Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Háztartási gépek » Mitől energiatakarékosabb egy...

Mitől energiatakarékosabb egy inverteres klíma, mint egy on-off-os?

Figyelt kérdés
Ha egy helységben kell 30 kW/nap energia ahhoz, hogy 24 fokon tartsa a helységet nyáron, akkor miért lesz az gazdaságosabb, ha ezt a 30 kW-nyi energiát egyenletesen elosztva 1,25 kW/h energia elvonással oldja meg, vagy ciklikusan, mondjuk az egyik órában 0 energia elvonással, a másik órában 2,5 kW energia elvonással. Egy nap alatt ugyan úgy 30 kW hűtési energiát használtam el, illetve az ehhez tartozó kb 9 kW elektromos áramot. Én értem, hogy komfortosabb az inverteres, de a 30-50%-os energiamegtakarítást nem értem, de a csak néhány százaléknyit sem.
2018. ápr. 29. 11:27
1 2 3
 1/27 anonim ***** válasza:

Semmi köze az általad leírtakhoz.

Van autód? Mindenesetre ismered az átlagfogyasztás fogalmát.

Melyik eset jobb?

Ha elinduláskor padlógázzal gyorsulsz a lámpánál, majd a max megengedett sebességgel a következö piros előtt csikorogó kerekekkel fékezve állsz meg?

Vagy szépen nyugdíjasan gyorsulsz-lassulsz figyelembe véve a forgalmat?

2018. ápr. 29. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/27 A kérdező kommentje:
Nem sok köze van az Ottó motor jellegéből adódóan a benzines motor fogyasztási görbéjének az elektromos áramhoz. Szerintem rossz példa amúgy is, ugyanis belevetted a féket, mintha akkor, amikor nem hűt a klíma, mesterségesen melegítenék. Visszatérve a példádhoz, vegyük azt, hogy egy elektromos autót padló gázzal nyomok egy percig, majd kinyomom a kuplungot, leállítom az autót, csak gurulok egy percig, majd megint padló gáz,és így tovább. Majd mellette megy egy másik elektromos autó egyenletes tempóval. A 100 kilométeres út megtételéhez 20 kW energia kell. Szerintem a folyamatos üzemű autó fogyasztása nem lesz kisebb, mint a szakaszosé. Hiszen mire ment el az utóbbi energiája? Több súrlódás nem volt, nagyobb út nem volt, stb. De ahogy írtam az autó azért nem klíma. A matematika, fizika ritkán téved, a benzin/gázolaj motor elég sok összetevős, nem is értem a párhuzamot. Kint a napi átlag hőfok 28 °C. Ahhoz, hogy egyenletes 22 °C körüli hőmérséklet legyen benn, ehhez egy nap összesen 30 kW hőenergia elvonásához van szükség mondjuk. Ez akkor is 30 lesz összesen, ha szakaszosan csinálom, és akkor is, ha egyenletesen.
2018. ápr. 29. 13:14
 3/27 A kérdező kommentje:
Mert ha 31-et vonok ki, akkor hidegebb lesz a benti átlag hőmérséklet, ha 29-et akkor melegebb. Tehát szakaszosan és folyamatosan is 30-at kell elvonnom. Márpedig ez egy hőszivattyú, 30 kW hőenergia elvonásához nagyjából 9 kW villamos energia kell, tehát szakaszosan vagy folyamatosan, de a Villanyóra ugyan akkora fogyasztást fog mérni mind a két esetben. Mert ha a szakaszosnál többet mér, akkor egy nap alatt több hőenergiát is von ki a szobából, azaz a napi átlag hőmérséklet alacsonyabb lesz.
2018. ápr. 29. 13:19
 4/27 anonim ***** válasza:

Tippeim szerint:


1. egy drágább klímánál jobban odafigyelnek a jobb hatásfokra is


2. a hirtelen nagyobb hőmérsékletkülönbség java könnyebben elillan itt-ott levegőmozgások és hőhidak és egyebek hatására (ugyebár nagyobb lesz a deltaT)


(ha zárt rendszerről beszélnénk, akkor valóban nem lenne jelentősége a dolognak, de egy szoba-épület nem egészen zárt rendszer ugye, mert a falak-ablakok nem biztosítanak tökéletes szigetelést)


3. kisebb teljesítménynél könnyebb olcsóbb vagy nagyobb hatásfokú motort, szivattyút, stb-t lehet gyártani

2018. ápr. 29. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/27 A kérdező kommentje:

"1. egy drágább klímánál jobban odafigyelnek a jobb hatásfokra is"


Ne haragudj, de nem az volt a kérdés, hogy miért fogyasztanak kevesebbet tízszer többe kerülő klímák. Nos, a gáztörvényt nehéz megbatyni. Lehet jobb hatásfokú hőcserélőket alkalmazni, de attól még x villamos energiával az ahhoz tartozó x nyomást lehet produkálni. A hőcserélés lehet jobb, a gáz minősége is lehet jobb, de ehhez semmi köze nincs a fordulatszabályzáshoz, ami a kérdésere vonatkozik. Ma minden klímát inverteres technológiával lehet kapni, függetlenül, hogy egy 120.000-es vagy egy 650.000-es készülékről beszélünk. Ha megnézel egy ma kapható 2,6 kW-os klíma villamos teljesítményét, akkor a hűtési teljesítmény osztva villamos teljesítményével megkapod a hatásfokát. Na, az én 10 éves on-off klímámnak ugyan az a hatásfoka, mint a ma kapható legdrágább 2,6 kW-os klímának, azaz a hatásfok nem változott. De nem is változhat igazán, mivel a gáztörvény az itt is ott is ugyan az. A régebbibe sem tettek pocsék hőcserélőt, így a hatásfok ugyan az.


