Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » A rootolás garanciavesztéssel...

A rootolás garanciavesztéssel jár vagy sem? Mindenhol mást olvasok ezzel kapcsolatban. Pl:/netpedia.hu/android-rootolas Ezek szerint nem jár garanciavesztéseel. ( xperia tipo, telenor) Légyszi olyna válaszoljon aki biztos benne!

Figyelt kérdés
2013. márc. 4. 21:15
1 2 3
 21/24 Csak_Norris válasza:

Remélem tudod, 20# válaszoló, hogy ha éppen belenéznek a System mappákba, attól függetlenül bent marad a log, root, mappa fájlok amiket unrootolva soha a büdös életbe nem fogsz kiszedni.


Sonynál van a SEUS, ami újra pakolja a rendszer "mappákat", tehát még a Root nyoma sem marad ott. De nem tűnik kicsit gyanúsnak a szerviznek hogy szűz állapotban vitted be? Semmi telepített játék, program, app?

2014. aug. 20. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/24 anonim válasza:
Szerintem nem gyanús. Miért ne törölném ki az összes telefonszámomat, sms-emet, feljegyzésemet a bankszámlára vonatkozó cuccaimmal, chrome böngészőt az összes mentett jelszavammal? Csak a hülye adja be nullázatlanul, pucér barátnő fotóival, stb... Utána meg csodálkozik, ha neten visszaköszön valami, vagy szépen lefogy a számlája. Persze, lehet, hogy csak én vagyok túl óvatos.
2014. dec. 4. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/24 Juriszt válasza:

Az 1999/44/CE (uniós) irányelv alapján a garancia nem függhet semmiféle (!) szoftver feltelepítésétől, illetve a fogyasztónak nincsen bizonyítási köztelezettsége, hogy mi okozta a készülék elromlását. Akkor is kell cserélni/javítani az ESZKÖZT, ha a fogyasztó pl. rootolási technikákkal, vagy a beépített alkalmazásbolton kívüli appokkal kísérletezett (természetesen bíróságig lehet menni, ha szerintünk a telepítésnek semmi köze nem volt ahhoz, hogy adott alkatrész (!) tönkrement). A szolgáltató illetve a forgalmazó tehát téved (ami bénaság) vagy nem mond igazat (ami tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat), mindennek zsebbevágó következménye lehet milliós büntetéssel, ha a felügyeleti szervnél ezt bejelentjük.


Nem utasíthatják tehát vissza a bevizsgálást olyan alapon, hogy itt nem gyári az operációs rendszer, vagy az alkalmazásbolt, vagy a telepített alkalmazások nem onnan valók. Ha azonban be tudják bizonyítani, hogy a próbálkozásaink miatt kellett cserélni/javítani alkatrészt, akkor felszámíthatnak költséget, de csak arra az alkatrészre, ami bizonyíthatóan a mi telepítgetésünk miatt károsodott. A részleteket el lehet olvasni a hivatkozott irányelv magyar változatában, amit a nyilvános és ingyenes jogtárból bárki kikereshet. Fent van minden online a kormány honlapján.

2021. júl. 17. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/24 Juriszt válasza:

Az Unió hivatalos szövegváltozata a garanciális javításokkal kapcsolatban itt található:


[link]

2021. júl. 17. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!