Miért szólal meg kb 2 óránként az autó riasztója?
Ha van rezgésérzékelő (autót lökdösve beindul), akkor azt le kell kötni, utána megfigyelni, hogy megszűnik-e a hiba.
Ha nem, akkor a nyitásérzékelő kapcsolók kontakthibáját ellenőrizni, csomagtérben, motorházban is.
Ilyen riasztók figyelik általában az akkufeszültség hirtelen csökkenését, ezzel kapcsolatban is lehet nézelődni, akkusaru rohadása stb.
De lehet még akármi, ezek csak az egyszerűbb dolgok.
Érdemes elolvasni a riasztó használati útmutatóját.
A riasztók általában tárolják az utolsó riasztást kiváltó eseményt, és meg lehet állapítani, hogy melyik zóna okozta a téves riasztást, ez az információ nagymértékben könnyíti a hiba feltárását.
Például SPAL riasztóknál a riasztó kikapcsolását követő ütemes LED villogásból meg lehet állapítani, hogy melyik zóna okozta a téves riasztást.
1 = Feszültség-esés (ezt csak régi autóknál használták)
2 = Elektronikus modulok (ultrahangos beltéri mozgás-, emelés-, rezgés-, üvegtörés-érzékelő)
3 = Gyújtási kísérlet
4 = Ajtók-motorháztetoő-csomagtartó nyitás
5 = Motorháztető-nyitás (a SIR jelű csatlakozón keresztül)
6 = Rádiófrekvenciás érzékelő
Munkám során még nem találkoztam olyan riasztóval amelyik a központi egység meghibásodása miatt önmagában téves riasztást okozott volna.
A hibaforrások elég változatosak. Viszonylag gyakoribb ok a beázott vagy meglazult nyitás érzékelő és a kaszni tömítetlenségein befúvó szél által gerjesztett ultrahangos mozgásérzékelő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!