Van egy iPhone 15 pro max telóm Amit 2023 decemberben vettem. Csak egy évet ír garanciára, ami most jár le. Elvileg 3-nak kellene lenni. Hogy érvényesíthető a + 2 év?
dec. 7. 14:17
1/8 anonim válasza:
Ott tudod érvényesiteni ahol vetted, számlával, jótállási jeggyel.
dec. 7. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
Két féle jótállás / garancia létezik az iPhonokra! Az egyik a kereskedői jótállás / garancia! Ami 3 év! És ez az ami a kötelező! A kereskedői jótállás! Tehát az a kereskedő / eladó aki neked eladta az iPhone-t az 3 év kötelező jótállást, vagyis garanciát ad! Ezt minden iPhone vásárló meg kapja alapból. Ezen felül az iPhone-ok gyártója az Apple is vállal egy év jótállást az adott iPhone első aktiválástól számítva egy évet! Szóval két garancia is jár az apple termékeire. Egyiket a kereskedő adja, az 3 év. A másikat maga a gyártó vagyis az Apple. És itt jön a csavar. A gyártó magyarosságon nem köteles garanciát / jótállást vállalni! Ugyanis Magyarországon csak a kereskedő köteles garanciát / jótállást vállalni! Amit az iPhone (IOS) szoftvre ki ír 1 év jótállást, azt az Apple adja. És az Apple által adott 1 év jótállást írja ki az Apple iPhone (IOS) szoftvere. Szóval két garanciát / jótállást kapsz. Egy kerekedőit (3 év), és egy gyártói (Apple) jótállást kapsz. Ne feled mint írtam is az Apple nem köteles jótálást adni Magyarországon. - A hogy érvényesíthető a + 2 év garancia? Kérdésedre válaszolva. Úgy hogy a kerekedőtől akitől veted az iPhonet. Attól kelletett kapjál egy áfás számlát és egy jótállási jegyet / garanciát. Ezt vagy papír alapon kaptad. Vagy ha online vetde akkor előfordulhat hogy E-mailban vagy az online webshopban a fiókodba belépve le tudod tölteni PDF file formátumában. És azt ki nyomatva tudod magánál a kerekedőnél, (boltban ahol veted).
dec. 7. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 anonim válasza:
"Két féle jótállás / garancia létezik az iPhonokra! "
Majdnem jól írtad le, de végül mégsem.
Tehát alapvetően te ha vásárolsz egy terméket mondjuk Magyarországon, akkor a magyar törvények kötelezik a gyártót ÉS a kereskedőt is garancia vállalásra. Ez már elég sok éve ársáv alapján kerül meghatározásra, az új iPhone telefonok pedig szerintem mind a 3 éves sávba esnek. Tehát a gyártónak is és a kereskedőnek is garanciát kell adnia. Ha az a bolt ahol vetted nem hivatalos viszonteladója a márkának (jelen esetben az Applenek), akkor valószínűleg nincs gyártói garanciád, mert azt fogja mondani a gyártó, hogy a te készülékedet nem hivatalos úton hozták be, az egy német telefon, vidd a német Applehez. Na de ettől függetlenül a kereskedő nem mondhatja ugyanezt.
Az Apple azonban az adott ország szabályozásaitól függetlenül ad 1 év világ garanciát a készülék bekapcsolásától számítva. Ez azt jelenti, hogy elvileg bárhol a világon vagy a telefonoddal, 1 éven belül bármelyik Apple szervízben megjavítják neked. Ha vettél egy telefont Indiában majd elmentél Kanadába és ott romlik el, akkor ott is meg kell hogy javítsák. Ez az az egy év, amit kiír a telefonod.
dec. 7. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 anonim válasza:
"Ott tudod érvényesiteni ahol vetted, számlával, jótállási jeggyel."
Na még ezen is pontosítok kicsit: ha hivatalos viszonteladótól vetted (mondjuk bementél a Media Marktba és ott), akkor neked nem muszáj hiba esetén a kereskedőhöz menned, akár mehetsz közvetlenül a gyártóhoz is, jelen esetben bármely hivatalos magyar Apple szervízhez.
Továbbá ha a számlára nincs ráírva, hogy kiadtak jótállási jegyet, akkor legjobb tudomásom szerint nem kérhetnek jótállási jegyet. Vagy hát kérhetnek, de te mondhatod azt is, hogy nincs.
dec. 7. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm.
dec. 7. 17:35
6/8 anonim válasza:
Rohadtul kíváncsi vagyok, hogy ki és miért nyomott a 3. és 4. válaszra mínuszt, miközben leírták a helyes megfejtést.
dec. 7. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 A kérdező kommentje:
Tőlem zöldet kaptál.
dec. 7. 18:11
8/8 fmaxy válasza:
6-os tőlem is zöldet kaptál. Vannak idiót@k akik ebben élik ki magukat.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!