Fülhallgatót vissza lehet küldeni garanciaidőn belül ha megtört a kábele?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"A rendeltetésszerű használatból eredő hibákra vonatkozik a garancia."
Igen, de a fizikai sérülésre nem vonatkozik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
ahogy ez előzőek írják. Itt a pontos megfogalmazás:
"A szavatosság azokra a hibákra terjed ki, amelyek feltehetően már az áru átadásakor benne rejlenek az eladott termékben,..."
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
""A rendeltetésszerű használatból eredő hibákra vonatkozik a garancia."
Igen, de a fizikai sérülésre nem vonatkozik."
Szerencsére az ügyfél termékkel kapcsolatos panasz ügyintézés során nem a gyakorikérdések oldalán kérdezi meg a kereskedő, hogy kicserélje-e a kérdéses terméket, vagy sem.
A sorrend a következő:
-jelezni kell a problémát (nem muszáj személyesen, lehet telefonon, email-ben, postai úton, stb)
-el kell juttatni a vállalkozáshoz a hibás terméket és a vásárlást igazoló bizonylatot (természetesen ha ezt kérik), ezt sem muszáj személyesen, lehet postai úton, megbízott személy által, stb.
-a vállalkozás vagy maga véleményez, vagy bevizsgáltat, ennek eredményétől függően cseélhet, javíttathat, vagy visszatétítheti az árát (ez függhet attól is hogy a javítás vagy kicserélés okoz-e jelentős többletköltséget).
-a vásárló az eredménytől függően elfogadhatja azt, vagy kérhet más megoldást, ezt a vállalkozással kell egyeztetni
-ha nem jutnak egyezségre, a fogyasztóvédelem segítségét lehet kérni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Mi jelent a 10 ezres limit a gyakorlatban?
A fenti garanciális szabályok a gyakorlatban ez azt jelentik, ha hibás a termék, akkor 2 évig fordulhat a kereskedőhöz. Ez úgy működik, hogy a vásárlónak kell bizonyítania, hogy a teljesítéstől számított 6 hónapon belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában is meg volt."
Na most ezt a vásárló elég nehezen fogja tudni bizonyítani!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
""A szavatosság azokra a hibákra terjed ki, amelyek feltehetően már az áru átadásakor benne rejlenek az eladott termékben,...""
Ez vonatkozik arra is, hogy a termék anyaghasználata, felépítése, mechanikai kialakítása, a várható igénybevétellel szemben nem nyújt megfelelő ellenállást, így akár rendeltetésszerű használat során is keletkezhet elváltozás, deformitás, anyagfolytonosság hiány, törés, szakadás, stb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ilyen termékekből ezer-tízezer számra adnak el.
Ha 9.995 nem hibásodik meg, akkor az az 5 db amit esetleg visszavisznek, kötve hiszem, hogy gyártási hibás....
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Miután nem gyártásból eredő és már az átadásnál meglévő hibáról nem lehet szó, garanciában nem fogják elfogadni.
De fuss 2 kört, levélben jelezd igényedet.
Ha nem cserélik, javítják, akkor vágd le a csatlakozóját, vegyél másikat, forraszd rá, és használd (megtörésre vigyázva) megelégedésre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!