Hány forinttól kezdődnek azok a DSLR fényképezőgépek amikkel tényleg profi képeket lehet készíteni?
A drágább gépek azok szolgáltatásaikban jobbak, amely szolgáltatások vagy létfontosságúak az adott fénykép elkészültének szempontjából, vagy nem.
Ilyen egészen egyszerű fogalom a kép minősége (a processzor jellemzői).
Vagy a felbontás.
Aztán a zajkezelés, beleértve a beállítható legnagyobb érzékenységet (tovább vesézve a beállítható legnagyobb értelmesen használható érzékenységet, stb).
A 300D-nél például nem lehetett az autofókuszt önállóan beállítani, az a fő tárcsa módjaihoz kötve működött vagy így, vagy úgy (vagy akár váltott).
Egyszerű amatőrnek nem számít, hogy a fókuszpontoknál van-e növelt érzékenység, aki meg nagy fényerejű objektívekkel fényképez, annak igen.
A fókuszpontok száma és elhelyezése is vagy számít, vagy nem.
Van-e spot fénymérés, illetve az a kiválasztott fókuszponthoz köthető-e. Van, mikor akkora kontrasztok vannak a megvilágítás erősségében, hogy átlagolóval egyszerűen nem lehet akkora kompenzációt beállítani, mint amennyi kéne (de ez magában persze amúgy is csak úgy működne, hogy az első pár kép használhatatlan, aztán észreveszed, és próbálsz korrigálni, ez eseményfényképezésnél nagy szomorúságot okoz).
Régen nem volt, csak a drágább gépekben, valamelyik jellemzőt eltoló automatika, ami a gyorsan változó fényviszonyok között (táncos kitáncol a fénykörből, de táncol továbbra is, stb), sok alá- és föléexponált képet tudott eredményezni.
A sorozat gyorsaságát csak a fakezűek értékelik. :)
Ésígytovább, végtelen sorban.
Mindezek a net szorgos tanulmányozásával megtudhatóak. Ha tudsz angolul, akkor a dpreview oldaltajánlom, akiknek a tesztjeinek első része elég jól láttatja az újdonságokat egy előző modellhez képest, lassan már 20 évre visszamenőleg.
Egyébként igen, az emberi szándék mindig kitölti a rendelkezésre álló teret, tehát azzal általában megoldjuk a problémát, ami eszköz van. Régen Trabanttal jutottunk el bárhová, aminek a fékje szerintem már Petőfinek sem felelt volna meg, töréstesztről, ABS-ről, stb nem is beszélve, de ki akarná a mai autóját visszacserélni?
Hány forinttól kezdődnek azok a hangszerek amikkel tényleg jó zenét lehet készíteni?
:)
Egy profi fotós egy gyerek, műanyag, madeinchina fényképezőgéppel is jó képeket tud készíteni.
Lásd: [link]
Lent van egy link a kész képekhez.
És ebből a videóból azt is leszűrhetted, hogy ha a gép és az objektív rossz, de az eszközök/kiegészítők->FÉNYEK jók akkor már (természetesen a kompozíción felül) nagy esélyed van egy jó képre.
A tükörreflexes vázak nagy árbéli különbsége pedig a szenzor méretén (ff vs. apsc) és szolgáltatásain alapszik. Másmilyen gépet vesz sportfotós, és egy tájfotós stb. Valakinek a sorozatfelvétel sebessége a fontos, valakinek a magas érzékenység. De persze az igazi különbség az objektíven múlik.
A legocskábbal is lehet versenygyőztes képet készíteni
Mit értesz profin?
Ha kifinomult szinezetet nagy felbontásban akkor a fullframe nek kapirgálj utana!
Ha egy igenyesebb apsc re vágysz akkor 170ezer felett nezegess
Talán a szép emlékű Hifi Magazinban volt egy bájos kis történet:
Zenekari próbán az egyik muzsikus melléfogott egy hangot, mire a karmester gúnyosan odaszót: - Uram, talán elromlott a hangszere? Később, mikor a karmester valahol rosszul intett, a zenész azonnal felcsattant: - Mester, talán valami probléma van a pálcájával?
Az "Ezt megszívtad! (és én is)" sortól nagyon idevágó írás. A megértéséhez kell némi érettség :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!