Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Szürkeimport - mennyire rizikós?

Szürkeimport - mennyire rizikós?

Figyelt kérdés

A szürkeimport keretében árult telefonok jóval olcsóbbak. Az oldalakon látni lehet hogy csak forgalmazói garancia van rájuk (jótállás), gyári garancia nincs, sokan emiatt nem ajánlják a szürkeimportot. De tényleg olyan rossz?


1. Ha a forgalmazó becsődöl, eltűnik nincs garancia - sok cég azért már jó ideje jelen van a piacon, szóval ezt be lehet kockáztatni


2. A forgalmazó nem intézi a garanciát megfelelően - ez mennyire reális? Ez zavarna inkább a legjobban. Nem tudom mik a tapasztalatok, de azért nem hiszem hogy bevállalnák azt, hogy hibás a termék aztán nem válaszolnak, vagy elhajtanak.


aug. 29. 10:12
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Megválaszoltad magadnak.

Nyilván ha nem lesz vele semmi baj, akkor nincs gond. Nekem is volt már szürkeimportos telcsim, de mivel jól működött így nem volt problémám belőle.

aug. 29. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
65%

De bevállalják hogy nem válaszolnak.

Sok ilyen szoti kering a neten.

A forgalmazói garancia azt jelenti hogy ő maga fogja kifizetni a telefon javítását, vagy cseréjét. Egy pici bolt lehet annyi profitot sem termel egy hónapban mint egy drágább telefon. Vagyis ha te visszaviszel egy komolyabb teló "gariztatni" azt ha ő kifizeti akkor le is húzhatja a rolót.

aug. 29. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Alapvetően az ügymenet különbözik.

Amikor a forgalmazón keresztül megy a gariztatás, akkor a saját maga által l fenntartott szerviz, vagy szerződött partner végzi a javítást, bevizsgálást.

Szürkeimportos termékeknél azért így csinálják mert kicsit elcsalva lett behozva az országba és a gyártó régióban üzemelő szerződött szervizpartnerén keresztül nem lehetséges.

Ilyenkor a forgalmazó intézni ennek az egésznek az adminisztrációját, felveszi a kapcsolatot az esetleges külföldi nagykerrel, azon keresztül a gyártóval. Ez egy adminisztrációs teher számára, főleg a bizonytalan szürkeimportos beérkeztetésnél.

Amikor egy hivatalosan behozott terméket vásárolsz, akkor a gyártó magyarországi szerződött szervizpatnere fogja neked intézni a javíttatást, cserét, aki közvetlen kapcsolatban áll a gyártóval.

Ilyen esetekben rövid az átfutási idő, kisebb hibáknál sem javítják az az alkatrészt, hanem a legtöbb esetben főegységet cserélnek.


Kettes válaszoló, a forgalmazó maximum akkor fizeti a javíttatást amennyiben nem sikerül neki a gyártói garit érvényesíttetni valamiért, de minden egyéb esetben a gyártó kötelessége a garanciális időn belüli alkatrészellátás, csere, szervizköltség vállalása.

aug. 29. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

A legtöbb eszköz hiba nélkül működik,

Akkor mindegy, hogy honnan van.

aug. 29. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 retektorta ***** válasza:
#4 30 éve vezetek, a legtöbb utam balesetmentes volt. Akkor meg fölösleges biztonsági öv, légzsák, meg az összes többi biztonsági felszerelés.
aug. 30. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!