A régi eos ef bajonettes zoom objektívekhez melyik digitális canon gép a legmegfelelőbb?
A legegyszerűbb, ha idegyakod az objektíveket sorban, név szerint, oszt sokan itt hátrakötött kézzel is megmondják, melyik mennyit ér, mire jó és mire nem,érdemes-e egy harmincezer forintos digitális vázra rátekerinteni, vagy jobbat is kiszolgál, avagy csak túlméretes objektívsapkának jó.
De előre tisztába lehet levődni azzal, hogy az ezelőtt 18 évvel járatos digitális vázakkal sem öröm ma már fényképezni, kis érzékenységűek a szenzorok (avagy előbb zajosak), egy 8 Mpixeles váznál keveset lehet vágni és a zajcsökkentő programok nem annyira sikeresek, satöbbi.
"Arra gondolok hogy ha gyengébb ennek az objektívnek a felbontása akkor gyengébb felbontású dslr-el jobban teljesít mint egy újabban."
Magyarul azon gondolkodsz, hogy ha két tizedmilliméterrel lejjebb ülteted a Zsigulit akkor jobban betapad a kanyarban.
"a Canon nem hiszem hogy piacra dobott volna rossz objektívot."
Muhaha. Lol. Rotflmao. Ó, milyen kis naiv vagy.
Kár ekézni a kérdezőt, a téma, amit feszeget, a legnagyobb fotósokat is érdekelte akkor, amikor még senki nem tudta, mi lesz a nagyobb felbontású váz és a gyenge felbontású objektív viszonyával. Ez vagy az 50D, vagy a 7D beharangozásakor volt.
A kérdezett objektív szerintem a 15 mp-s vázakon is jól fog teljesíteni.
Szeretnék elosztani a fejekben lévő hibás gondolatokat.
1. A "régi" filmek mekkora felbontással rendelkeztek? Válasz: 1 milliméteren 150 fekete-fehér-színes pont rögzíthető. Ez a mai értelemben 300 pixel/milliméter. Tehát a 24*36-os filmkocka 300*24*300*36/1024/1024=74.16 MegaPixeles! Láttál ilyen profi (Canon) gépet?
2. A "régi" filmek mekkora színmélységgel rendelkeztek? (Mennyiféle színárnyalat visszaadására képesek? Mekkora az un. "kontraszt-arány?) Válasz: (netről) A hagyományos fekete-fehér film által maximálisan átvihető árnyalatterjedelem (a téma árnyalatterjedelme) 11-13 fényérték, a színes negatív 9-10 fényérték, a színes diafilm 6-7 fényérték.
A digitális kép árnyalatterjedelme JPEG kép esetén a gyakorlatban maximum 5-6 fényérték, RAW formátum esetén maximum 8-9 fényérték, nagyméretű érzékelővel rendelkező gépekkel ennél nagyobb árnyalatterjedelem átvitelére is számíthatunk.
Látható, hogy a digitális technika dinamikája kisebb a filmhez képest.
Tehát ismét "győzött" a filmes technika!
3. "Régi" objektívek: A magas élességi és színmélységi igények miatt a "régi" objektívek közül, amelyek nem hibásodtak meg, nem gombásak, nem karcosak és kiváló mechanikai állapotban vannak, gyakran jobbak, megbízhatóbbak, erősebb felépítésűek, pontosabbak mint egy-egy új optika.
Nincsen műanyag tubus, fel sem merülhet műanyag objektív anyag, lötyögő mechanika. Látható az is, hogy "régi" optikákat a szakemberek ma is keresnek és magasabb árat is fizetnek egy-egy darabért.
4. Az meg, hogy "régi objektív régi gépet szeret" az tudatlanságra utal. Az objektív minősége (bármilyen minőségű gépen) akkor mutatkozik meg, ha minél jobb minőségű gépre tesszük fel. Az eredő minőség mindkettőjüktől függ. Matematikailag így beszélhetünk erről:
Minőség(obi) * Minőség(gép)
Minőség(eredő)=---------------------------
Minőség(obi) + Minőség(gép)
Tévedésben vagy kedves "anonim".
De veled szívesen megbeszélgetném mely pontokban gondolod a "hülyeség"-eimet. Látom szakértelmed az van.
De erről vitatkozni mégsem itt lehet.
Ne rejtőzködj. Írj nekem egy privit és megbeszélünk sorról-sorra mindent.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!