A Fujifilm FinePix S8200 vagy a FinePix S4500 a jobb választás?
Minden segítséget köszönettel veszek, de elsősorban olyanoktól szeretnék válaszokat kapni, akik használtak már ilyen gépeket vagy vannak tapasztalataik hasonló paraméterekkel rendelkező masinákkal.
(Ajándékba szánom.)
- Milyen érvek, ellenérvek szólnak az egyik és a másik mellett?
- Előnyök, hátrányok?
- Saját tapasztalatok, vélemények?
- Ebbe az árkategóriában esetleg milyen más gépet ajánlanátok?
- Egy CMOS érzékelő lapkás géppel (S8200) valóban szebb, élesebb képeket lehet készíteni, mint egy CCD érzékelőssel (S4500)?
- Ha egy gépen nincs vakupapucs, akkor más módon, vezetékkel lehet hozzá csatlakoztatni külső vakut?
Mindenképpen olyan gépet szeretnék, amiben van kereső.
Az sem lenne baj, ha lenne rajta vaku papucs, de ezeken sajnos nincs.
Árban is ez a sáv, ami még bevállalható.
Ha esetleg beszerzési forrást is tudtok ajánlani, az is nagy segítség. (A Google többnyire ugyanazokat az oldalakat dobja általában...)
Az S8200 gyorsabb, FullHD videót tud, nagyobb a zoomátfogása, jobb a hátsó kijelzője, tovább bírja az akksija, nagylátószögnél picit jobb a fényereje. Hajszálnyival talán kevésbé zajosak a képei.
Az S4500 kisebb és könnyebb (gondolom valamivel olcsóbb), és tele állásban jobb az optika fényereje, bár kisebb is a zoom.
Keresőből, ahogy látom mindkettőbe a lehető leggagyibbat tette a Fujifilm. Csak az a lényeg, hogy legyen bennük.
"Egy CMOS érzékelő lapkás géppel (S8200) valóban szebb, élesebb képeket lehet készíteni, mint egy CCD érzékelőssel (S4500)?"
Nem. Élesebb biztos nem lesz. A CMOS jellemzően gyorsabb kiolvasású a CCD-nél, ezért gyorsabb sorozat, és jobb videófelbontás érhető el vele. Jobban szűrhető, általában más elrendezésű (BSI), így egy kicsit kisebb a képzaj. Az ilyen kompaktoknál nem olyan látványos a különbség képminőségben/zajban, inkább a sebességelőny szembetűnő.
"Ha egy gépen nincs vakupapucs, akkor más módon, vezetékkel lehet hozzá csatlakoztatni külső vakut?"
Nem.
Kizárt, hogy ezeken legyen vakuszinkron aljzat. Csak a komolyabb DSLR-eken van.
Lehet viszont kapni úgynevezett slave vakut, ami a beépített fényére elvillan. Max ilyen megoldással használható külső vaku.
Beszerzési forrás?
Mondjuk ez:
Az egyik legrégebbi hazai digitális fotózással foglalkozó bolt.
Köszönöm a gyors, részletes és tárgyilagos választ.
A szavaidból úgy veszem ki, hogy a kettő közül a drágább S8200-as lenne a jobb választás.
Esetleg hasonló árszinten javasolnál más gyártmányokat, készülékeket. Olyanokat amik ár/érték aránya szerinted jobb.
Itt olyan "értékekre" gondolok, amiket egy hozzáértő fotós valóban értékes tulajdonságnak/funkciónak tart egy ilyen gépnél.
(A jól hangzó, de valójában ki nem használható paraméterek egy hozzám hasonló laikust csak elkápráztatnak. Jó példa erre, hogy én alapból azt gondolnám, hogy egy több MP-s gép biztosan jobb is, hiszen részletgazdagabb képet készíthetünk vele. Ugyanakkor biztosan tévedek, hiszen sok egyében is múlik az eredmény... )
Akkor senkitől nincs más javaslat, vélemény?
Más gépet, gyártmányt sem ajánlanátok saját tapasztalataitok alapján?
Igen, a kettő közül inkább az S8200. Ha még kapsz.
E gépnél az alábbi kompromisszumokba fogsz belefutni:
40x-es zoom - nagyon kényelmes a 24mm-nek megfelelő nagylátószöge, és biztos jól jön a 800 mm körüli vége is, de hacsak nem jársz hajnalonként madarazni, néhány közel hozott épületrészleten kívül nem sok értelme van az ekkora zoomnak. A felmerülő fotótémák nagy része egy max 3-5x-ös zoomos géppel, és egy kis sétával is elérhető. A 40x-es zoom persze emellett kényelmi előny is.
