Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Érdemes a fogyasztóvédelemmel...

Érdemes a fogyasztóvédelemmel fenyegetőzni?

Figyelt kérdés
Ma egy hónapja már hogy bevittem a Firstphone a a telefonom, mely már másnap elküldte Pestre a Sony szervizbe. Ha rákérdezek, hogy mi van már vele, még nekik áll feljebb, hogy ne hívogassam őket, ha kész szólnak.. De 1 hónap már túlzás, az ígért 2 hét miatt. Mit csináljak? A héten már tuti nem kapom vissza...
2016. júl. 13. 21:49
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Igen, érdemes.


Bár sajnos a törvény nem írja elő a max 30 napot, de szerintem kicsit belehúznának.

2016. júl. 13. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 Ypszilon1980 ***** válasza:
De előírja, nem lehet több 30 napnál.
2016. júl. 14. 06:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
30 nap... Amúgy mikor vetted, garis volt még a teló?
2016. júl. 14. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
2015. június 24.-én, és 2016. június 13.-án vittem be.. szóval még garis volt
2016. júl. 14. 15:23
 5/10 Ypszilon1980 ***** válasza:
Oké, de 30 munkanapot számolj.
2016. júl. 14. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Nincs 30 napos kötelezettség, csak annyi hogy törekednie kell "a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze" (49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről )


Bővebben: [link]

2016. júl. 14. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

"Van-e határidő a dolog kijavítására vagy kicserélésére?


A Ptk. szerint a kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A Ptk. mellett a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5. §-a kimondja, hogy a vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Azt, hogy mi minősül a Ptk. szerint megfelelő határidőn belül elvégzett kijavításnak, a jogalkotó nem határozza meg. Az adott ügy körülményeinek ismeretére van szükség tehát annak megítéléséhez, hogy az eladó a javítást megfelelő határidőn belül végezte-e el. A kijavítás lehetséges idejét ugyanis nagyban befolyásolhatják olyan körülmények, amelyekre az eladónak nincs ráhatása. Ezek a körülmények adódhatnak a termék adottságaiból vagy a hiba jellegéből kifolyólag, de előfordulhat az is például, hogy a termék kijavításához olyan alkatrész beszerzésére van szükség, amelyet a gyártó csak késedelemmel tud leszállítani"

Forrás: [link]

2016. júl. 14. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 Ypszilon1980 ***** válasza:

Ezek szerint rosszul tudtam.

Viszont találtam egy megoldást.

Be kell írni a panaszkönyvbe, hogy úgy tekinted, hogy ha ennyi idő eltelt, akkor nem javítható. Erre kötelesek 30 napon belül reagálni írásban, utána meg mehetsz a Békéltető Testület felé, az ingyenes.

2016. júl. 15. 05:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Felesleges a Firstphone-t hibáztatni. Ha a Sony-nak küldték el a telefont, akkor a sony szervizt kell zargatni. Ugyanis a Firstphone csak akkor tud barmit is mondani, ha a Sony visszaküldi...

Nekem ugyanígy volt az LG-mmel. Bevittem a Telenorhoz, ők felküldték az LG szerviznek és az LG húzta az időt...

2016. júl. 15. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Köszi mindenkinek :)
2016. júl. 15. 11:18

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!