Igaz hogy a mobilok rögzítik a gyorsulást, s ha leejtjük akkor lesz a grafikonon egy tű s onnantól nincs rá garancia?
#8 Nem azt vitatjuk! :)
Amikor a zuhanó tárgy a talajnak csapódik akkor komoly sebesség változást szenved (lassul) ami negatív gyorsulás.
"A lassulás leérkezéskor, na az már igen."
Amennyire tudom fizikai értelemben azt is gyorsulásnak nevezik...
#8, #9-nek:
Én értem hogy elméletileg miről beszélsz, csak épp az elektronikához is értek valamicskét.
Tudomásom szerint jelenleg még vagy nem létezik olyan szenzor, vagy xibaxott drága lenne, ami képes lenne a tér bármely irányában történő elmozdulást érzékelni, ráadásul annak mértékét a hipotézisedhez szükséges, IGEN NAGY pontossággal mérni!
Mivel amikor leejtesz valamit, az nem a "talpával" lefelé fog egyenes vonalban esni, hanem "pörög". Tehát a várható mozgásnak az iránya teszőleges lehet. Vannak például olyan telefonos játékok, amiknél rázni kell a telót. Ekkor simán nem csak hogy eléred, hanem túl is léped az 1G-t.
#15, #16-nak:
Utoljára süllyedek odáig, hogy megpróbáljam felfogatni veled:
"és nem is az irány nagypontosságu meghatározásárol van szo. és nem is az elmozdulásrol"
Annak a kibaxott érzékelőnek vagy minden lehetséges elmozdulási irányt tudnia kell érzékelni ahhoz hogy az ütközést is detektálni tudja, vagy előre tudni kell az elmozdulás irányát.
Ha egy telefon hagyományos érzékelőjével próbálnád ezt, ami egyébként csak a készülék oldalirányú elfordítását tudja érzékelni, (vagy oldalirányú rázását ami fizikailag ugyanazt eredményezi) akkor ha lapjával teli erőből földhöz vágnád, akkor sem érzékelne SEMMIT!!!!!
De ha függőlegesen esne le a sarkára, AKKOR SEM!
Tehát az érzékelőnek tudnia kellene minden lehetséges esési és ütközési irányban mérnie, és az ütközés által bekövetkező erőhatásnak a nagyságát is mérni kell ahhoz, hogy azt grafikonon ábrázolja!
Most pedig egy kis matek, válaszul az 5G-s okoskodásodra:
Amikor például egy dobó-kockás játékkal játszva rázod a telót, akkor a kezed jobbra-balra kb 20 cm-t tér ki, és másodpercenként kb 8x rázod meg.
10/8=1,25 tizedmásodperc, tehát egy mozdulat 1,25 tized-másodperig tart.
Egy mozdulat alatt 1,25 tized-másodperc, 20 cm.
Az egy másodpercre arányosan vetítve 160
Az irányok érzékelését több szenzorral oldják meg.
A rázásnál nagyságrendekkel kisebb G erő hat a készülékre mint ütközésnél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!