Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Háztartási gépek » 300/600 wattos (nem szinuszos)...

300/600 wattos (nem szinuszos) autós inverterrel lehet-e üzemeltetni normál,230v-os hálózati forrasztó pákát?

Figyelt kérdés
2018. aug. 16. 08:34
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
0%

#2,#3 vagyok.


Tetszik hogy mindenki k..va okos, de még senki nem kérdezte meg hogy hány hertzes?

Ja persze! Az inverteres tápú szabályzós pákáknak mindegy, nem?!

Meg a trafósnak is.


#4-nek!

"szinuszos áramforrásra tervezik, négyszögjelről hajtva kicsit jobban fel fog mágneseződni"


Nem az induktív ellenállás növekszik meg inkább, aminek következtében lényegesen kisebb lesz az áram, vázze?

Fejezd be!

2018. aug. 16. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
100%

"Ja persze! Az inverteres tápú szabályzós pákáknak mindegy, nem?! Meg a trafósnak is."


Miről beszélsz megint, inverter fogalmával tisztában vagy? Az egyenirányítás inverziója, vagyis DC-ből csinál AC-t. Fűtőbetétnek mindegy, hogy AC vagy DC.

De ki kérdezte egyáltalán ezeket, meg a trafós pákát is kérdezte valaki? Nem lehet kivárni, hogy milyen pákáról van szó? Muszáj feleslegesen kavarni?

De legalább lenne róla fogalmad! Ha induktív fogyasztóra kapcsolsz ilyen négyszögjelet, a meredek jelforma magas felharmonikus-tartalmú, ami az 50 Hz szinuszra méretezett vasmagban örvényáramú veszteségeket, melegedést generál, zúgó hang kíséretében, a kimeneti jelalak pedig torzul.

2018. aug. 16. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:

#11 vagyok.

Ha egy induktív ellenállásra (primer tekercs) kapcsolt jel alakját meredekebbé teszed, vagyis színusz helyett négyszögjelet adsz, akkor a lényegesen rövidebb felfutási idő miatt a tekercsben nagyobb ellenfeszültség indukálódik, ezt önindukciós feszültségnek híjuk.

Ui=L×(delta i/delta t)

Vagyis a tekercsben keletkező önindukciós feszültség az időegység alatti áramerősség változással arányos.

Megfordítva:

A Henryben mért önindukciós tényező a tekercsnek az a méreteitől függő jellemzője, amely azt fejezi ki, hogy hány volt feszültség indukálódik, ha a tekercs áramerőssége másodpercenként 1 amperrel változik.


Vagyis a jelalak-torzulásnak és a melegedésnek nem a magas felharmonikus tartalom a kiváltó oka, hanem a tekercs elektromos árammal szembeni reakciója az idő függvényében.

2018. aug. 17. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:

Előbb talán azt vizsgáld ki, hogy mi az oka a nagy erőlködésednek? Előadtál több butaságot, most utólag igyekszel szépíteni?

Kínosan belemagyarázni a hozzászólásomba olyat is, amit én nem állítottam?

Nem állítottam, hogy a torzulás oka a felharmonikus-tartalom lenne, ezt csak te képzeled oda, mert szövegértelmezés terén is hadilábon állsz.

A torzulás annak természetes következménye, hogy a négyszögjelre induktív terhelést kapcsolsz, a tápforrásnak pedig valamennyi belső ellenállása is van, tehát egy RL tag áll elő, annak minden velejárójával együtt.

Amit szintén kiolvashatsz a Wikipédiából és előadhatsz itt nagy arccal, bár őszintén szólva az okoskodásod engem még annak dacára is hidegen hagy, hogy itt a TV-szervizemben ilyen jelenségek a szürke hétköznapi valóság állandó részét képezik.


Nem tudom, vetted-e a finom utalást, hogy engem nem kéne kioktatnod kisöreg, mert csak fárasztasz...

Ha kérdeznek, szívesen segítek, de amikor nekem akarnak magyarázni, azt nem szívlelem valamiért.


