Nikon B500 vagy Sony DSC WX350?
A Canonnak manuális módja nincs, csak manuális fókusza, ami viszont nagy előre lépés az auto fókuszhoz képest.
A TZ-70-en már ott a P A S M módválasztó tárcsa, amivel tudod szabályozni a záridőt, rekeszidőt, ill. átválthatsz full manuális módba. Sajnos látatlanban nehéz megmondani, mennyivel tud, vagy nem tud mosottabb hátteret a Canonnál. Flickr-en érdemes képeket nézegetni (a TZ-70 nyugaton ZS-50 névvel jelent meg, érdemes így is rákeresni).
Optikai zoomnál ahogy szűkül a rekesz, úgy egyre kevesebb fény jut be az optikába. Az optikai fényerőt "f" számmal jelölik, röviden minél kisebb ez a szám, annál több fénnyel tud dolgozni az objektív. A Canon-nál (az árukereső szerint) pl. alapállásban a fényerő f/3.2, míg telében f/6.6, vagyis ha távoli témára közelítesz, matematikailag fele annyi külső fényforrást fog az optika befogadni. Ennyivel sötétebb, zajosabb lesz a kép. Egy fokkal többet ér, mint a digitális zoom (ami gyakorlatilag képkivágás), de fotográfiai szempontból nem lesz kielégítő a végeredmény, erre sajna nekem is rá kellett jönnöm a bridge gépeimnél.
Mindettől függetlenül - meg attól is, hogy kicsit elfogult vagyok a márkával kapcsolatban - ez a Lumix TZ-70 (ZS-50) nekem egyre szimpatikusabb. :)
A megapixelekkel való dobálózás - az x-szeres optikai zoomok mellett - talán a legelterjedtebb beetetés a gyártók részéről: szegény vásárlóval elhitetik, hogy a 24 megapixeles kamerával kétszer jobb képeket fog készíteni, mint a 12 megapixelessel. Holott a megapixel csak azt határozza meg, mekkora felbontású lesz a képed, azt nem, hogy milyen minőségű, pláne nem ilyen kis szenzoros gépek esetében. Az 1 megapixeles kép = 1 millió pixellel, ennyi pixelből fog állni a végeredmény (ebbe beletartoznak többek közt a "halott pixelek" is, amiket a gép nem tudott rendesen feldolgozni). Egy Full HD monitor felbontása 1920x1080, ez 2 megapixelnek felel meg, ekkora kép kell ahhoz, hogy egy ilyen képernyőt 100%-os nagyításnál maximálisan kitöltsön. UHD/4K felbontású képernyő esetében már 4 megapixel kell, és így tovább, átlag ember ennél nagyobb képernyőt ritkán használ. A 16, 20, 24, 40... megapixel már inkább komolyabb megrendeléseknél, óriásplakátoknál és társainál jön jól, egyébként csak a helyet foglalják az SD-kártyán az ekkora képek. De kompaktok és bridge-ek esetében ezek a képek nem lesznek részletesebbek, mintha fele ekkora effektív pixelszámmal készültek volna. Mintha az új Fiat Puntót azzal reklámoznák, hogy az már 240 km/h-ás végsebességre lesz képes... Részben ezért voltak már korábban is szimpatikusak a Panasonic gépei, mert nagy számokkal való dobálózás helyett inkább a belső mechanikára mentek rá.
Amúgy én 7.5 megapixellel egész jól megvagyok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!