Hogyan ronthatnám el?

Figyelt kérdés

A porszívóm rossz konstrukció, egy csomó vásárló írta megvásárlás után, hogy a portartály levételekor letörik a kis fül, amivel be kell pattintani. Utána működik a porszívó, de gyakorlatilag egy kínlódás a portartály ki-be rakása, mert a kis fül nélkül bűvészkedni kell vele.


Na, sikerült ilyet vennem, nálam is letört pár hónap után az a sz@r, de szerintem garanciát nem tudok rá érvényesíteni, mert úgyis azt válaszolják, hogy az nem garanciás hiba, én bántam vele durván.


Hogyan ronthatnám el a porszívót - mondjuk ne működjön a motor, vagy ne szabályozzon, vagy ne húzza be a kábelt - hogy garanciás hibának ismerjék el és kaphassak valami visszatérítést?



jún. 11. 07:52
 1/7 Morzsi007 ***** válasza:
86%
Először megkérdezném, hogy ezt a fület cserélik vagy nem garanciában.
jún. 11. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Nem lehet cserélni. Max az egész portartályt.
jún. 11. 09:46
 3/7 anonim ***** válasza:
89%

"de szerintem garanciát nem tudok rá érvényesíteni, mert úgyis azt válaszolják, hogy az nem garanciás hiba, én bántam vele durván."


Amennyiben bizonyítottan gyári hibás a készülék, az üzletnek kötelessége cserélni azt egy másik termékre, amely megfelel a korábbi termék árának.

jún. 11. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 Szirty ***** válasza:
60%

"...mennyiben bizonyítottan gyári hibás a készülék"


Mi minősül bizonyított hibának?

A gyártó nyilván nem szívesen ismer el ilyen hibát, mert érdekei ellen való.

Más által felhozott bizonyítékot meg nem fogad el.


Marad a jogi eljárás ami annyi problémával jár, hogy egy letört műanyag pöcök és pár tízezres porszívó miatt nem ér meg hadjáratot indítani ami évekig is eltarthat.

jún. 11. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Kérdező, tudsz egy pontos típust mondani?

"nálam is letört pár hónap után az a sz@r, de szerintem garanciát nem tudok rá érvényesíteni"

Ezek a dolgok nem úgy dőlnek el hogy ki szerint mi a helyzet. Az első 6 hónap során a gyártóé a bizonyítási kényszer, utána megfordul, és a vásárónak kell bizonyítania.

Ha még 6 hónapon belül vagy, csak jelezned kell a problémát a forgalmazó, vagy a szervize (nem tudjuk milyen termékről van szó konkrétan) részére. Ezt érdemes olyan módon megtenni, aminek nyoma marad.

Telefonos ügyfélszolgálaton rögzítik a hívásokat, de emellett akár email-is küldhető, fotókkal, az eset leírásával, amikor a hibát tapasztaltad.

Ezt, ha úgy vesszük vásárlóként gyakorlatilag kötelességed is megtenni, a hiba észlelésétől minél rövidebb időn belül. Ugyanis ha mondjuk egy fél év múlva jelzed, hogy már egy fél éve így használod, akkor az részedről hátrányos lehet, joggal hivatkozhatnak ellened arra, hogy ez neked nem is okoz akkora kellemetlenséget a rendeltetésszerű használat során, hiszen egyébként haladéktalanul jelezted volna.

jún. 11. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Törésre sosincs garancia, szóval nincs értelme még tovább rongálni.
jún. 11. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Kimaradt pár fontos információ a kérdéssel kapcsolatban. Kitől, mikor és mennyiért vetted, illetve mi szerepel az ászfben. A garancia és a jótállás nem ugyanaz. Arra pedig nem fogok tippeket adni, hogy hogyan lehet kinyírni egy porszívót.
jún. 11. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!