Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » KI A FELELŐS? Ha a sim kártyám...

KI A FELELŐS? Ha a sim kártyám hibás (nem a telefon) és a szolgáltatónál hónapok óta jeleztem, hogy extrém magasak a számláim de mindig leráztak (több ügyfélszolgálaton is próbálkoztam) avval?

Figyelt kérdés

hogy "fogyasszak kevesebbet stb" míg végül kiderült hogy a sim a rossz, ebből jelentős anyagi hátrányom származik ki a felelős?

Tehát hónapokig a sim hibájából jóval többet fizettem, (plusz forgalmat generált) kérhetek-e jóváírást vagy kártérítést a szolgáltatótól?

Ha igen, akkor azt hol jelezzem? Ügyfélszolgálat félő, hogy megint igyekszik elkenni a dolgot.



2016. nov. 7. 09:56
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
Szolgaltatotol sokat ne varj. Egyszer bevittem meg a windowsos telefonomat szoftverfrissitesre, hogy csinaljanak valamit, mert fagyogat, meghulyul stb. Valoszinuleg szoftveres problema, errr elkezdi a rendkivul intelligens csaj, hogy vigyem haza, hagyjam ejszakara bekapcsolva a telefonomat, mert hajnal haromkor tud csak frissulni a szoftver. Wtf. Mert ez volt eppen megadva a beallitasoknal, hogy a frissitesek hajnal haromkor menjenek ra, kb fel masodperc volt otthon beallitani, hogy ne hajnal haromkor frissitsen, de semmit nem ertem vele, mert a friss szoftver volt rajta, tehat a problema nem oldodott meg, gyarilag kellett volna megoldani, de garanciaval sem voltak hajlandoak erre. A vege az lett, hogy hulyekkel noncs mit beszelni, kibirtam vele igy egy darabig aztan osszetortem es masikat vettem. Szoval a szolgaltatok dolgozoi mind hulyek es altalaban erettsegivel, vagy valamilyen bolcsesz diplomaval ulnek ott.
2016. nov. 7. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 A kérdező kommentje:

Na jó,esélytelen kulturáltan...látom akad még olyan hozzászóló aki csak az agresszivitását akarja valahol kiélni. (szerencsétlen...:))


Eszembe sem jutott volna sim cserét kérni, maga az ügyfélszolgálatos találta ki mint lehetséges megoldást.


Ügyfélszolgálaton NEM adnak részletes számlát (elképesztő de igaz) és ismerem a csomagomat, hiszen nem rendeletem volna meg azt ha nem tudnám pontosan a részleteit.


Köszönöm az értelmesen gondolkodóknak, segiteni próbálóknak!


:)

2016. nov. 7. 15:01
 13/19 anonim ***** válasza:
100%

Nem támadás volt, csak hogy értsd :)


A SIM kártya egy dupla, speciális memóriachip.

Egyik részét írhatod, olvashatod. Itt tárolja a telefon-

számokat és az SMSeket.

A másik része csak olvasható. Itt tárol néhány azonosító

számot, amit a telefon elküld a központnak. Ez alapján

a szám alapján azonosítják az előfizetésed. Ez az úgyne-

vezet IMSI szám (mint a telefonnál az IMEI). Ehhez az

IMSI azonosítóhoz van neked egy "adatlapod" a szolgálta-

tónál, ahol nyilvántartják, hogy az adott IMSI-hez tarto-

zó aktuális telefon milyen műveleteket hajt végre.

Tehát a SIM csak egy sorozatszámot tartalmaz, amit a tele-

fon elküld, hogy felengedjen a hálózatra.


Az egyetlen dolog, ami meg tud hibásodni, az az, hogy

nem tudja a sorszámot kiolvasni. Olyankor a telefon

"érvénytelen SIM" és hasonló üzenettel válaszol, ami

alapján mehetsz a szolgáltatóhoz és cserélik a kártyát.

És az IMSI mindig egyéni, túlbiztosított, ha pl egy

szám megsérül (rossz eredményt olvas a kártyáról), akkor

már érzékeli a hibát.


Még mielőtt feltételeznéd, hogy más is ugyanazt az IMSI-t

használja, megnyugtathatlak, hogyha a hálózat két azonos

IMSI-t észlel, mindkét helyre automatikusan megy a járőr,

és onnantól lehet magyarázkodni (mert akkor az egyik

kalózpéldány, és azt 10 év letöltendővel díjazzák).

Ezért is nem klónoznak SIM-et :)


Úgy képzeld el, mint a személyid. Nálad van. Ha venni

akarsz telefont, elkérik, hogy te te vagy. De a személyid

nem vesz telefont, te veszel telefont :) Az csak azonosít

téged, hogy később már egy ügyfélbiztonsági kóddal is tudj

intézkedni.


És végül: Az ügyfélszolgálatos nem ért hozzá, hacsak nem

IT hírközlési képesítése van. De olyat nem találsz ott :)


Az viszont előfordulhat, hogy a szolgáltató számlát téve-

sen! Amikor volt az internet szabadon, a rendszer lekor-

látozott túlforgalmazás miatt (elértem az 5GB-ot). Mondtam

küldjenek ugyan már egy részletes számlát, mert

hihetetlen, hogy fél nap alatt elhasználtam 5GB-ot (már

csak azért is, mert forgalommérő rendszer volt az adott

gépen, nemzetközileg hitelesített). A kiküldött számlán

rajta is volt, hogy egész hónapban 4.4GB-ot forgalmazott

a SIM. Akkor feltettem a kérdést, hogy hogy töltöttem le

fél nap alatt 5GB-ot, ha a nyilvántartásukban ennél ke-

vesebb szerepel egy hónap alatt :)

Ott sem a SIM volt a hibás, hanem a központi rendszer.

2016. nov. 8. 06:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
100%
Hagyjuk a kerdezot, ertelmesen valaszolt mindenki, hogy idiota bolcseszek a szolgaltatok alkalmazottai, akik sokszor bekapcsolni is nehezen tudnak egy keszuleket, de erre allitja a magaet. Persze, hogy azt mondjak hogy a sim volt a hibas, rajottek hogy elcsesztek valamit es tudjak, hogy atb.szhato vagy ezert megprobaljak menteni magukat. Kicserelik a sim-et utananeznek a hiba forrasanak, megcsinaljak es annyi. Megmaradt a penzuk, mert nem pereled oket stb. Sim volt a hibas xd eletre kelt vagy hogy?
2016. nov. 8. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 A kérdező kommentje:

Köszönöm a remek magyarázatot! :) Ennek nagyon örülök mert akkor vagyok nyugodt ha valamit értek.

Ráadásul bárki olvassa, számára is tudást jelent.

Ugyhogy hálás köszönetem!

Természetesen a többi hozzászólónak is!

2016. nov. 8. 21:33
 16/19 anonim ***** válasza:

#15 fura vagy, ez most szarkasztikus volt vagy komoly?

Különben tényleg ugy van ahogy #14 mondta.

2016. nov. 9. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 A kérdező kommentje:

Komolyan írtam.


Érdekes ez az internetes kommunikáció.......de ebbe most nem mélyednék bele, külön tanulmányt érdemelne (és nem idevágó....)


:) (normális mosoly)

2016. nov. 9. 11:06
 18/19 anonim ***** válasza:
Tehát akkor most kiderült, hogy MÉGSEM a SIM kártya kelt életre és töltött le nagymennyiségű adatot önmagára?
2016. nov. 9. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
Persze hogy kiderült. Godzilla-SIM nem létezik, ezt tudtuk már tegnapelőtt!
2016. nov. 9. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!