A telekomadó bevezetése miatt vissza lehet mondani a hűségszerződéseket?
Szerintem egy belső csoport ítélete ebben az ügyben igencsak elfogult lenne! :) Én inkább a jogi hátérre vagyok kíváncsi, ami természetesen teljesíteni kell minden szolgáltatónak.
Viszont ez az ügy elég kényes, mert most józan paraszti ésszel gondolkodva az egyik fél mindenképpen rosszul jár. Az ügyfelek, ha ezt a plusz költséget a nyakukba varrják, holott ennyiért már nem rendelték volna meg azt a csomagot, vagy a szolgáltatók, akik pedig kedvezményt adtak ezért cserébe. Mondjuk az utóbbi szereplőket nem kell félteni, ez az egész hűségidő szerintem rohadt gusztustalan, mert távozásnál a nyújtott kedvezményed 3-4-szeresét is elkérhetik tőled, ha távozol!
Nem.
Ugyanis a telekomadó nem érinti a szerződéseket.
Ugyanis sokan(lehet te is) nem tudják hogy a telekomadót nem az ügyfeleknek kell fizetni a percek után hanem a szolgáltatónak.Az meg más történet hogy a szolgáltatók minden valószínüség szerint beépítik majd a díjakba ilyen-olyan módon.A szerződés meg nem tiltja hogy a hűségidő alatt árakat módosítsanak.
Ez egy nagyon jó kérdés, engem is érint a dolog.
Okostarifa 180-am van családi csomaggal. A családi csomag havi 1000 ft, így ingyen beszélünk. Az új adó nem a percdíj x százalékára vonatkozna, hanem 2 ft/perc. Az mindegy, hogy mennyi a percdíj. Tehát én úgy gondolom, hogy ez vonatkozni fog még az ingyenes hívásokra is (családi csomag, flotta). Nem azért fizetek, hogy utána ingyen beszélhessek pénzért...
A másik a net. Abból nem tudom, hogy mi lesz/lett, de szó volt róla, hogy arra is kell fizetni (x ft/mb). Az okostarifára azért volt szükségem, mert eddig mindent hívással, sms-sel oldottam meg. Most ugyanannyit fizetek, mert sokmindent elintézek neten (facebook, email, viber)és kevesebbet kell telefonáljak. Ezzel spórolom meg a net havidíját. Ha fizetni kell majd mb-onként is, akkor tilthatom le a netet és a hajamrakenhetem az egészet...
Nem értem, hogy miért kell hozzászólnod, ha nem értesz hozzá. A stílusod pedig kritikán aluli: "Nem is értem ilyen kérdés hogy születhet meg valaki fejében." Miért titulálsz mást hülyének a válaszodban? Még ha igazad is lenne, de nincs, és ezt mindjárt levezetem neked egy példán keresztül.
Ahogy azt már a kérdés magyarázatában is megírtam, ez egy speciális helyzet, mert egy harmadik fél (az állam) avatkozik be. Amennyiben a szerződésed olyan körülmények ismeretében kötötted, amikor még nem volt szó egy ilyen külön teherről. Példa: Ha mondjuk valaki 30.000 Ft-os havidíjért írt alá hűségnyilatkozatot, és egy ÁFÁ-n kívüli adóteher +15.000 Ft-ot ráemelne a csomagjára, szerinted fair lenne??? Bírná ezt a 45 ezer forintot fizetni, ha már így is megélhetési problémái vannak szerencsétlennek (a telefon munkaeszköze) / vagy likviditási problémái vannak a cégnek? Szóval szerinted ilyenkor dögöljön is meg ez az ügyfél? Mert szerinted ilyenkor nem visszavenne a fogyasztásából, és megpróbálná szintén 30.000 Ft körülire kihozni a számlát? Jaah, hogy a 30.000 Ft-ot azt mindenképp elkéri a mobilcég előfizetésnek, így hiába csökkenti a beszélgetéseit az ügyfél, és a másik oldalon pedig az állam is tartja a markát?!?
És a hangsúly az ÁFÁ-n kívülin adóterhen van, mert nem azt emelik! Persze ez egy elég drasztikus példa, viszont eleinte, amikor még az ingyenes percek magadóztatása is téma volt, akkor nekünk a családi csomagok miatt +15-17-ezret jelentett volna, úgy hogy kb az összes fizetendő havidíjunk 25-30 ezer forint (2 vezetékes, 2 előfizetős mobil és 4 feltöltőkártyás).
rosszul írtam :)
Az állam ugy határozott hogy a csekkbefizetések után ne szabhassanak ki a cégek plusz díjat, pontosan azért mert jól tudja állam bácsi hogy a csekkbefizetés utáni plusz díjat azért találták ki a cégek, hogy az embereket átutalási megbízásra, internet alapú számlaküldésre ösztönözzék, mert az nekik jobban megéri. De ugye az az államnak nem jó az ha te a számláidat egyéb uton rendezed, pl személyes befizetéssel, internetes számlázó rendszeren keresztül bankkártyával, mert akkor nem lenne értelme a csekkadónak. Így gyorsan tettek róla hogy ez az ösztönzés a szolgáltatók részéről el legyen lehetetlenítve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!