Milyen DSLR kamerát vegyek?
Szeretnék elkezdeni embereket videózni hobbiból. Olyan kamerára lenne szükségem objektívvel együtt, amivel úgy tudom a kívánt dolgokat felvenni, hogy a "Depth of field" érvényesüljön. Azaz az ember háta mögött homályos legyen a kép, akkor is ha már távolabb van kicsit.
Úgy mint itt:
Árban 150.000 Ft-ot szánnék rá.
Köszönöm a válaszokat!
Az nehéz ügy, kissé kevés a pénz.
Ezek a nem túl drága alternatívák léteznek, 30 és 90 eFt között (felső vég csak másodkezes ár): 35/2, 50/1,8, 85/1,8, 100/2.
No de ezek mind másképp alkotják a képeket, ha ugyanakkorának akarjuk az alanyt látni, a háttér másképpen viszonyul. Persze, a fülek is az orrhoz. Itt egy illusztrác: [link]
Ha videózásra kell ne DSLR-t vegyél hanem MILC, azaz tükör nélküli cserélhető optikásat.
150.000 az nem sok.
A képérzékel
Panasonic jó videó szolgáltatás terén de az érzékelője negyede a Full fram-nek. (4/3-nak hívják)
A full frame vázak drágák. (canon 5d, 6d. Nikon d600 - d850, Sony A7, A7s, A7r és ezek I-III kiadásai)Videózásra a Sony a legfejlettebb
Apsc méretű érzékelő a Full frame fele, az eredeti filmkamerák képkockájának megfelelő méretű.
A Canon autó élessége a legjobb a videóhoz, de a tükör nélküli rendszerei még gyerekcipőben. (egyébként 80d) A Nikonnal konkurálva a következő hónapokban hozzák ki remélhetőleg az épkézláb MILC-jeiket.
A sony A6000-6500 a király APSC MILC.
A fujifilmek képe gyönyörű, de azok drágák, meg az optikák is. És videó szolgáltatás terén, azaz éles munkában hátrányban a Panasonichoz képest.
A3 a legolcsóbb, de annak nincs keresője, csak képernyője, ami szabadtérben hátrány.
...na tehát, még a képérzékelő méretéről akartam:
Az minél nagyobb, azonos látószög, tárgytávolság és blendenyílás esetén annál kisebb lesz a mélységélesség.
Tehát a 4/3-nál korlátozottabbak a lehetőségek a jó leválasztáshoz (régi 16mm kameráknak felel meg). A Full frame és a felett egyre jobb.
Az APSC meg a kettő között, pont olyan mint a mozifilmekben.
Háttérelmosáskor mindig az induló rekeszértéket (blende) nézd meg először az obin, minél alacsonyabb ez a szám (minél tágabb a rekesz), annál több fényerőt kapsz, annál szűkebb élességtartománnyal. Mikro 4/3-on f2.8 körül már egész szép eredményt lehet elérni pl.
Az előző válaszadó gondolatmenetét követve én is milc-ben gondolkodnék. Nálam anno a méret is szempont volt, hogy az emberek ne ijedjenek meg a kezemben tartott géptől, mint anno a butább, de bumszlibb és emiatt komolyabb benyomást keltő bridge-emtől. Kicsit karcsú az összeg, amit írtál, de a használt piacon 150.000-ből szerintem már össze lehet szedni egy korrekt váz + fix obi szettet. Nem az én boltom és ez is csak egy javaslat a kb. végtelen variáció közül, de pl. nekem ilyenem van a Lumixomhoz, és az árához képest gyönyörű képet ad:
Ez pl. szépen rámegy Panasonicra, Olympusra is, de ha kézből filmezel, mindenképpen stabis vázat nézz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!