Egy belépő géppel lehet olyan képet csinálni mint egy profi, félprofi géppel?
azért érdekel ez a kérdés mert sokszor olvastam hogy az objektív sokkal többet számít mint a váz..meg ha van ebben ráció akkor inkább jobb objektívet veszek és nem a vázat cserélem le. Mondjuk D5500/EOS 700D felteszek egy nagyon jo objektívet ami fél millió felett kezdődik akkor fogok tudni olyan képet csinálni mint egy D810 vagy 5D III géppel.
Nem gondolok itt apro részletekre(zaj,dinamika) nyilván nem lesz olyan minősége.. inkább csak ugy ránézésre érdekel hogy lenne-e nagy különbség?
Ezek voltak a megszokott frázisok. :D
Tanulságos lenne megnézni - ha még fent lennének - egy-két 13-14 éve magát szolgáltatóként hirdető fotósok honlapját. Akkor általában büszkén feszítettek egy Canon 300D-vel, amire egy Sigma 70-200/2,8 volt tűzve, mivel a következő lépcső az irtózatosan drága lett volna. Akkor mindent megoldottak egy ilyen kombóval.
A drágább vázak legtöbbször szolgáltatásokban nyújtanak többet, ezek egy részének a képminőségre közvetlen befolyása is lehet (például még egy lépcső zársebesség, még egy lépcső vakuszinkron sebesség), más részüknek meg nem feltétlenül (gyors sorozat, spot [spotabb :) ] fénymérés, bármelyik AF ponthoz köthető spot fénymérés, AF pontok elhelyezkedése, a nagy fényerejű objektív igényeit kielégítő AF mód, stb). Csak egy példa, amivel én most nyomulok, a 6D, sötétben, de változó fényviszonyok közt mozgó arcra menve, most legkellemesebbnek az M módot találom, az ISO ugráltatással együtt alkalmazva, de annál például M módban nem lehet expo-korrekciót állítani, így arcra tényleg jó, mert az világos (kivéve Afrika mélyén), de ha netán sötétebb ruhára célzok, vagy kivilágosítja feleslegesen, vagy előtte áttérek más módra, ami átállítja nekem a másik paramétert. A régebbi 1D MIII-nál ezt, mármint M módban kompenzálni, meg lehetett tenni.
Ide nem értve azt, mikor a két összehasonlítandó gép közül a drágábbiknál a képfeldolgozó processzor újabb, a szenzor más technológia, a pixelszám ugyanolyan szenzornál nagyon más, mivel ezen esetekben nem kérdés a kérdés.
"Vacak gép profi obival annyit ér mint profi gép vacak obival" Ezt egészen másképp láttam ezelőtt egy tucat évvel, mikor is rossz fényviszonyok között én szebb képeket csináltam, a velem egy légtérben levők jellemző gépe a 20D volt a Canon 70-200/2,8-al, én meg a kis szerény 350D-re feltűztem a 135/2-t.
A kérdés egy naiv kezdő fotóst feltételez.
Maradjunk annyiban hogy ha a te szinteden egy 700D-vel és egy jó minőségű 200ezer forintos obival nem tudsz olyan jó képet csinálni amilyet szeretnél akkor egy profi géppel sem fogsz tudni.
Azt csak kiegészítésként írom, hogy aki tud fotózni az egy 50ezer forintos kompakttal is csinál jó képet.
#6
Egy 50ezres kompakt képe simán megél A/4es méretben úgy hogy nem veszed észre a zajt. (ISO 100-400 viszonyok között persze)
Átlag felhasználás céljára bőven megfelel.
Anno a kiállítások képeit is normál Forte 100asra csinálták a lelkes hobbi fotósok.
Majdnem mákszem méretű szemcsés képet adott A4ben. Finnyásak lettünk nem hiába... :))))))
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!