Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Fényképezőgépek, kamerák » Mi számít profi fényképezőgépnek?

Mi számít profi fényképezőgépnek?

Figyelt kérdés

2014. nov. 30. 14:16
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
52%
profi fenykepezogep,az profi fotosoknak keszul,tapasztalt fotos emberekenek.nem azt jelenti a profi fenykepezo,hogy tele van mindenfele technikaval,meg minden extra (wifi,gps..stb.) hanem,nincs lekorlatozva,minden beallitas kezzel tortenik,nincs benne azaz nagyon keves az automatikus mod
2014. nov. 30. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
94%

Az első ostobaságokat beszél. Egy belépő szintű tükörreflexes fényképezőgéppel lehetőséged van teljesen manuális expozícióra, mégsem lesz ettől profi fényképezőgép (olcsó egy-kétszázezres vázakra gondolok). A professzionális fényképezőgép gyakorlatilag a profi fotósoknak (akik megélhetésszerűen fényképeznek) szánt céleszközt jelenti (általában az adott gyártó csúcs vagy legalább is felső kategóriás fényképezőgépeit soroljuk ide). Ilyen például a Nikon D810, vagy feljebb a D4s illetve a Canon 5D Mark III vagy felsőbb kategóriában az 1D X.

Nyilván ezek nagyobb tudásúak, gyorsabb sorozatfelvételre képesek, strapabíróbbak, jobb az élességállítási rendszerük, jobban feldolgozhatóak az általuk készített képek stb...

2014. nov. 30. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
79%

Tovább fokozva az első két választ (amik egyébként jól megközelítik a lényeget).


1. Kézi (manuális) beállítások lehetősége mindenben (érzékenység, záridő, rekesz, fehérenyensúly, nyers/tömörített (jpeg) formátum, tömörítési minőség %-ban akár).

2. Automatikus-félautomatikus beállítások továbbra is vannak (Av, Tv mód), automatikus élességállítás - szintén alaposan testreszabható, és meglehetősen gyors és pontos, de csili-vili téma módok (naplemente, stb.) nincsenek, vagy alig-alig vannak.

Néhány gépben létezett olyan automatikus élességállítási lehetőség, hogy amelyik részére nézel a képnek, az lesz éles. [link]

3. Strapabíróság minden tekintetben: az egész váz sokkal nagyobb, mint amekkorának feltétlenül lennie kellene, így bírja a durvább használatot;

a mechanikus zár (shutter) sokkal-sokkal több exponálásra van tervezve (sok 100 ezer, az 50 ezer helyett) amellett, hogy szükség esetén gyorsabb exponálást tud, mint a belépőszintű gépek zárja (pl.: 1/8000", ill rövidebb a vakuzáskor alkalmazható legkisebb záridő);

korlátozottan de vízálló a gép, hogyha épp esőben kell eseményt fotózni, akkor se kelljen félni, hogy elromlik.

4. Továbbiak

Beépített portré markolat (a kisebb gépekre utólag lehet felszerelni), az álló formátumú képek hatékony készítéséhez (2 külön exponáló gomb, és esetleg további gombok);

nagyobb akku, 2 akkuhely (épp a portrémarkolat miatt);

gyorsabb kép feldolgozás, hogy gyorsabb lehessen a sorozatfelvétel, akár 1/10 másodpercenként készülhet 1-1 kép a sorozatmódban - én ebben a beállításban alig tudtam úgy megnyomni a gépet, hogy csak egy kép készüljön, így inkább áttettem lassú 1/3 -os sorozatra;

jól kezelhető felület (odanyúlok, és ott van), dedikált gombok a tényleg fontosabb funkcióknak, nem úgy mint egyes kiskompaktokban, ahol gyerekjáték szinvonalú menük is előfordulnak.

5. Példák

Canon EOS 1D (Mark II, III, IV)

Nikon D1 (D1h, D1x)

2014. dec. 2. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
A 3-as által leírtaknak úgy 80%-ban megfelelnek a félprofi gépek is.
2014. dec. 2. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

A leírtak nagy része helytálló.

masszív "magnezit", strapabíró váz,

gyors sorozat, stb.

A legfontosabb kimaradt:

A szenzor:

Alacsony zaju, ff (full frame) azaz 24*36 mm.

2014. dec. 2. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
100%

Megint csak tévedés, az APS-H szenzoros 1D sorozatba tartozó gépek is profi gépek voltak, sőt a 7D sorozatot is a pro gépek között tartják számon ami viszont APS-C. Legalább ne írnátok le ha nem tudtok valamit basszus.

A leírtak többsége sületlenség:

Ahogy írtam kézi/manuális mód az összes dSLR gépen van, a teljesen belépő szintű játékokon is. A szemmel történő élességállítás megvolt a belépő szintű SLR vázakon is de a digitális vonalra már egyáltalán nem hozták át. A méret szintén nem mérvadó, mert pl. egy külső markolattal a két számjegyű Canon vázak is majdnem akkorák mint egy valóban pro 1D X. A kulcs az építési minőségben rejlik, nem pedig a méretben vagy a felhasznált anyagokban (az ötvözet váz szintén megvan a két számjegyű félpro gépeknél). A zár az összes dSLR-nél mechanikus, legfeljebb strapabíróbbra tervezik a pro vázaknál (ez általában az újaknál 300ezer expo), de erről hivatalos információ csak elvétve látott nagyvilágot (segítek a belépő vázaknál csak pletykáltak róla). Az 1/8000-edet is tudja a félpro széria is, sőt a legelső dSLR-ként vásárolt belépő szintű 400D-m is tudta. Mivel a pro szériás gépekben nincs beépített vaku, a vakuszinkron leginkább a vakun múlik és mivel a vakunak kell tudnia a HSS-t (akár 1/8000 s melletti vakuszinkron) ez megint csak nem a pro gépek sajátja. Az időjárás állóság megint csak megvan már a félpro szériás vázaknál is. A D1-et hozni meg mondjuk vicces példának, tekintve, hogy egy 13 éves vázról beszélünk.


