Mitől energiatakarékosabb egy inverteres klíma, mint egy on-off-os?
Semmi köze az általad leírtakhoz.
Van autód? Mindenesetre ismered az átlagfogyasztás fogalmát.
Melyik eset jobb?
Ha elinduláskor padlógázzal gyorsulsz a lámpánál, majd a max megengedett sebességgel a következö piros előtt csikorogó kerekekkel fékezve állsz meg?
Vagy szépen nyugdíjasan gyorsulsz-lassulsz figyelembe véve a forgalmat?
Tippeim szerint:
1. egy drágább klímánál jobban odafigyelnek a jobb hatásfokra is
2. a hirtelen nagyobb hőmérsékletkülönbség java könnyebben elillan itt-ott levegőmozgások és hőhidak és egyebek hatására (ugyebár nagyobb lesz a deltaT)
(ha zárt rendszerről beszélnénk, akkor valóban nem lenne jelentősége a dolognak, de egy szoba-épület nem egészen zárt rendszer ugye, mert a falak-ablakok nem biztosítanak tökéletes szigetelést)
3. kisebb teljesítménynél könnyebb olcsóbb vagy nagyobb hatásfokú motort, szivattyút, stb-t lehet gyártani
"1. egy drágább klímánál jobban odafigyelnek a jobb hatásfokra is"
Ne haragudj, de nem az volt a kérdés, hogy miért fogyasztanak kevesebbet tízszer többe kerülő klímák. Nos, a gáztörvényt nehéz megbatyni. Lehet jobb hatásfokú hőcserélőket alkalmazni, de attól még x villamos energiával az ahhoz tartozó x nyomást lehet produkálni. A hőcserélés lehet jobb, a gáz minősége is lehet jobb, de ehhez semmi köze nincs a fordulatszabályzáshoz, ami a kérdésere vonatkozik. Ma minden klímát inverteres technológiával lehet kapni, függetlenül, hogy egy 120.000-es vagy egy 650.000-es készülékről beszélünk. Ha megnézel egy ma kapható 2,6 kW-os klíma villamos teljesítményét, akkor a hűtési teljesítmény osztva villamos teljesítményével megkapod a hatásfokát. Na, az én 10 éves on-off klímámnak ugyan az a hatásfoka, mint a ma kapható legdrágább 2,6 kW-os klímának, azaz a hatásfok nem változott. De nem is változhat igazán, mivel a gáztörvény az itt is ott is ugyan az. A régebbibe sem tettek pocsék hőcserélőt, így a hatásfok ugyan az.
"2. a hirtelen nagyobb hőmérsékletkülönbség java könnyebben elillan itt-ott levegőmozgások és hőhidak és egyebek hatására (ugyebár nagyobb lesz a deltaT)"
A levegőmozgás, elillanás fix. Függetlenül attól, hogy milyen módon hűtöm a helyiséget. A nyílászáról minősége egyik esetben sem lesz változó, így a delta T ugyan az egy napos periódusban.
"(ha zárt rendszerről beszélnénk, akkor valóban nem lenne jelentősége a dolognak, de egy szoba-épület nem egészen zárt rendszer ugye, mert a falak-ablakok nem biztosítanak tökéletes szigetelést)"
Nézd, ezek a tényezők nem változnak függetlenül attól, hogy inverterest vagy ki-be kapcsolóst használok.
"3. kisebb teljesítménynél könnyebb olcsóbb vagy nagyobb hatásfokú motort, szivattyút, stb-t lehet gyártani"
Jajj, Istenem! Dehogy! Nem mellékesen a 2,6 kW-os inverteres hőszivattyú ugyan olyan teljesítményű, mint a 2,6 kW-os régebbi, nem inverteres hőszivattyúnak. Csak míg az egyik lecsökkenti a teljesítményét, és ezáltal szinuszos görbét kapunk, a másik ki-be kapcsol, de egy napi átlagban a teljesítményük azonosnak kell lenniük, mivel azonos hőmennyiséget kell kivenni a helyiségből, az változatlan.
"A 100 kilométeres út megtételéhez 20 kW energia kell. Szerintem a folyamatos üzemű autó fogyasztása nem lesz kisebb, mint a szakaszosé. "
Az elmélet és a gyakorlat közt elméletileg nincs különbség. Gyakorlatilag van.
A saját autómon tapasztalom.Tudok vele úgy is menni hogy 35 , meg úgy is tudok vele menni hogy 41 mpg a fogyasztása. Ugyanazon az úton, ugyanazzal a sebességhatárral.
Kár hogy a kérdezőt nem lehet lepontozni.
A fék dolgát alaposan félremagyaráztad, te rugózol a saját hülyeségeden. A kérdés az ami haszontalan.
Sajnos ez sem a klasszikus hasznos válasz volt. Ne izgulj, nem pontoztalak le, nem ítélkezni akarok, hanem választ kapni a kérdésemre.
A fékkel kapcsolatban gondolj bele, hogy nem magyarázom félre. Taposod a gázt, gyorsulsz, azaz hűt a klíma. Aztán nem taposod a gázt, csak gurulsz kinyomott kuplunggal, természetes úton a súrlódások, tapadások következtében lassul a kocsi, azaz a tökéletlen hőszigetelés következtében a kinti és a benti hőmérséklet különbség lassan csökken. De te beletapostál a fékbe, azaz mesterségesen egy ellen energiát teszel a rendszerbe, tehát a klíma lekapcsolása után ezerrel elkezdesz a kandallóba fűteni. Érted már, hogy miért nagyon hibás a példád?
tegnap 16:56-os vagyok
Hőhidas és egyéb dolgok:
Ha van két különböző hőmérsékletű dolog, ami termikusan kölcsönhat egymással, akkor milyen is lesz a kettőnek a hőmérsékletváltozásának a karakterisztikája? pl. a melegebbnek, ami hűl... nem, nem lineáris lesz, hanem 1/x(négyzet) alakú függvény, ami konvergál a közös hőmérséklethez. Ráadásul úgy, hogy kintről ugye kap utánpótlást is a meleg.
Szóval... ha nagyobb a hőmérsékletkülönbség, akkor több hő megy el, mintha hosszabb ideig kisebb a hőmérsékletkülönbség, mivel nem lineáris a karakterisztika.
Ha meg nagyobb hőmérséklet-különbség keletkezik hirtelen, akkor értelemszerűen a huzat is nagyobb lesz és messzebbre elér (ami ugye nem csak termikus kölcsönhatás, hanem légmozgás is), tehát jobban elillan.
Lényegtelen apróság a rendszer elindítása is, ami kialakításából kifolyólag több veszteséggel jár (és nem, nem jön vissza teljesen a leállításakor ez a történet)
stbstb...
de egy valamit tisztázni kéne...:
te most valóban meg szeretnéd tudni, hogy mi a válasz a kérdésedre, vagy mindenképpen a saját elképzelésedet akarod bizonygatni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!