A crop szenzoros fényképezőknél a saját márkás objektívjeik általában valós ekvivalenciát adnak 35mm-re nézve?
Értem ez alatt pl. portrénál az arctorzítást.
Tehát pl. micro 4/3-on, a 70mm ekvivalens gyútáv (kb. 35 mm az obin) az valóban a 70mm-re jellemző optikai adottságokat vonultatja fel, vagy ugyanaz, mint egy random 35mm-es vintage obi ráaggatva, tehát ugyanúgy nem portréobinak való?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#4 de ezt csak a saját márkásra érted gondolom, mivel szvsz a crop szenzor csak "kivágja" a kép közepét, de minden gyújtótávolságra jellemző megmarad. Ezért is kérdem, hogy a fullframe-re való obik továbbra is arra valók, de a kifejezetten APS-C-re illetve micro 4/3-ra gyártott obik gondolom már megfelelnek a kritériumoknak, és a 35mm valóban 50 és 70 mm-nek felel meg.
Remélem érthető...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
@5:Túl sok Tony és Chelesa Northrupot nézhettél.
A perspektíva összenyomása és széthúzása kizárólag attól függ, hogy az adott képen az adott téma milyen szög alatt látszik. Teljesen mindegy, hogy APS-C-s objektívet használsz, vagy full frameset, vagy akár középformátumút teszel rá, vagy m4/3-osat, semmi nem fog változni ebből a szempontból. Egy m4/3 szenzor elé tett 35mm-es m4/3-os objektív pont ugyanúgy fog viselkedni ebből a szempontból, mint egy 35mm-es full frames.
A 4/3 saját márkás (Pana/Oly) obik igen
Az idegen márkáknál objektív függő
pl. A 7Artizan-nal szinte csak a bajonettet cserélik le az optika APSC vagy fullframe marad
Végülis része a kérdésemnek igen, szóval akkor Nikon 18-55 a Nikon APS-C vázon, a Panasonic 14-45 a Pana vázon, a 24-70 a fullframe vázon mind-mind ugyanazt produkálják tulajdonképpen ilyen szempontból (a képminőséget stb. most hanyagoljuk).
Viszont micro 4/3 vázra téve a fullframe-re készített obit már borul a dolog, úgy értelmezem a válaszokból.
Micro 4/3 vázam van, de mivel fullframe vázam nincs hasonlítási alapom sincs (csak filmes gépem). Utóbbinak a keresőjébe betekintve, mellette hasonló fullframe objektívet micro 4/3-ra téve és váltogatva a kézben, nézve a témát nem látok különbséget, a 4/3-on 35mm-en, fullframe-en 70mm-en... Ezért nem igazán értem, mert mondom, olvastam ezt is, azt is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Viszont micro 4/3 vázra téve a fullframe-re készített obit már borul a dolog, úgy értelmezem a válaszokból."
Sírok... Nem értesz magyarul, vagy mi történik?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!