1 cm-es makró - az oké, hogy légy seggén a pattanást is, de 1 cm olyan közel van a frontlencséhez, hogy nincs élőlény, ami engedné, hogy az arcába mássz, de egy viszonylag nagy objektívet bármihez 1 cm közel nyomni azt jelenti, hogy nem tudod szépen bevilágítani a témát, saját magad fogod árnyékolni, nem is beszélve az ilyenkor jelentkező plusz optikai problémákról.
rekesz és záridő előválasztás - érdeklődőbb leendő fotósoknak mindenki szeret manuális beállításokat is kínáló gépet ajánlani, de sok kompakt és hasonló bridge esetében a rekeszállítás annyit jelent, hogy egy szürkeszűrőt kapcsolgat ki és be a gép. Ez kettő darab beállítható értéket jelent és a mélységélességre nincs hatással.
nincs kézi élességállítás (ha jól látom) - máris egy komoly manuális beállítási lehetőség hiányzik
gyenge felbontású kereső - 200ezer képpont az az alja a EVF keresőknek. A semminél valamivel több.
AF sebesség - a gép automatikus élességállítása hagyományosan lassú, mint szinte minden kompaktnál. Gyors Fujifilm gépet csak a MILC-ek között láttam.
AA elemekkel megy - szintén spórol a gyártó. Szerintem kényelmetlen, múlt századi megoldás.
és ami a legfontosabb:
1/2,33"-os szenzor, 16 millió képponttal - akármennyire is BSI-CMOS, 1/2,33"-os képérzékelő még az életben nem adott jó képminőséget, legfeljebb elfogadhatót. Azt is verőfényben. Belső helyiségekben, vagy ha nem süt hét ágra a nap, azonnal padlót fog a képminőség a nagy zaj, vagy a borzasztó zajszűrés miatt.
A fentiek szinte majdnem minden ilyen árú "bridge"-re érvényesek.
Mennyi a vége, árban?
70 ezer körül kezdődnek a MILC gépek alap objektívvel.
Ami az árát illeti S8200-ast már 57e-ért is, az S4500-ast pedig 34e-ért is láttam.
Egy 70e+ körüli alap MILC gép jobb paraméterekkel és többet tud, mint S8200-as bridge?
Jobb választás lenne egy alap MILC 70eFt-ért, mint az S8200-es 57eFt-ért?
Milyen MILC rendszerű alapgépeket ajánlanál?
"Egy 70e+ körüli alap MILC gép jobb paraméterekkel és többet tud, mint S8200-as bridge?"
Az, hogy bridge semmit sem jelent. Ezt a 35-250 ezer forint közötti, többnyire nagy zoomos kompaktokra sütik rá, melyek kinézetre kicsit emlékeztetnek a tükörreflexes gépekhez. Igazi minőségi ugrást csak a nagy zoomban és a kényelmesebben fogható vázban jelentenek egy bármilyen kompakthoz képest. Kisebb minőségi ugrást a 100ezer, vagy afölötti bridge gépek jelentenek a kompakt kategóriából. Az 50 ezer körüli bridge-ek, jobbára átlag kompakt képességű és képminőségű, nagy zoomos gépek, semmi több. Ha szerencséd van, akkor valami olcsó elektronikus keresővel és esetleg némi manuális beállítási lehetőséggel.
Azt, hogy bridge, vagyis híd a kompakt és a tükörreflexes kategória között, manapság sokkal inkább a MILC gépekre lehet rásütni.
- többségük azonos, vagy megközelítőleg akkora szenzort használ mint a DSLR-ek, így a képminőségük is hasonló lehet
- cserélhető az objektív
- beállításaik között valódi, széles tartományú rekesz- és záridő állítás, kézi élességállítás is szerepel
- némelyiken kereső és vakupapucs is található. a kereső többnyire elektronikus, de sokkal jobb felbontású, mint a bridge gépeken
- gyors automatikus élességállítás, gyorsabb feldolgozórendszerek
- több kiegészítő mint a kompaktokhoz
Emellett persze kezelés tekintetében és kényelemben a kisebbek a sima kompaktokra hasonlítanak.
Az is igaz, hogy ha a világ minden szegletét le akarod fényképezni, akkor jobban jársz egy bridge-el, mert az 3-az-1-ben gép. Sokat tud, csak nem magas szinten.
MILC-re vagy DSLR-re esetenként többet kell költeni. Egy alap kitobjektívvel nehéz madarakat hajkurászni, vagy méhecskéket makrózni, de képminőségben sebességben és szolgáltatásban több, és ott a fejlesztés lehetősége ha tovább akarsz lépni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!