Hosszi távra (3-4 év) iPhone vagy androidos telefon?
Köszönöm szépen minden választ. Eldöntöttem iPhone lesz.
#30 iPhone 6s/6s Plusról mi a véleményed?
Na akkor elárulom: Fejlesztőként tevékenykedek. Minden
rendszerrel, legyen az OSX, IOS, Android, Windows, vagy
épp a Windows mobile verziója (PCs linuxot direkt nem
írom le, ott még szebb a helyzet).
Androidnál egy API level eltérésnél is át kell dolgozni
a kódot, hogy ugyanúgy működjön mondjuk 6.0-n mint az
5.1.1-en. Ugyanezt IOS 9 > 10 átállásnál szinte teljesen
át kell írni a programot, mert ami 9-ben így volt, 10-ben
már teljesen máshogy van. Mivel szolgáltatásban van benne
az app (nem storeból letölthető), ezért nekem muszáj meg-
csinálni, hogy működjön. Viszont a programozók nagy része
nem fogja követni, ami vagy bugos működést, vagy egyáltalán
nem működést hoz maga után.
A telefon gyorsasága két dologtól függ: mi futtatja és
mit futtat. Androidon egy 6-os rendszer esetében stock
állapotban 300 szolgáltatás és app van. Ennek felét ki
lehet lőni (és még nem is kell hozzá már root sem). Így
a telefon kb dupla olyan gyors lesz, de mint már máshol
írtam, ehhez idő és energia kell, mire beállítja az
ember. A másik dolog a gyorsítótárazás, mind IOS mind
Android esetén. Ha egyszer megnyitod az appot lassabb,
mintha kilépsz aztán újra megnyitod. Ez nem a valós se-
bességet tükrözi. Amíg úgy érzi, elfér a ramban, addig
ott tartja a programot (minimális erőforrást zabálva),
hogyha legközelebb kell, akkor mint a villám betöltse.
IOS-nek ott az előnye, hogy csak néhány modellt kell tá-
mogatni, míg Androidnál többszáz aktív modellre kell,
hogy működjön, lehetőleg hibamentesen.
Multitaskingnál sok esetben még megfigyelhető, hogy rá-
nyomsz valamire, és egy pillanatra, mintha megállna a
telefon. Ez azért van, mert már alapból 2 proci dolgozik,
az egyik a háttérműveleteket végzi, a másik pedig az UI-t
rajzolja. Régebben még (mondjuk IOS6, Android 4) jobban
megfigyelhető volt, hogy rányomtál és fél-egy másodpercig
csak fehér/fekete kép volt. Már egyre gyorsabban dolgozza
fel a telefon, köszönhetően a jobb hardwarenek és az OSek
fejlesztésének, de még így is előfordul ez az eset.
Ha háttérben másol, letölt, stb, akkor előfordul, hogy
"beszaggat", "nem reagál", főleg ha wifiről frissít appot,
mert annak más rendszerbeli következményei is vannak, nem
véletlen zár ki a telefon egy rövid időre.
Kameránál az utófeldolgozásnak van szerepe, mert éjjeli
fényképezésre a CMOS technológia alkalmatlan :) A régi
Nokiákon lehetett megfigyelni, hogy mindenféle pixelek
villóztak sötétben fényképezésnél. A mai kamera chipek
ugyanúgy látnak, mint azok, csak annyi különbséggel,
hogy a telefon majd megszakad, mire kitakarítja a sze-
metet :) CCD-t meg nem fognak beépíteni, mert fizikai
méretei miatt nem ilyen telefonokba valóak (már ami ér
is valamit).
Dolgozok az iPhone sorozattal, úgyanúgy, ahogy pl Huawei,
Xiaomi, Samsung vagy épp Sony telefonokkal. Személy sze-
rint a Sony Xperia Z sorozatot részesítem előnyben, igaz
nem a legújabb hardware kerül bele az eszközbe, de lega-
lább szánnak időt a belső tesztelésre, és fél év alatt
jön ki 30 patch (lásd IOS). Használtam aktív telefonként
iPhone-t sokáig (4S-t nagyon szerettem), de úgy IOS 7
környékén már kiéleződött, hogy az Apple szinte csak
parasztvakítással tunningolja az OSt, már enduser sze-
mével nézve. Nekem pedig az kell, hogy a rendszer jól,
stabilan működjön, akkor is, ha van fent jópár app, és
megbízható legyen. Amióta kijött a Z5PD, azt használom,
villámgyors, megbízható, soha egy fagyás, egy térerő-
probléma, vagy még egy aksi melegedés/gyors merülés nem
volt vele. Viszont fél napom ráment, mire a nem kívánatos
appokat leszedtem.
B-telről pedig annyit, hogy elég sűrűn és sokat vásárolok
tőlük (nincs időm kintről importálni telókat, nálunk meg
van készleten), idáig egyszer jött olyan teló, ami hibás-
nak bizonyult, 2 subpixel hiba volt a kijelzőn, és azonnal cserélték, mindenféle akadékoskodás nélkül, pedig
egy akkor 210e ft-os telóról volt szó.
Megjegyzem, senkinek sem adtam semmilyen színű kezet,
mert tudom, hogy az android vs ios sehova sem vezet :)
A saját tapasztalatomat, véleményemet írtam le, ennyi.
Adott a telefon memóriája. Ami 32GB. Gyártók már újraalkották a gigabyte fogalmát, 1.000.000.000 byte. (szemben a 1024-es szorzóval). Ez annyit tesz, hogy
számítástechnikailag (mivel a telefonod nem tudod rá-
bírni, hogy 1000-rel számoljon 1024 helyett), ez csupán
27,93 GB. Ebből lejön még a firmware, a 10.1 iPhone6S-re
2.31GB. Így máris csökkent 25.92GB-ra a felhasználható
helyed. A rendszer is eszik, lefoglal magának 1-2 GB-ot.
de számoljunk csak tisztán 25GB-al, ennyi marad neked.
Ha nagy frissítés lesz, akkor a firmwaret a telónak tárol-
nia kell valahol, tehát számolj azzal, hogy legalább 2,5
GB-ot szabadon kell tartanod. Marad 22.5GB. Ajánlatos
legalább 2-3GB-ot szabadon hagyni, hogy ne ugyanazokat
a cellákat használja el a NAND, mert akkor gyorsan tönkre-
megy (teló háttérben elég sűrűn ír, ezt enduser nem tudja,
de nem is kell tudnia). Ami még fontos, hogyha nincs sza-
bad terület, mert telehányják az emberek mindennel, videó,
kép, zene csurig, akkor bizony még a legkomolyabb hardware
is belassul.
A végső érték tehát 20GB. Ezt nyugodtan teletöltheted,
és még nem zakkan meg tőle a telefon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!