Érdemes a fogyasztóvédelemmel fenyegetőzni?
Igen, érdemes.
Bár sajnos a törvény nem írja elő a max 30 napot, de szerintem kicsit belehúznának.
Nincs 30 napos kötelezettség, csak annyi hogy törekednie kell "a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze" (49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről )
Bővebben: [link]
"Van-e határidő a dolog kijavítására vagy kicserélésére?
A Ptk. szerint a kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A Ptk. mellett a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5. §-a kimondja, hogy a vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Azt, hogy mi minősül a Ptk. szerint megfelelő határidőn belül elvégzett kijavításnak, a jogalkotó nem határozza meg. Az adott ügy körülményeinek ismeretére van szükség tehát annak megítéléséhez, hogy az eladó a javítást megfelelő határidőn belül végezte-e el. A kijavítás lehetséges idejét ugyanis nagyban befolyásolhatják olyan körülmények, amelyekre az eladónak nincs ráhatása. Ezek a körülmények adódhatnak a termék adottságaiból vagy a hiba jellegéből kifolyólag, de előfordulhat az is például, hogy a termék kijavításához olyan alkatrész beszerzésére van szükség, amelyet a gyártó csak késedelemmel tud leszállítani"
Forrás: [link]
Ezek szerint rosszul tudtam.
Viszont találtam egy megoldást.
Be kell írni a panaszkönyvbe, hogy úgy tekinted, hogy ha ennyi idő eltelt, akkor nem javítható. Erre kötelesek 30 napon belül reagálni írásban, utána meg mehetsz a Békéltető Testület felé, az ingyenes.
Felesleges a Firstphone-t hibáztatni. Ha a Sony-nak küldték el a telefont, akkor a sony szervizt kell zargatni. Ugyanis a Firstphone csak akkor tud barmit is mondani, ha a Sony visszaküldi...
Nekem ugyanígy volt az LG-mmel. Bevittem a Telenorhoz, ők felküldték az LG szerviznek és az LG húzta az időt...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!