"2. a hirtelen nagyobb hőmérsékletkülönbség java könnyebben elillan itt-ott levegőmozgások és hőhidak és egyebek hatására (ugyebár nagyobb lesz a deltaT)"


A levegőmozgás, elillanás fix. Függetlenül attól, hogy milyen módon hűtöm a helyiséget. A nyílászáról minősége egyik esetben sem lesz változó, így a delta T ugyan az egy napos periódusban.


"(ha zárt rendszerről beszélnénk, akkor valóban nem lenne jelentősége a dolognak, de egy szoba-épület nem egészen zárt rendszer ugye, mert a falak-ablakok nem biztosítanak tökéletes szigetelést)"


Nézd, ezek a tényezők nem változnak függetlenül attól, hogy inverterest vagy ki-be kapcsolóst használok.


"3. kisebb teljesítménynél könnyebb olcsóbb vagy nagyobb hatásfokú motort, szivattyút, stb-t lehet gyártani"


Jajj, Istenem! Dehogy! Nem mellékesen a 2,6 kW-os inverteres hőszivattyú ugyan olyan teljesítményű, mint a 2,6 kW-os régebbi, nem inverteres hőszivattyúnak. Csak míg az egyik lecsökkenti a teljesítményét, és ezáltal szinuszos görbét kapunk, a másik ki-be kapcsol, de egy napi átlagban a teljesítményük azonosnak kell lenniük, mivel azonos hőmennyiséget kell kivenni a helyiségből, az változatlan.

2018. ápr. 29. 20:42
 6/27 anonim ***** válasza:
0%

"A 100 kilométeres út megtételéhez 20 kW energia kell. Szerintem a folyamatos üzemű autó fogyasztása nem lesz kisebb, mint a szakaszosé. "


Az elmélet és a gyakorlat közt elméletileg nincs különbség. Gyakorlatilag van.

A saját autómon tapasztalom.Tudok vele úgy is menni hogy 35 , meg úgy is tudok vele menni hogy 41 mpg a fogyasztása. Ugyanazon az úton, ugyanazzal a sebességhatárral.

2018. ápr. 29. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/27 A kérdező kommentje:
Belevetted a fékezést is, ami a klíma esetén plusz fűtést jelentene, rossz a példa, erre ki is tértem. Biztos nem használod úgy az autódat, hogy gáz, aztán kikapcsolás, gurulás, majd megint gáz fékezés nélkül. A fékezés ebben a példában a klíma esetébe radiátoros fűtést jelentene szakaszosan, nonszensz és értelmetlen a párhuzam a gépkocsi ezen használata és az inverteres klíma energiahatékonysága között. Sajnálom, ha ezt nem látod be, de nem magyaráztál meg semmit sem, csak az ostoba példádon rugózol, holott fogalmad sincs a kérdésemről. Ettől függetlenül köszönöm a válaszod, de hasztalan volt.
2018. ápr. 29. 23:12
 8/27 anonim ***** válasza:

Kár hogy a kérdezőt nem lehet lepontozni.

A fék dolgát alaposan félremagyaráztad, te rugózol a saját hülyeségeden. A kérdés az ami haszontalan.

2018. ápr. 30. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/27 A kérdező kommentje:

Sajnos ez sem a klasszikus hasznos válasz volt. Ne izgulj, nem pontoztalak le, nem ítélkezni akarok, hanem választ kapni a kérdésemre.

A fékkel kapcsolatban gondolj bele, hogy nem magyarázom félre. Taposod a gázt, gyorsulsz, azaz hűt a klíma. Aztán nem taposod a gázt, csak gurulsz kinyomott kuplunggal, természetes úton a súrlódások, tapadások következtében lassul a kocsi, azaz a tökéletlen hőszigetelés következtében a kinti és a benti hőmérséklet különbség lassan csökken. De te beletapostál a fékbe, azaz mesterségesen egy ellen energiát teszel a rendszerbe, tehát a klíma lekapcsolása után ezerrel elkezdesz a kandallóba fűteni. Érted már, hogy miért nagyon hibás a példád?

2018. ápr. 30. 07:05
 10/27 anonim ***** válasza:

tegnap 16:56-os vagyok


Hőhidas és egyéb dolgok:


Ha van két különböző hőmérsékletű dolog, ami termikusan kölcsönhat egymással, akkor milyen is lesz a kettőnek a hőmérsékletváltozásának a karakterisztikája? pl. a melegebbnek, ami hűl... nem, nem lineáris lesz, hanem 1/x(négyzet) alakú függvény, ami konvergál a közös hőmérséklethez. Ráadásul úgy, hogy kintről ugye kap utánpótlást is a meleg.


Szóval... ha nagyobb a hőmérsékletkülönbség, akkor több hő megy el, mintha hosszabb ideig kisebb a hőmérsékletkülönbség, mivel nem lineáris a karakterisztika.


Ha meg nagyobb hőmérséklet-különbség keletkezik hirtelen, akkor értelemszerűen a huzat is nagyobb lesz és messzebbre elér (ami ugye nem csak termikus kölcsönhatás, hanem légmozgás is), tehát jobban elillan.


Lényegtelen apróság a rendszer elindítása is, ami kialakításából kifolyólag több veszteséggel jár (és nem, nem jön vissza teljesen a leállításakor ez a történet)


stbstb...


de egy valamit tisztázni kéne...:

te most valóban meg szeretnéd tudni, hogy mi a válasz a kérdésedre, vagy mindenképpen a saját elképzelésedet akarod bizonygatni?

2018. ápr. 30. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!