Iphone sebességű akadásmentes androidos telefon?
Most van egy Ray-em, ami 8 hónapos. Nincs vele semmi bajom, csak talán az, hogy néha megakad... Ennek utánanéztem, és elég meglepő az eredmény (512mb ram van benne): 200mb-t eszik maga az android (2.3.3.), futó alkalmazások pedig álatlában elviszik több mint a felét a 300-nak, így marad 120, jó esetben 150 mb ram-om...
(javítsatok ha nem így van) Iphone 4s-t próbáltam kb 1 hete, szabad ramja 400mb volt... Arra lennék kíváncsi, hogy van-e olyan androidos telefon, ami hozza az I4, vagy a 4s szintjét. Egy egyszerű teszt: játszol egy combosabb gamet, és megnyomod a Home gombot. Iphone rögtön kilép, semmi akadás, enyém gondolkozik, lapozásnál akad. (ja, és nincs megnyitva semmi fölöslegesen, nem fut minden, csak a szokásos: timescape, widgetek)
Még a 4 (+1) magos csodák is képesek megakadni, teljesen, 100%-osan smooth és akadásmentes androidos teló nem létezik.
De ugyanígy az iPhone is képes meghalni, csak nehezebb elérni nála ezt a szintet.Ez a különbség a zárt és nyitott oprendszer, valamint az optimalizáció és optimalizáció között.
Előző:
Samsung Galaxy S2 is teljesen akadásmentes volt, SGS3 is az.
De igaz, hogy más telefonok azért képesek megakadni, de csúcskategóriás telefonok már nem annyira, pl. HTC One X, tényleg csak ritkán akad, és csak egy pillanatra.
Illetve a Jelly Bean elterjedésével szinte az összes telefon ilyen lesz, ami majd HOX-ra is várható.
Nem szájkaratézni akarok, de a többnyire folyamatos munkavégzés és újrarajzolás nem azt jelenti, hogy tökéletesen, 100%-os teljesítményt nyújt.Mint ahogy írtam is.Persze, a csúcs gépek nem akadnak meg olyan gyakran, sőt, viszonylag ritka, nem jelenti azt, hogy nem tud megakadni.De ez nem a hardver hibája, hanem az androidé.Míg a zárt OS-nél, iOS, vagy WP esetén újrarajzolásnál a hardveres erőforrás nagy része átcsoportosul egyetlen munkafolyamatra újrarajzolás esetén, amitől akadásmentes lesz 98%-ban a rendszer, addig az android a munkafolyamatok között megosztja az rendelkezésre álló erőforrásokat, és a képfrissítésre nem jut annyi kraft.Ezt android esetén egyelőre úgy lehet megoldani, hogy növelik a hardver teljesítményét, erősebb GPU, több magos CPU, több RAM, amíg WP és iOS esetén szoftveresen van megoldva, így elég egy egy magos 800 MHz-1GHz-s cpu, egy ma már közepesnek mondható GPU-val, és egy átlagosnak mondható 512 MB-nyi rammal.
Persze, JB-vel jön majd a project butter, tök jó, végre a google is kitalálta a szoftveres optimalizálást a saját háza táján, hogy elég legyen egy 1-2 magos CPU, közepes GPU-val és 512 MB-1 GB rammal.Ami olyan szinten szerintem cinkes (mondom ezt egyelőre android tulajként), hogy ezt egy világmegváltó fícsörként jelentették be nemrég, amire most mindenki folyathatja a nyálát, és vicces, mert a hivatalos JB-s telók sem lesznek hardveresen kispályásak, de ha valaki melléállna egy Lumia 610-zel, a mai szemmel röhejesnek mondható telefonos hardverrel, vagy egy iPhone 3GS-sel, sebességben full ugyanazt produkálná.
A másik, a PB másodpercenkénti hatvanszoros újrarajzolása.Papíron jó, de tök felesleges ha az emberi szem 25-30 fps-t is folyamatosnak látja.
Szvsz, jó dolog lesz a PB, csak érted, előző, nem egy SGS2, S3, Optimus4X, HOX, és társai droidos cuccot kellene összehasonlítani egy Lumia 610-es, vagy egy iPhone 3GS-sel.
Mégegyszer mondom, ez nem a telefon és a hardver hibája, hanem az androidé, és az optimalizációjé.
Viszont akkor meghajlok a google előtt, ha a ZTE KIS, vagy a Huawei Y200 (ez a hardver van a lumia 610-ben is) ugyanazt a sebességet fogja produkálni, amit egy iPhone, vagy WP teló 3-4 éve fel tud mutatni.
Pl. a kérdező az i4/i4S -ről.
Vegyük a gyengébbet, az i4-et.Armv7-es 800 MHz-es CPU, 1 mag, SGX 535-ös GPU-val.
Qualcomm szinten kb. az MSM8255 szintjén van hardveresen(Desire, Xperia Mini, Mini pro, RAY és társai).
