Szürkeimport - mennyire rizikós?
A szürkeimport keretében árult telefonok jóval olcsóbbak. Az oldalakon látni lehet hogy csak forgalmazói garancia van rájuk (jótállás), gyári garancia nincs, sokan emiatt nem ajánlják a szürkeimportot. De tényleg olyan rossz?
1. Ha a forgalmazó becsődöl, eltűnik nincs garancia - sok cég azért már jó ideje jelen van a piacon, szóval ezt be lehet kockáztatni
2. A forgalmazó nem intézi a garanciát megfelelően - ez mennyire reális? Ez zavarna inkább a legjobban. Nem tudom mik a tapasztalatok, de azért nem hiszem hogy bevállalnák azt, hogy hibás a termék aztán nem válaszolnak, vagy elhajtanak.
Megválaszoltad magadnak.
Nyilván ha nem lesz vele semmi baj, akkor nincs gond. Nekem is volt már szürkeimportos telcsim, de mivel jól működött így nem volt problémám belőle.
De bevállalják hogy nem válaszolnak.
Sok ilyen szoti kering a neten.
A forgalmazói garancia azt jelenti hogy ő maga fogja kifizetni a telefon javítását, vagy cseréjét. Egy pici bolt lehet annyi profitot sem termel egy hónapban mint egy drágább telefon. Vagyis ha te visszaviszel egy komolyabb teló "gariztatni" azt ha ő kifizeti akkor le is húzhatja a rolót.
Alapvetően az ügymenet különbözik.
Amikor a forgalmazón keresztül megy a gariztatás, akkor a saját maga által l fenntartott szerviz, vagy szerződött partner végzi a javítást, bevizsgálást.
Szürkeimportos termékeknél azért így csinálják mert kicsit elcsalva lett behozva az országba és a gyártó régióban üzemelő szerződött szervizpartnerén keresztül nem lehetséges.
Ilyenkor a forgalmazó intézni ennek az egésznek az adminisztrációját, felveszi a kapcsolatot az esetleges külföldi nagykerrel, azon keresztül a gyártóval. Ez egy adminisztrációs teher számára, főleg a bizonytalan szürkeimportos beérkeztetésnél.
Amikor egy hivatalosan behozott terméket vásárolsz, akkor a gyártó magyarországi szerződött szervizpatnere fogja neked intézni a javíttatást, cserét, aki közvetlen kapcsolatban áll a gyártóval.
Ilyen esetekben rövid az átfutási idő, kisebb hibáknál sem javítják az az alkatrészt, hanem a legtöbb esetben főegységet cserélnek.
Kettes válaszoló, a forgalmazó maximum akkor fizeti a javíttatást amennyiben nem sikerül neki a gyártói garit érvényesíttetni valamiért, de minden egyéb esetben a gyártó kötelessége a garanciális időn belüli alkatrészellátás, csere, szervizköltség vállalása.
A legtöbb eszköz hiba nélkül működik,
Akkor mindegy, hogy honnan van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!