20as megapixeles fényképező vagy egy 24,2 es a jobb? Mi a kulonbseg? A 24 megapixxeles szebb fotokat készít?
Nem a megapixel számít hanem a szenzor méret!
A szenzor méretet nézd! Nem ócsó)
A fényképezés szerintem egy technikai eszközzel végzett alkotó folyamat - bár van, aki megelégszik a kiegyenlített hisztogrammal. Minél jobb a technikai eszköz, annál kellemesebb a feladatmegoldás. A több megapixel mindig jobb - lenne, ha nem növekedne a zaj. A legtöbb képfeldolgozó program örülne a finomabb felbontásnak. Vágni is erőteljesebben lehet. Egy lépcső általában nem nagy a fejlődésben (20-ról 24-re az 9 % növekvés egyirányban), de hát ilyen lépcsőkben jutottunk el oda, ahol most vagyunk.
Az eddigi, már bocs, de erősen közhelyes vélemények (még lehetne: este sötét lesz... anyukádnak mindig a kisfia leszel... az igaz barát a bajban ismerkszik meg... stb) ezt az okfejtést nem érvénytelenítik.
Nem tudom, milyen fényképezőgép típust választottál ki, hogy ezt a kérdést tetted fel. Azt tudom válaszolni, hogy a két paraméter nagyon kis eltérést jelent.
Annyira kicsit, hogy vannak fotósok, akik azt mondják, hogy “A legjobb fényképezőgép az, amelyiket nem hagyjuk otthon, mert túl nagy, hogy mindenhova cipeljük.”
Alapvetően ugyanis a fényképezőgép csak egy segédeszköz ahhoz, hogy a fejben megszülető fotót létre lehessen hozni.
Évekkel ezelőtt a 12 megapixeles fényképezőgépek voltak a "legjobbak". Sokan tudtak vele jó képeket készíteni, ahogy a mai, sokkal több megapixeles gépekkel is sokan tudnak jó képeket készíteni.
A lényeg nem azon van, hogy milyen géped van, hanem, hogy tudod-e arra használni, amit meg akarsz valósítani. A jó gép inkább csak egy biztos támasz, egy mankó, amivel eljutsz a célig.
Ha hiszel benne, hogy jó gépet vettél, akkor használni fogod akkor, amikor kell, megapixeltől függetlenül.
Az interneten a legtöbb nagy méretű kép csupán 900 pixel méretű. (A hosszabbik oldala!)
Ez még az egy megapixelt se éri el. El lehet gondolkodni azon, hogy akkor mi a fenének van szükség 20 megapixeles képekre, ha utána lebutítják, hogy használható méretű legyen? Az interneten ugyanis senki sem szeret várni. Egy nagyon nagy felbontású kép betöltődésére sajnos sokszor várni kell. Sávszélességtől függően néhol nagyon sokat.
A legtöbb ember nem nyomtatja ki papírra a fényképeit, hanem csak mobiltelefonnal, vagy számítógép monitoron nézegeti. Ha az is szempont, hogy ki kell nyomtatnod nagy méretben, akkor jó helyen keresgélsz, érdemes egy nagy felbontású gépet venni.
Azt azonban el kell mondanom, hogy amióta digitális fényképezőgépem van, azóta egyetlen fotót se nyomtattam ki. A régebben készült analóg fotókat is csak nagyon ritkán veszem elő nézegetni.
Én is inkább monitoron, vagy a mobiltelefon kijelzőjén nézegetem. Szerintem a legtöbben így vagyunk ezzel.
Az idézet innen van:
Jó fényképezést!
Szerintem a pixelszám csak az egyik tényező.Sok múlik az
érzékelő nagyságán,minőségén,a feldolgozási softweren,ob-
jektivon.Lehet,hogy egy 20 Mpes gép jobb képet készit,
mint egy 24,2 Mp-es főleg extrémebb viszonylatban.Az se
mindegy,hogy mikor adták ki a gépet,mert egy most kiadott gépet össze sem lehet hasonlitani egy tiz év-
vel ezelőttivel.Persze az azonos árfekvésű vázakra
gondolok.