Én a Desire-emmel a legstabilabb és leggyorsabb főzött rommal is képes vgyok 1 perc alatt megakasztani a Desire-ömet.
Tehát a Ray papíron ott van, mint az i4, csak az OS-ek eltérő működése miatt mégsem ugyanaz a felhasználói élmény.
Így hoztam ide a 3GS-t és a Lumia 610-et példának az előző hsz-ben, hogy szoftveresen az is gyorsabb, mint egy nála hardveresen erősebb droidos gép.
A Project Butter meg egy szoftveres tuning, semmi más, de legalább jócskán fogja gyorsítani az androidot.
Húú, nem gondoltam hogy ennyien írtok :DD köszi mindenkitől :PP
91621: Nem vagyok Alma fan, és tudom hogy meg lehet akasztani az Ihpone-t is, mert nekem is sikerült megakasztani és lefagyasztani egy 2 napos 4s-t :DD Pontosan ez az, az optimalizáció... sok múlik rajta:P
12:25: S2 nem akad?:OO Képes hozni az i4 szintjét?:PP Mert hogyha igen, akkor azon elgondolkozom:D A csúcsgépek gondolom nem akadnak (részben a 4 mag miatt is), de én igazából max 4,2"-os telefont szeretnék... tehát one x, s3, 4x kiesett...
91621: Te aztán vágod a témát :PP amúgy én is arra gondoltam hogy kevesebbet eszik a rendszer, legalábbis úgy van megoldva - most ne szidjatok a polgári fogalmazás miatt :D
Nem az, hogy kevesebbet eszik, vagy nem eszik, csak másképp van megoldva.
Míg iOS esetén ha kilépsz egy programból akkor abból ténylegesen kilépsz, ilyenkor az adott képernyő újrarajzolásához annyi erőforrás van, amennyi ténylegesen elérhető, ugyanígy a WP esetén, lévén, hogy ott is csak látszólagos multitasking van.Androidnál más a helyzet, különböző manőverek nélkül(kényszerített leállás, fagyasztás és társai) nincs kilépés egy adott app-ból, csak háttérbe helyezés, lévén ez ténylegesen egy így kreált multitasking OS.De ilyenkor, ellenben az iOS és WP telókkal, nem csoportosítja egyetlen munkafolyamatra a hardveres erőforrásokat, hanem szépen megosztja egyenlően a futó programok között.Így minél több app fut egyszerre egy androidos telón, az adott appra annál kevesebbet tud fordítani az OS az erőforrásokból.Ezért van az, hogy kevés memória esetén a rendszer automatikusa kezdi kilövöldözni a legrégebben használt/megnyitott appot, hogy az újonnan megnyitottnak is legyen elég kraft a megfelelő futáshoz.
Ezt, ha már eleve így működik a rendszer, azzal lehet stabilabbá tenni, hogy a hardveres erősforrások mérték a CPU esetén órajel frekvenciával növelik, vagy több maggal, vagy mindkettővel, a GPU ugyanígy, vagy épp növelik a ram méretét, amit az OS szépen el tud osztani a megfelelő mértékben.
Optimalizálás: elég sz*r úgy optimalizálni valamit, hogy a droidos telóknak van a legszélesebb skálája a hardveres felszereltséget illetően, tehát ha egy adott "átlagos" hardverre optimalizál egy fejlesztő, az a másik hardveren nem feltétlen fog ugyanúgy működni.Az iPhone-nál nincs ilyen gáz, van egy adott hardver és kész, illetve a WP-nek is ez az előnye, hogy jó előre leszögezték a hardveres megkötéseket, pont az optimalizációs és stabilitás miatt.
a droid 4.1 Jelly Bean esetén meg épp ezért jön a Project Butter Szoftveres tuning a tripla buffereléssel és a másodpercenkénti 60-szoros kép újrarajzolással, hogy ha már nem teljesen egységes az androdios telók hardveres felépítése, és a rendszer továbbra is multitasking módon működik tovább, akkor ez a szoftveres tuning csomag javítson a felhasználói élményen.
Optimalizálás és hardveres egységesítés: hát egy iPhone 3GS, vagy egy Nokia Lumia 610 nem véletlen legalább olyan gyors, mint egy SGS2, vagy egy Xperia S, hiába bújhatnak el hardveresen a 2+ magos telók árnyékában, papíron.
Ez meg már az android "hibája".Minden OS-nek megvan a maga előnye és hátránya, az android esetén ez az egyik negatívum.
#7
Már miért ne közelítené meg? Ha sosem akad, vagy legalábbis max annyit, mint az iPhone akkor igenis megközelíti, sőt, egy szinten is van vele. Ha valami nem akad akkor leelőzni persze nem lehet, ebben igazad van, csak nem ezt írtad, hanem egy fanboy f.szságot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!