Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » A telekom visszafizeti a...

A telekom visszafizeti a készülék vételárát?

Figyelt kérdés

Adott egy huawei p40 pro, amire háromszori garanciális szervizelés után garanciális csereengedélyt kaptam. El is mentem a telekomhoz dél után, hogy a jogszabályban megfelelően kérném a vételár visszatérítését, mivel ilyen készülék már nincs készleten. Minden dokumentum megvan, ezekkel nem is volt gond, csakhogy én ezt a telefont használtan vettem (adásvételi szerződés, számla, jótállási jegy is megvan). Ennek ellenére az ügyintéző egy olyan cserére akart rábeszélni a jelenlegi telekom kínálatból, aminek az ára megegyezik a cserélendő készülékével, de nekem nem tetszik a kínálat, és az említett vételár visszatérítéséről kérdeztem. Erre azt mondta, hogy az nem lehet, mert akkor én elvileg "sokat keresnék rajta". Ez szerintem jogellenes, iylen nincs leírva sehol, hogy ezt nem szabad. Illetve iylenkor két opció van, - amit a személyes ügyintézés után egy Chat-es, telekomos ügyintéző is megerősített - hogy vagy visszautalják a vételárat, vagy levásárolható (jogszabály szerint az én esetemben választható a készlet hiány miatt). De ha én a vételár visszatérítésénél mellett állok, miért nem engedik? Mit kellene nekik mondani? Hivatkozhatok a jogszabályokra ezzel kapcsolatban? Valami egyéb, plusz infó, tapasztalat ezzel?

Előre is köszi.



nov. 20. 21:43
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Egy 400ezer forintos telefon volt annak idején, már azzal is sokat keresel rajta ha elcseréled. A cserélt telefont meg eladod.
nov. 20. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

Az a rossz hírem van (sajnos), hogy a Telekom mindkét esetben jól, Te pedig mindkét esetben szarul jársz.


Nem tudom mikor vetted a Huawei-t, de ilyen infláció mellett az akkori véltelárnak a mai vásárlóereje akkor is kevesebb lesz, ha pénzként kapod vissza, meg akkor is, ha termékként.


A konkrét jogszabályi hátteret nem ismerem, de a magyar jogrenddel sajnos van bőven tapasztalatom, általánosságban igaz, hogy egy dolgot szabályoz 10 különböző jogszabály, amik helyenként átfednek egymással, helyenként ütik egymást. Te hivatkozol valamelyikre, amiben az van leírva amit Te szeretnél, ő meg hivatkozik egy másikra, amiben meg az van leírva amit ő szeretne.


Ebből is következően teljesen mindegy hogy mire hivatkozol, mert ő majd hivatkozik másra. Egy jogi vitában pedig alulmaradsz egy ekkora céggel szemben, akkora az erőforrás-különbség. Önmagában a papírmunkát nem fogod bírni pénzzel vagy idővel. Próbáld a békés megegyezés irányába tolni a történetet, kérj szépen, esetleg hivatkozhatsz méltányosságra vagy arra amit fent leírtam: hogy ha már terméket adnak, akkor legalább az éves (KSH szerinti) inflációval szorozzátok fel az akkori vételárat, és egy annak megfelelő terméket adjanak.


A Telekom esetében konkrétan a chat-et meg a személyes ügyintézést is el kell felejteni, az ott dolgozóknak nincsen hatásköre ilyenekben dönteni. Hiába mondod neki a magadét. Az ugyfelszolgalat@telekom.hu-ra kell emailt írni, érthetően, normális hangnemben írd le a történetedet és javasolj valami megoldást. Így bekerül a házon belüli rendszerükbe és előbb-utóbb eljut valaki olyan elé aki kompetens egy ilyen kérdésben döntést hozni, aztán majd válaszolnak.


De a vége az hogy bele kell törődni, bármi is van.

nov. 20. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
Nekem visszaadtak cserengedélyre kp-t, de 8 éve volt, és közbenjárt érte telekomos ismerős
nov. 20. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Vanda segít.
nov. 20. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
Nem.
nov. 20. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

Az nem jarhato ut, hogy valasztasz egy olyan keszuleket ami tetszik es a vetelarabol levonjak azt amennyiert naluk a keszulek vasarolva lett?

