc 1,2 GB, ugyan az CD-ben 16BIT/48kHz 26 MB. Ez kb 40-szer nagyobb méret és nagyjából annyi a különbség mintha vennék egy sportautót ami megy 290-el 30 millióért, és vennék egyet mi megy 320-al 1,2 milliárdért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!