Ezek a képek szerkesztve lettek?
Vagy már akkor jól be lett állítva minden mikor készült a kép?
Néztem régebbi géppel készültet illetve újabbal is, amire mutat a link, azok a képek az újabbakkal készültek, de látszik is, gondolom a live view sokat számít, fejben előre látni hogy ilyen lesz/legyen a végeredmény, és ahhoz beállítani mindent nem hiszem hogy tanulható, vagy szerkesztés nélkül menne.
Konkrét példa: [link] EOS 60D





Ilyesmire gondolok: [link]
Nekem túl művészi (attól függetlenül szép kép) ahhoz hogy eredeti kép legyen, kútfőből beállított értékekkel.
Csak azt nem értem, hogy live view segít-e rá hogy jobb kép legyen, vagy ennyire "látni kell", vagy simán csak ennyire érteni kell a lightroom-hoz (ez az út számomra - alap javításokon kívül - rombolja a fotózás értékét).





Az utolsó kép amit megcsináltál simán reprodukálható komolyabb szerkesztgetés nélkül.
- Kell hozzá egy fényerős objektív, azzal tökéletesen el tudod mosni a hátteret, és lágyítani a témát.
- Kell egy fényforrás, mivel valószínűleg nem a nap esett ilyen szépen pont oda, hogy bevilágítsa (persze ha keresel egy tökéletes pontot, akkor a napot is használhatod)
- az előtérben látható nagyon elmosódott sejtelmes részt simán meg lehet csinálni azzal, ha az objektívhez közel van a fű, és kis mélységélességet használsz
Ezt leszámítva nem igazán látszik, hogy az alap feldolgozáson kívül (kis élesítés, zajszűrés, szín korrekció) még nagyon csavart volna a képen, nem hihetetlenek a színek, nincs extrém módon meghúzva a szaturáció, szóval nem egy rossz kép, de az utómunka guruk szempontjából teljesen átlagos, nincs túlcsavargatva.










Mindenkinek megvan a joga ahhoz, hogy saját magának megszabja azokat az egyedi korlátokat, amelyek mentén berendezi az életét.
Csak a tényekre hívnám fel a figyelmet, miszerint is a gépben egy komplett feldolgozás történik, és a lightroom ugyanazt csinálja. A csúszkák, amiket húzgál az ember, azok a gépbeli jpg feldolgozás paramétereiként is állíthatók.
Hát, elég pocsék gépek jártak a kezedben, ha a fotozz.hu kínálatánál a természetfelettiséget tételezed fel.





Sztrogoff: ez tényszerűen igaz, de ugye a gép nem ad lehetőséget olyan mértékű utólagos konfigurálásra, mint az LR. Például gépen csak a kép egészét tudod módosítani, nem tudsz szelektív hozzányúlni a képhez, tehát nem tudod megtenni, hogy csak a témát világosítod, csak a témán mókolsz.
A természetfotó pályázatokon például elég komolyan veszik az utólagos módosításokat, általában az az ökölszabály, hogy a kép egészére ható változtatásokat végrehajthatsz, tehát világosíthatod a képet, de nem világosíthatod csak a témát, valamint a szelektív, színcsatornánkénti műveletek is tiltottak, tehát nem teheted meg, hogy egy őszi képen csak a sárgát vagy a pirosat húzod meg, hogy még jobb legyen a kép.
Ennek ellenére ahogy Te mondod, mindenki maga szabja meg a határokat, aki nem pályázni akar a képpel, az nyugodtan nyúzza meg LR-ben, PS-ben, ahogy csak tudja,ha attól szebb lesz, ha magazin borítónak szánja, akkor végképp. De ez a kép ennek ellenére nagyon szolidan van csak módosítva, nem igazán tűnik úgy, hogy túltekerte volna a fotós





Az a helyzet, hogy a live view-nak szinte semmi köze ahhoz, hogy milyen lesz a kép. Ott pont ugyanazt látod, mint a keresőben.
Egy ilyen képhez kell a megfelelő objektív és rengeteg gyakorlás, hogy megtanuld, milyen fények mellett, milyen szögből, mekkora mélységélesség mellett lehet az adott témából a legtöbbet kihozni.
Ezen amit nem látsz - hogy egy-egy ilyen jól sikerült kép mellett készült további 20-50-100 másik, ami kevésbé lett jó. Ez bár evidensnek hangzik, de a kezdők szeretik elfelejteni: a rossz képeket nem mutogatjuk.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!