Egyebkent ha nem tudtok megegyezni, bekelteto testulethet tudsz-ingyen-fordulni.

nov. 21. 00:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
A jogszabály cseréről szól, ami elsősorban ugyanolyanra szól, de ha az a típus már nincs forgalomban, akkor egy legalább ugyanolyan tudású készülékre kell cserélni. Az ár nem számít es mivel infláció volt, az ugyanolyan tudású készüléket jó esetben drágábban kapnád meg, tehát jól járhatsz a cserével. A pénzvisszafizetéssel semmiképp se, főleg ha akciósan vetted, mert csak annyit kell visszaadni amennyiért eredetileg vetted.
nov. 21. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%

"Az a rossz hírem van (sajnos), hogy a Telekom mindkét esetben jól, Te pedig mindkét esetben szarul jársz."


Semmiképp nem jár jól a Telekom, ezért nem akarják visszafizetni. Ők is megveszik a gyártótól és nem a profitot, hanem a teljes árat kéri vissza a kérdező.

nov. 21. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
69%

"Ebből is következően teljesen mindegy hogy mire hivatkozol, mert ő majd hivatkozik másra. Egy jogi vitában pedig alulmaradsz egy ekkora céggel szemben"


Hidd el, hogy nagyjából 2 perc megtörni ezeket. Egyik nagy cégnek sem éri meg a jogi osztályt csuklóztatni meg eszkalálgatni, mert egy ügyfél pattog, főleg ha teljesen jogosan teszi.

Ha az ügyintéző nem hajlandó arra, amit te akarsz, akkor mosolyogva kérdezd meg a nevét és a beosztását, aztán írd fel előtte. Utána mosolyogva kérd meg, hogy hívja ide a főnökét, mert nem értesz ezzel egyet. Ha a főnök pattogna továbbra is (nem fog), akkor az ő nevét is megkérdezed, a beosztását is és megkérdezed, hogy akkor hová fordulhatsz jogorvoslati panaszért. Ha továbbra is bunkók vagy nem vagy elégedett, akkor kéred a vásárlók könyvét. Kötelező, hogy legyen, nincs olyan hogy nincs. Beleírod amit tapasztaltál korrektül, elveszed a másolatodat és illedelmesen elköszönsz. Utána felveheted a kapcsolatot a fogyasztóvédelemmel, amit nyilván közölhetsz is a veled foglalkozó dolgozóval.


Még egyszer: hidd el, hogy nem fogják ezt végigjátszani veled, ha egyébként tényleg jogosult vagy arra, amit kérni szeretnél. Neked ez az egész jogi hercehurca semmibe nem kerül (nekik igen) és nagyjából alig kell időt rászánnod.

nov. 21. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Mas teruleten ugyan, de ertekesitokent annyit hozza szolnek az utolso kommenthez-mert nagyoooon sokan azt hiszik a vasarlok konyvet ha megemlitik megkapjak amit akarnak- ha a cegnek van egy policy-je, ha a ceg nem ad a dolgozonak/vezetoknek nagy teret a dontesben akkor teljesen mindegy, hogy elkered a vasarlok konyvet, a vege az lesz, hogy oda adjak, beirsz es elkoszonnek. En mar volt, hogy hosszas vita utan-a ceg elutasitotta a panaszt,vasarlo bejott csapkodni az asztalt, hogy azonnal adjuk vissza a penzt- elmagyaraztam nekik, ha en ezt a penzt itt es most vissza adom azt az en fizetesembol levonjak. Nyilvan lenyegtelen egyet ertek-e a ceggel, nem fogom a sajat fizetesem bealdozni elmondtam nekik-ahogy itt is tanacsoltam- bekelteto testulet, fogyasztovedelem meg kell tenni a panaszt es le kell zongorazni ezt a ceggel. Nagyon szivesen atadtam nekik a vasarlok konyvet, arra is kikuldte a ceg a valaszt, hogy nincs igazuk. En kompromisszumkesz vagyok, de csak addig amig azzal nem teszem kockara a sajat fizetesem, poziciom. Es kicsi a mozgaster...
nov. 22. 00:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!