Kazettára hogy lehet zeneszámot rárakni? egyátalán lehet ilyet csinálni, vagy van ahol lehet ilyet csináltatni?
Bár többféle szalagminőség van, ma már tudtommal csak a leggyengébbet gyártják (Type I, Normal), a márka szinte mindegy. Olcsó magnóhoz nem is kell jobb. A legtöbb kazetta 60 perces, ami ennél hosszabb (pl. 90 perces), annál vékonyabb a szalag. A teljesség kedvéért létezett Type II, CrO₂, Type III, FeCr, és Type IV, Metal.
"Rátöltés" ne viccelj, ez digitális fogalomként használatos.
A kazettás magnó meg analóg, noha használták adatrögzítésre is, de te nem olyan alkalmazásról beszélsz, hanem analóg hangrögzítésről, hangfelvételről.
Maiak mellesleg gyakran portnak nevezik az analóg csatlakozókat, de ez is vicc, mert a port jelentése digitális kapu.
"milyen kazettát érdemes venni gyakorolni a rátöltést, és milyet, aminek jobb a hangminősége?"
Másolni szoktak kazettára, esetleg felvenni rá.Gyakorolni bármin tudsz.
A felvétel minősége függ a kazettád minőségétől, a rögzítő eszköz minőségétől és az eredeti jel minőségétől. Ha ezek közül bármelyik gagyi, akkor a többinek a minőségét a hajadba kenheted.
Normál kazettákra is lehet kiváló minőségben rögzíteni. Sony HF-S, HF-ES vagy TDK AR, AR-X vetekedtek a krómos kazettákkal. Ugyanígy a krómos kazetták között is van ócska minőségű...
Amíg nem teszel szert egy minőségi deckre, addig gyakorlatilag szinte bármi jó lesz. Ha meg úgy döntesz, belefolysz ebbe - ma már - hobbiba, akkor készülj arra, hogy igen sokat elkérnek egy hibátlan állapotú középkategóriás deckért is, a high-end masinákról nem is beszélve. És kazettával sem lesz jobb a helyzet: nagyi ócska kazettáit megkapod olcsón, de ha újat akarsz, még fóliában, az - mivel már legalább 20 éve nem gyártanak minőséget - piszok sokba fog kerülni.
"A normal egyébként a Fe-Cr után jött. Mert az volt a legrosszabb."
Tévedés. A normál hivatalos neve Type I, a króm a Type II. Előbbi jellegzetessége, hogy a magas frekvenciákat nem adja úgy vissza mint kéne, míg a króm a mélyeknél gyengébb egy kicsit. Ezt próbálták korrigálni a Type III, azaz ferrokróm szalagokkal, ahol két mágneses réteg hivatott mind a mély, mind a magas frekvenciák tisztességes visszaadását elérni. Összességében azonban messze nem hozta az elvárásokat, így alig pár év alatt kihalt, a nyolcvanas években már alig-alig találni olyan eszközt, ami felismeri (és így kezeli is) a Type III kazettákat.
"Cr-O2 már elég alacsony alapzajos volt 70micron és a metal 50micron"
He? Mármint mi 50 mikron? 50 mikro mi? És mi nem bírta?
"Még lehet találni bontatlant szinte mindegyikből. Bár azt hiszem metal-t már rég nem láttam sehol."
Ebay-en szinte minden van, de az árak a csillagos égben.
"Az viszont igaz, hogy míg egy írt cd jó ha kibir pár évet(utána olvashatatlan), nekem van egy halom kazettám, ami még mindig egész jól szól."
Ezért ez sem teljesen igaz, mert nekem meg vannak írt CD-im, amik 20 éve porosodnak ládák mélyén de még mindig működnek (persze olyan is akad ami már széthámlott), és sajnos a kazetták sem örök életűek. A szalag gyűrődik, nyúlik, átmágneseződik, penészedik...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!