Új hűtőt tényleg szállítás után 6-8 órát a végleges helyzetében kell felállítani és csak utána szabad bekapcsolni / áram alá helyezni?
az időtartamról eltérő dolgokat olvasok, de több helyen láttam és mondták is, nehogy azonnal bedugjam, mert tönkremegy vagy tönkremehet, az okot nem igazán tudom.
ebből mi igaz? ha fekve szállítják pl, akkor hogy próbáljam ki egyáltalán, hogy tényleg működik-e? vagy 1 percre bedugni lehet azért?
3-assal értek egyet. Ha fektetve szállították, akkor több isdők kell hagyni neki. Mellesleg a szállítót is fel lehetne rúgni hogy másnapig ne essen le.
Ha állított helyzetben szállították, akkor is kell hagyni néhány órát.
Nem fontos a végleges helyén lennie, mert ha állítva kicsit arrébb van tologatva és utána kerül bekapcsolásra az már nem okoz gondot.
De a szállítás során a rendeltetési helyéről elfolydogált olajnak kell hagyni időt amig visszakerül a motorba. Még 1 percre se dugd be, azzal is sok kárt lehet okozni.
#1 "1 perctől nem lenne baja"
Pedig de. Ha az olaj nem folyt vissza teljesen, akkor a kompresszor egy perc alatt felnyomhatja olyan helyekre, ahol az olajnak semmi keresnivalója, és ahonnan az életben nem fog visszafolyni.
#1
1., Az olaj a kompresszor "küblijében" van és nem a csövekben.
2., Amikor a gép el van borítva, akkor a "kübliben" a kompresszor szívócsonkja olaj alá merülhet és feltöltődhet olajjal. Ha ez bekövetkezik és nincs ideje az olajnak kimászni a csonkból, mert ráindítják a kompresszort, akkor a dugó szívó ütemben az olajat a hengertérbe rántja, majd sűrítéskor a sűrítő szelepen nem képes azt kinyomni. Mivel a folyadékok összenyomhatatlanok, így a dugó a sűrítési holtpont előtt elakad, és a motor perdülete hatására a dugó széttörik.
Erre a jelenségre mondják azt, hogy folyadékütést szenvedett a kompresszor.
3. A dugó, ha a szívócsonkban olaj van, az első sűrítési ütem alatt tönkremegy. Ha szerencsés a felhasználó, akkor a motorban még nem épül fel a névleges fordulatszámhoz tartozó nyomaték és a motort a dugó lefogja, ekkor van még remény arra, hogy a gép túlélje a ráindítást, viszont ekkor a kompresszor idő előtt mehet tönkre, mert a dugó anyagában káros erőhatás miatti anyagfáradás indul meg.
Üdv.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!