Mennyire nehéz megtanulni filmre fotózni?
Digitális képet is meg lehet úgy szerkeszteni, hogy esztétikus legyen és az anyja se mondja meg, hogy nem filmre készült. Bocsi
Mivel szeretnél fényképezni? Automata szappantartóval vagy annál azért több kontrollra vágysz? Ha utóbbi, van a gépben fénymérés vagy külső fénymérőt vagy sunny16-t használnál? ISO-blende-záridő ismerős, tapasztaltad mit csinál, legalább mobilon?
A folyamat más részeit is te szeretnéd csinálni? Hívás, digitalizálás? (Színest nagyítani manapság nem nagyon szoktak, drága és nehezen beszerezhető alapanyagok + bonyultság miatt)
Nem versenyre megy. "Művészkedni" akkor fogsz tudni, amikor már nem zavar a gép. Ez előzetes tapasztalatoktól és szorgalomtól függően lehet holnap után, lehet fél év múlva és soha napján kiskedden is.
Érdekes impulzus. De hagyni kell kiteljesedni. Egy-két százasnál többet nem lehet bukni rajta, ha kiderül, hogy mégsem fűlik hozzá a foga az embernek. Itt van például egy könyv, indulni jó:
A gépek sajnos kissé elfogytak, ezelőtt 10 évvel kellett volna eszedbe jutni az ötletnek, príma filmes gépeket lehetett kapni. Mármint a 90-es évek gépeiből is, melyekben azért már volt az életet megkönnyítő elektronika. Most már kb duplája árak vannak. Például:
tükörreflexest ajánlok (SLR), a Zenit meg a Praktica a legolcsóbb, aztán azt legfeljebb eldobod, ha rájössz, mi kell. Én mondjuk inkább ilyen kategóriában gondolkodnék:
Ez még szintén a füstbement tervekhez megengedhető árkategória.
A gép választásánál össze kell hangolni a gép vásárlást az optika vásárlásával, mert egyik a másik nélkül tartósan elég ciki. És még az esetleges elem kérdést is tisztázni kell, van-e manapság helyettesítő elem. Ennél a Canonnál ezek nem problémák, most járatos objektívek is jók hozzá, elemet is kapni bele.
A objektív persze külön költség, és nagyméretű nagyításokhoz meg nem olcsó objektívek kellenek. Hogy milyen látószöggel akarsz fotózni, hát, én ebben tanácsot nem tudnék adni, mivel én sportos-teleobjektíves ember vagyok.
Összeillő gép és objektív tekintetében az ilyen helyek, mint a Lampersky vagy a [link] megfelelő tanácsot adnak.
Ha színesben gondolkodsz, akkor vélhetőleg az otthoni hívás kiesik. Labor persze egyre kevesebb van. Mint film is. Kb 10 éve, mikor elgondolkoztam a filmes fotózáson, akkor a Kodak beszüntette épp egy fekete-fehér film gyártását, amit a színes standard eljárással lehetett hívni (nevét elfelejtettem éppen), és mivel amúgy jártam a Müllerbe, akkoriban onnan egyszer csak eltűnt a filmes fotózás drogériás polca, ahol az ember bedugta a filmet, elvitték, előhívták, majd visszajött, satöbbi, szóval nincs az a jó kis háttér, ami régen volt.
A filmszkennelés jó minőségben szintén drága dolog.
Filmes gépeken is van automatika, tehát sokat nem kell görcsölni rajta. De ha mindent manuálisan akarsz beállítani akkor kezd el bújni a szakirodalmat és gyakorolni! Csak rajtad műlik, hogy mennyi idő.
De nem attól leszel jó fotós hogy filmre fotózol. Ez inkább sznobizmus. De ha ez érdekel csináld!
"Filmes gépeken is van automatika"
Vajon hol él az ilyen?
Pár év gyakorlattal eljutsz olyan szintre filmes géppel, mint egy belépő szintű digitálissal az első héten.
Igazán sok értelme van...
Érdemes digitálissal kezdeni és utána váltani filmesre ha mindenképpen ez a fétised.
Filmessel 36 kockánként várni kell az eredményre mire le tudod vonni a konzekvenciákat abból amit addig csináltál
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!