Márpedig a hálózati trafók lemezelt vasmagja – természeténél fogva – az 50-60 Hz szinusz keltette örvényáramokat még épp tolerálja (ha már arra találták ki a lemezelést), de a meredekebb felfutású jel magasabb frekvenciának megfelelő áramaira nagyobb örvényáramú veszteséggel reagál. Ha már nem ferrit ugyebár, csak lemezelt.


Úgyhogy akkor fuss neki teljes erőből, hogy melyik szavamba tudsz megint belekötni, túrd a Wikipédiát is (amit néha én is szoktam szerkeszteni), csak majd vigyázz, nehogy pofára ess...

2018. aug. 17. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:

Előző:


Már csak azt várom, mikor fog téged kioktatni próbálni egy általad írt wikipedia szócikk alapján.


De egy tankönyv idézet még nagyobb beégés lenne...

2018. aug. 17. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat, annak volt igaza aki azt mondta, hogy fog működni a pákám evvel a konverterrel.
2018. aug. 22. 13:17
 17/20 kokohoho ***** válasza:
Nagyon csodálkoztam volna, ha nem működne egy 220V-on, 300W-al folyamatosan terhelhető (ráadásul még szinuszos is) inverterről, egy 220V-os 150W-os óhmikus fogyasztó. Felvetné bennem a kérdést, hogy akkor minek is készítenek ilyen invertert, ha még erre sem lenne használható? Arra azért figyelj oda, amit a #8-as mondott és ne terheld az autód szivargyújtó aljzatját ilyen nagy árammal, amit ez az inverter képes felvenni, mert az nem erre készült,,,, ne tegyél 30A-os biztit, az autó bizti táblájába, mert sem a stekkerek, sem a vezetékelés nincs arra mérezve! Javaslom, hogy próbáld az invertert az autó akkumulátorához minél közelebb elhelyezni és 6mm2-es sodrott rézvezetékkel, közvetlenül a sarukról megtáplálni. Azt is vedd figyelembe, hogy bár az inverterekben van olyan védelem, ami nem engedi, hogy az akkut 10,5V alá merítse, de ha ez a védelem működött, sanszos, hogy az autó sem fog már indulni.
2018. aug. 25. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 A kérdező kommentje:
Nem szinuszos inverterről van szó, ezt elnézted, a tiszta szinuszos jelet adók mint tudjuk egy jóval drágább kategóriát képviselnek.Nekem, amire én fogom használni az autóban, teljesen megfelel egy ilyen nem szinuszos is.Azért tettem fel ezt a kérdést ebben a fórumban, mert a neten, de még a boltokban is egymásnak ellentétes vélemények vannak arról, hogy mik működnek egy nem szinuszos inverterrel és mik nem.Köszönöm a figyelmeztetésedet a szivargyújtó terhelhetőségével kapcsolatban, tisztába vagyok avval, hogy 150-200 wattnál nagyobb terhelés nem bír.Adtak is az inverterhez az akku sarus csatlakoztatásához kábelt, a szivargyújtós kábel mellé.
2018. aug. 26. 10:38
 19/20 kokohoho ***** válasza:
Bocs, ezt a "nem"-et tényleg jól denéztem! A saját és több cimbim autójába is építettem már be néhány invertert és tapasztalatból mondhatom, hogy mindenki ilyen olcsó, négyszögjelessel kezdte, de akiknek fontos volt a megbízható működés és gyakran, többmindenre is használta, néhány hónap után kicserélte legalább módosított szinuszosra. Nem csak azért, mert arról az induktív és a félvezetős fogyasztók is megbízhatóbban működtek, hanem mert a négyszögjelesek valamiért hamar megadták magukat és hiába van rájuk garancia, ha mikor kellene, nem teszi a dolgát,,,, viszont pl. az én valódi szinuszosom, már 6. éve megy gond nélkül és mindég bízhatok abban, hogy számíthatok rá. Valószínű, hogy ezeket a drágább gépeket, jobban megkonstruálták,,,, arról nem is beszélve, hogy amit ráírtak az adattáblájára, azt tényleg tudja is,,,, és ugyan ez a tapasztalata a többieknek is.
2018. aug. 26. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 A kérdező kommentje:
Majd az idő eldönti.2 év gari van rá.Én max. ennyit szánok erre a projectre, ha nem válik be, felejtős lesz.
2018. aug. 26. 12:08
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!