Mi a különbség az FPS és a Hz között?
Sziasztok!
Gaming szempontból érdekelne a válasz főleg, így én is onnan probálom megközelíteni.
Lehet nem tudom jól (akkor javítsatok ki), de az FPS, azaz a frame per second, a képkocka per mp, tehát, hogy a videokártya egy mp alatt hány képkockát tud kirajzolni (ez esetben) a játékból. A Hz pedig a monitor képfrissítése (60, 75, 144, 240). Ismétlem: lehet teljesen rosszul tudom!!!
Na most igazából az érdeklne, hogy tegyük fel van egy 144 hzes monitorom, de a vga mondjuk 70-80 fps közötti értékre képes egy játéknál, akkor feleslegesen van 144 hzes monitorom? Vagy tegyük fel 60 hzes a monitor, és egy játékban van 200 fpsem, akkor az igazából ugyanolyan, mintha stabil 60 lenne? Lehet hülyén fogalmaztam meg, de igazából ez érdekelne, hogy az a legjobb ha az fps és a hz ugyanannyi? Vagy mi van ha az egyik több/kevesebb.
Azért érdekelne, mert tervezem, hogy egy 144 hzes monitort veszek, de mi van, ha egy játék 100 fps-sel megy, akkor hiába van 144 hzes monitorom?
Remélem nagyjából érthető.
Nagyon köszönöm a válaszokat előre is. :)
Alapvetően "élvezhetőbb", ha egy 60Hz-es monitoron van több FPS-ed, minthogy mondjuk egy 144Hz-es monitoron 60-70FPS-ed. Bár nagyban függ, hog milyen játék, mondjuk egy grafikára orientált/sztoris A+ játék, ahol nem számít a nagyon gyors reakció idő, ott annyira nem gáz.
Bár olyankor meg lehet jobban jársz egy G-sync/FreeSync bekapcsolással, ilyenkor dinamikusan állítja a monitor a képfrissítést.
nagyonnagyon leegyszerűsítve
hertz azt monja meg hogy egy másodperc alatt hányszor frissiti a monitor a képet 144hz=144szer villantja fel azt a képet amit a géptől kap. (ez lehet akár egy jpg állókép is, vagy az ures desktopod)
az fps meg az h a gép hány képet lő ki a monitor felé másodpercenként.
Az utolsó példádat megragadnám picit és szétboncolnám.
No, van a 60Hz-es monitor, játékban pedig 200fps-ed van. Ez azt jelenti, hogy 200 képkockát küld ki másodpercenként a videókártya a monitorra. A monitor 60-szor frissíti a megjelenítőn látható tartalmat másodpercenként, viszont ez esetben a megjelenítendő tartalom 200 képkockából áll, ugyanis egy másodperc alatt ennyit pumpál át a videókártya, szóval egyértelműen folyamatosabbnak fog tűnni 60Hz-es kijelzőn a 200fps, de nem mindegy hogyan. 180fps-ig tök jó a sztori, 1 képfrissítésre (1Hz-re) jut 3 képkocka, ez kerek szám, ez stimm, ugyanis a 180 osztható 60-al, viszont a 200 már nem osztható maradéktalanul. Ez azt jelenti, hogy egy képfrissítésre 3 képkocka meg még egy képkockának a harmadrésze jut (0.3333333333333333333333333333*), ami szétcsúszást eredményezhet, ugyanis több képkockánál is eljátssza azt a monitor, hogy elkezdi megjeleníteni egy képfrissítés során az egységnyi képkocka mennyiséget, majd a 3. után belecsíp a soron következő 4. képkocka harmadába, megjeleníti azt, majd jön az új képfrissítés. Talán ezt hívják tearing-nek ha jól gondolom.
Ennek kiküszöbölésére több megoldás is született, ott van AMD oldalon a FreeSync, vagy Nvidia oldalon a Gsync, esetleg szoftveresen a Vsync, de én most ki nem fejtem ezeket mi micsoda, nem szeretnék ennyire belemenni.
Gyakorlati példát viszont hozhatok a hatékonyságot illetően. Nekem 75Hz-es FreeSync-es monitorom van, amin nem lock-oltam az fps-t, "hadd szaladgáljon csak 200+fps-el a LoL" alapon és elmondhatom, hogy nincs szétcsúszás, tökéletes a kép. Vsync sem aktív, csak a FreeSync a driver-ben és ennyi. Le is teszteltem, az S9-emmel 960fps-ben felvettem a monitort miközben játszom és nem látni egy deka szétcsúszást sem, szóval teszi a dolgát a FreeSync.
Nekem is 75 hzes freesynces, és én is bekapcsolatam. AC-nál nincsenek szétcsúszások.
De mondjuk egy kompetitív (pl R6) mikor élvezhetőbb: 75 hz 120 fps, vagy 144 hz 120 fps? Most ezt így nagyon leegyszerűsítve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!