Fotósként had adjam, az elnézést, de előttem szólókat elnézve az első hiteles értelmes választ.
A válasz nem. Önmagában nem. Féligaz információk elhangzottak előttem is. A több pixel önmagában nem eredményez szebb képeket.
HOgy érthető legyek. Eméllkszel, mikor hangyákat égettél nagyítóval? Minél nagyobb volt a nagyítóüveged mérete, annál több fényt tudott egy pontba terelni. A fényképezőgép belsejében a szenzor maga a felület, amire a fény egy pontba a lencskről (objektív) érkezik és ami elektromos jellé alakítja azt. A szenzor méretét (vagy az objektív fényérzékenységi mutatóit (F/ szám) kell növelni ahhoz, hogy több fényt tudjon feldolgozni a kamera és ezzel a fényérzékenységi mutatója jobb legyen. De ha egy szenzor (tegyük fel 35mm-es full frame) 14 Megapixeles, vagy 46 Megapixeles, az nem befolyásolja azt, hogy gyakorlatilag ugyanannyi fény esik a szenzorra. Hiszen ugyanakkora.
A pixelekkel az a baj, hogy a több pixel nem jelent nagyobb szenzort. A több pixel ugyanazon a szenzoron azt jelenti, hogy a képalkotás több pont beolvasásával történik, de összességében ugyanannyi fény esik be rájuk, hisz ugyanakkora a területük. A monitorod feltehetőleg Full HD, ami 1920 x 1080, ami 2 M pixeles (2 millió pixel). Tehát gyakorlatilag ennél jobb felbontású képet nem is képes megjeleníteni a monitoriod. Úgyhogy elképzelheted, mennyire felesleges ennél jobb felbontású képet készítened. Na félreértés ne essék, természetesen van értelme, de nem a pixelek száma miatt.
A pixelek sűrűsége azok beolvasásának sűrűségét jelöli, ami nagyon apró részletek megjelenítéséhez elengedhetetlen.
Az egyik legdrágább kamerák, melyek sportfotózásra készülnek kifejezetten kis felbontású, 14 MP szenzorral rendelkeznek. Ezek ISO (fényérzékenység) mutatójuk az egyik legjobb, másodpercenkénti képalkotásuk a leggyorsabb, a kevesebb információ miatt, és a maga nemében a legszebb képet készítik.
De tudnod kell a képkészítésről, hoyg a Megapixel csak 1%-a a képminőséget meghatározó tényezőknek. Főleg, mint említettem, hogy a monitorod csak 2MP minpségű
"Az egyik legdrágább kamerák, melyek sportfotózásra készülnek kifejezetten kis felbontású, 14 MP szenzorral rendelkeznek."
Az melyik? Mert a Canon 1Dx MII 20 Mp-s, az elődje 18 volt, az azelőtti, az 1D MIV meg 16, és akkor már 2009-ben járunk...
Sztrogoff: a lényegen nem változtat, hogy 14, 16 vagy 18 megapixeles az a profi gép. #8-as csak azt akarta érzékeltetni, hogy pont a profi gépekben nem mindig van óriási felbontás és ebben igaza is van.
az egyes korok aktuális profi csúcsgépei jellemzően kisebb felbontásúak, vagy ugyanolyan felbontásúak mint a velük egy időszakban kapható belépő szintű gépek.
az 1DX mk2 20 megapixeles, miközben az 5D mk4 30, az 5DR 50, de a belépő szintű 800D is 24 megapixeles
az 1DX mk1 18 megapixeles volt, miközben a vele kb. egyidős 5D mk3 20 megapixeles volt, a belépő szintű 600D szintén 18 megapixeles volt.
a Nikonnál ez mégszembetűnőbb volt, mikor 2016 elején a D5 kijött 21 megapixellel, előtte 2012 elején a D4 kijött 16 megapixellel, miközben már a 2012-es D5200 és D3200 is 24 megapixeles volt, az ezek előtt valamivel megjelent D800 36 megapixeléről nem is beszélve, ami elég sokáig rekord volt a DSLR-ek között és nem is DSLR döntötte meg elsőként a rekordját, hanem a felvásárlás előtt utolsókat rúgó Nokia egyik telefonja...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!