A magnezit egy karbonátásvány, amire Te gondolsz az a magnézium ötvözetből készült váz, kicsit más takar. Nem gond ha fogalmatok sincs valamiről, csak ne terjesszétek.

2014. dec. 2. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
100%

Nem érdemes ennyire összekapni és egymást szidni, kritizálni. A profi gép kategóriát pont azok nem szokták soha pontosan definiálni, akik képesek lehetnének rá: a gyártók. Nem árulják el, hogy mitől is profi egy gép és mitől félprofi, vagy amatőr egy másik. Általában csak indoklás nélkül kikiáltják, hogy ez vagy az annak minősül.

A konkrét modellekhez tartozó tulajdonságok alapján próbálja mindenki más kitalálni a szabályosságokat, hogy mitől is minősül annak. Ez többé-kevésbé leírható, de minden megjelenéssel változnak a gépek, azok tulajdonságai és a kategorizálás egyre zavarosabbá válik. Minél több féle gép van mindkét kategóriában, annál zavarosabbá válik a definíció. Egyre több a kivétel, ami miatt nem lehet általános szabályokat és kritériumokat megjelölni. Egyre több a nem profi gép, amiben profi gépnek tulajdonságok is vannak, míg egyre több a profi gép, amikből meg hiányoznak profi gépek egyes tulajdonságai. Kár ezen összekapni.

Lássátok be, hogy ez nem egy előre lefektetett szabálykönyv alapján működik. Főleg, mióta a gyártók marketingesei egyre nagyobb beleszólást kapnak és a cégek le akarják nyűgözni az embereket. De ha már profi gépek paramétereit akarjátok vizsgálgatni, akkor ne csak a kisfilmes profi gépeket nézzétek, hanem a közép és nagyformátumú, sőt műszaki gépeket is.


A Canonnál és a Nikonnál még valamennyire igaz, hogy a profi felhasználók igényei szerint fejlesztik a profi gépeket, de az már egyre kevésbé igaz, hogy tényleg a profik veszik ezeket a gépeket, sőt az is, hogy a profik főleg ezeket veszik. A többi gyártó meg SZERINTEM inkább csak cimkézi a gépeit profinak, mert ez a jelző egyre inkább marketing kifejezéssé válik (ne felejtsük el, hogy már a mosópor is intelligens), amivel azt üzenik, hogy "ez a legjobb, ezt vedd meg, mert jobb a többinél és menőbb leszel ilyennel, mint nélküle". A fotózás világának átalakulásai miatt a profi fotósok közül is egyre kevesebben tudják/akarják megfizetni a csúcsgépeket, ha a félprofi, vagy akár amatőr vázak is megfelelhetnek nekik - arról nem is beszélve, ha csak azt engedhetik meg maguknak - mert ilyen van, sőt egyre gyakoribb a profiknál is.

Arról nem is beszélve, hogy arról sincs teljes egyetértés, hogy mit is jelent a profi fotós, mégkevésbé, hogy ennek a teljesen vegyes csoportnak mik is az igényei. Míg az egyik paraméter nélkülözhetetlen az egyik területen dolgozó profinak, addig teljesen jelentéktelen a másik területen dolgozó profinak.

Például egy stúdiófotósnak egyáltalán nem szempont a gép magnézium váz, az időjárás állóság és jó eséllyel az érzékenység se. Egy sport vagy riport fotósnak meg egyáltalán nem biztos, hogy számít a vakuszinkron és egy sor másik paraméter háttérbe szorulhat a gyors AF és az érzékenység mögött. Egy szoció fotósnak inkább teher, mint segítség a markolat, méginkább, ha egybe van építve a gépével, mert egy kisebb, könnyebb gépet nem csak cipelnie kényelmesebb, de kevésbé feltűnő is és ez sokkal inkább tudja szolgálni a céljait, mint bármi más, amit egy profi gép tud nyújtani. Szóval profi gépek helyett inkább arról érdemes beszélni (ha már minden áron a gépekről kell beszélni a fotózás kapcsán), hogy mire van valakinek szüksége a jobb képekhez és azt melyik gép képes kiszolgálni.


Egyébként senkit nem kéne érdekelnie, hogy egy kép milyen géppel, vagy épp milyen beállításokkal készült. Ahogyan egy képszerkesztő mondta még a filmes korszakban: "Felőlem a seggeddel is exponálhatod a filmet, csak jó legyen a kép."

2014. dec. 3. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
egyébként korábban én is megpróbálkoztam ilyen kategorizálással a blogomon, valószínűleg ideje azt is frissíteni vele, hogy ennek a besorolásnak egyre kevébsé van értelme
2014. dec. 3. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 Nagyak válasza:

SZERINTEM pedig a fent felsorolt gépek közül egy sem "profi". APS vagy APS-C élből nem lehet az. A profi kategória a középformátumnál indul.


Egy többmilliós Mamiya, Hasselblad vagy Leica valami brutális Phase One hátlappal - na, az profi! :-)


Mondjuk magam ilyen berendezések mellett sem álltam soha. :-(

2014. dec. 4. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
Nyilván azért dolgozik a profi fotósok 80-90%-a FF dSLR-el mert az nem profi és azért dolgoznak kb. 100%-ban APS-C vázakkal a PROFI természetfotósok (a crop miatt) mert az sem az.
2014. dec. 4. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!