A telekom visszafizeti a készülék vételárát?
Adott egy huawei p40 pro, amire háromszori garanciális szervizelés után garanciális csereengedélyt kaptam. El is mentem a telekomhoz dél után, hogy a jogszabályban megfelelően kérném a vételár visszatérítését, mivel ilyen készülék már nincs készleten. Minden dokumentum megvan, ezekkel nem is volt gond, csakhogy én ezt a telefont használtan vettem (adásvételi szerződés, számla, jótállási jegy is megvan). Ennek ellenére az ügyintéző egy olyan cserére akart rábeszélni a jelenlegi telekom kínálatból, aminek az ára megegyezik a cserélendő készülékével, de nekem nem tetszik a kínálat, és az említett vételár visszatérítéséről kérdeztem. Erre azt mondta, hogy az nem lehet, mert akkor én elvileg "sokat keresnék rajta". Ez szerintem jogellenes, iylen nincs leírva sehol, hogy ezt nem szabad. Illetve iylenkor két opció van, - amit a személyes ügyintézés után egy Chat-es, telekomos ügyintéző is megerősített - hogy vagy visszautalják a vételárat, vagy levásárolható (jogszabály szerint az én esetemben választható a készlet hiány miatt). De ha én a vételár visszatérítésénél mellett állok, miért nem engedik? Mit kellene nekik mondani? Hivatkozhatok a jogszabályokra ezzel kapcsolatban? Valami egyéb, plusz infó, tapasztalat ezzel?
Előre is köszi.
Az a rossz hírem van (sajnos), hogy a Telekom mindkét esetben jól, Te pedig mindkét esetben szarul jársz.
Nem tudom mikor vetted a Huawei-t, de ilyen infláció mellett az akkori véltelárnak a mai vásárlóereje akkor is kevesebb lesz, ha pénzként kapod vissza, meg akkor is, ha termékként.
A konkrét jogszabályi hátteret nem ismerem, de a magyar jogrenddel sajnos van bőven tapasztalatom, általánosságban igaz, hogy egy dolgot szabályoz 10 különböző jogszabály, amik helyenként átfednek egymással, helyenként ütik egymást. Te hivatkozol valamelyikre, amiben az van leírva amit Te szeretnél, ő meg hivatkozik egy másikra, amiben meg az van leírva amit ő szeretne.
Ebből is következően teljesen mindegy hogy mire hivatkozol, mert ő majd hivatkozik másra. Egy jogi vitában pedig alulmaradsz egy ekkora céggel szemben, akkora az erőforrás-különbség. Önmagában a papírmunkát nem fogod bírni pénzzel vagy idővel. Próbáld a békés megegyezés irányába tolni a történetet, kérj szépen, esetleg hivatkozhatsz méltányosságra vagy arra amit fent leírtam: hogy ha már terméket adnak, akkor legalább az éves (KSH szerinti) inflációval szorozzátok fel az akkori vételárat, és egy annak megfelelő terméket adjanak.
A Telekom esetében konkrétan a chat-et meg a személyes ügyintézést is el kell felejteni, az ott dolgozóknak nincsen hatásköre ilyenekben dönteni. Hiába mondod neki a magadét. Az ugyfelszolgalat@telekom.hu-ra kell emailt írni, érthetően, normális hangnemben írd le a történetedet és javasolj valami megoldást. Így bekerül a házon belüli rendszerükbe és előbb-utóbb eljut valaki olyan elé aki kompetens egy ilyen kérdésben döntést hozni, aztán majd válaszolnak.
De a vége az hogy bele kell törődni, bármi is van.
Az nem jarhato ut, hogy valasztasz egy olyan keszuleket ami tetszik es a vetelarabol levonjak azt amennyiert naluk a keszulek vasarolva lett?
Egyebkent ha nem tudtok megegyezni, bekelteto testulethet tudsz-ingyen-fordulni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!