Nikon d5 miért ilyen drága?
2,3 millió ft és teljesen átlagosak a tulajdonságai, nem értem, hogy ez mitől profi, és miért ilyen drága.
20.82 mpx
maximális képfelbontás 5584 x 3728
nincsen benne stabilizátor
14 kép/másodperc
dxo 88 pont
sony a7 csak 260-280 ezer ft, mégis szinte mindenben jobb, mint a d5
24.24 mpx
maximális képfelbontás 6024 x 4024
5 kép/másodperc
dxo 90 pont
Nikon d5 azért kerül majdnem 10-szer annyiba, mert 5 helyett 14 képet tud 1 másodperc alatt rögzíteni? + jobb az af rendszere
30000 Ft ért kapsz 24 mpx-es kompaktot.
Aki munkára használja, valószínüleg ért hozzá és tudja mit vesz.
Te gondolom telefonnal készíted a "tökéletes" fotóidat.
Az amatőr felszerelésem értéke 1,5 milla.
Ebből a 2, filnessel 3 db gépvázam kb 350000.
Keress rá guglival, valahol pont nemrég olvastam egy nagyon részletes cikket, ami nagyon alaposan körbejárta ezt a kérdést, hogy mitől profi egy fényképezőgép. Ez egy szolgáltatás csomag, aminek a felbontás csak egy, nem feltétlenül a legfontosabb szempontja. Általában a nagyobb gyorsaság, pontosság, megbízhatóság, időjárásállóság és a munkára használat nagyobb segítése jellemzik.
Hogy valakinek arra van-e szüksége, amit egy profi gép nyújt, vagy egy más szempontok alapján kialakított alacsonyabb szintű gép (bizonyos szempontokból akár mégis jobb) szolgáltatásai felelnek meg jobban valakinek, az egyénileg változó.
"Azt a gyártó dönti el, hogy mi számít profinak, és mi félprofinak"
Nem. A piac és az igények EGYÜTT döntik el, hogy mitől lesz profi kategóriájú egy váz. A profi az a csúcsok csúcsát jelenti, gyakorlatilag mindent tudnia kell. A D850 már csak azért is lecsúszik a fél-profi mezőnybe, mert nincs rajta portrémarkolat, csak hogy egy "hiányosságát" megemlítsem. A piac pedig ott jön képbe, hogy ha pl. a Canon betesz a profi vázaiba valami eget verő fícsört, akkor nyilván a Nikonnak is le kell követnie, ki kell találnia valami hasonlót, hogy versenyezni tudjon a kategóriában.
Nagyon rá vagy izgulva a megapixelre. Kérlek szépen, 16-20 MPx mindenre elég. Sokkal fontosabb a szenzor nagysága és az előtte lévő objektív felbontóképessége. Gondolj bele, egy 4K-s monitor 8-12 MPx-t tud megjeleníteni képaránytól függően, minden ennél nagyobb képet le kell skáláznia a videokártyának, ami technikailag nézve minőségromlást jelent, hiszen több képpontból kell egyet csinálni (értsd: pl. egy zöld-fehér-szürke pixelből kell egyetlen színű pixelt csinálni; vajon melyik szín fedi le legjobban ezt a hármat? - Nyilván az eredeti három szín mindenképpen elveszik). Abba most ne menjünk bele, hogy a leskálázásnak lehetnek bizonyos előnyei is, de ahhoz nem muszáj a monitornál +20 MPx-el nagyobb képet lőni, hogy ezek előjöjjenek.
Egyetlen speciális esetben van előnye a 30-40 MPx-nek, ha óriásplakátra fényképezel. Ha viszont ekkora felbontást szeretnénk, akkor ahhoz már dukál a medium-format szenzor, ahhoz pedig kellenek a speciális objektívek, amik ki is tudják rajzolni. Egyszerűen hót felesleges 30-40 MPx-re FF-es vázat gyártani, mert úgy megdrágítaná az árukat, hogy annyiért már eleve medium-formatos gépet tud venni az ember. Nem tudom észreveszed-e, de ismét egy kategóriára jellemző tulajdonság, amit a piac és az igények határoztak meg.
Te Kérdező, te egy sarokba söpréssel elintézed az autofókuszt az A7-hez képest, miközben aki mozgást fényképez, annak meg az a lényeg. Ezt hívja egyik barátom a hozzá nem értés magabiztosságának.
"Egyetlen speciális esetben van előnye a 30-40 MPx-nek" Amelyik egy előnyből a második a nagy érzékenységgel való fényképezés, mert a zaj, az bizony egészen mást jelent ott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!