Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Töltőáram ellenőrzése, hogyan?

Töltőáram ellenőrzése, hogyan?

Figyelt kérdés
Hogyan tudom ellenőrizni, hogy mekkora töltést ad le a feszültségszabályzó az akkumulátor felé? Hova kell érinteni a multiméter vezetékeit és mire kell állítani?

2018. szept. 2. 08:00
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
A generátor áramkörét nem szokták megbontani, csak kellő magabiztossággal. Ezen fogalom meg nem öleli magába a neten kérdezés eljárását.
2018. szept. 2. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 Bubuka508 ***** válasza:
Először is a fesz.szabályzó nem az akkumulátorral, hanem a generátor gerjesztőtekercsével. Annak az áramát szabályozza, így a generátor töltése aszerint változik. De házilag nem érdemes beleavatkozni, jobban jársz, ha szakműhelyben méreted ki. Amúgy következtetni lehet rá úgy, hogy rámérsz az akkumulátor sarkaira, ha ott üzem közben 12-13,5 V között van a feszültség és nem esik üzem közben, akkor rendben van a töltés, nem kell vele semmit csinálni. Ha az akkumulátorból nem fogy a folyadék, akkor túltöltés sincs. Házilag elég ilyen szinten tisztában lenni a dolgokkal, a többi esetleges gond autószerelőre tartozik.
2018. szept. 2. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 Bubuka508 ***** válasza:
Az előbbi mondatomból kimaradt: a szabályzó a gerjesztőtekerccsel van közvetlen összeköttetésben, ,ég mielőtt magyartalansággal vádolna valaki.
2018. szept. 2. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
A generátor áramkörét nem szokták megbontani (autóvillamosságisok manapság már bontás nélkül mérik az áramot lakatfogós műszerrel), de ha mégis meg kéne mérni egyszerű árammérővel, annak csak kellő magabiztossággal ajánlatos nekiállni.
2018. szept. 2. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

Az eddigi válaszok a párhuzamos mérőkapcsolás okán csak feszültség méréséhez alkalmasak, te viszont áramot kérdeztél, amihez soros kapcsolás kell!

Megbontod a sarut az akksin.

A műszert ampermérésre állítod, 10 amperes méréshatárral.(tehát nehogy 2 amperre, vagy 200mA-re mert "elszáll" a műszer! )

A multimeter egyik vezetéke a sarura megy, a másik az akksira.

Tehát sorba kötöd a műszert az akkumulátorral.

2018. szept. 2. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Oszt akkor nem a töltést méri, hanem a töltés és a fogyasztások differenciáját.

Emellett, kérdés, hogy jó ötlet-e ezt járó motornál megcsinálni. Álló motornál bekötve meg indításkor elfüstöl az ampermérő - indítás idejére át kell hidalni.


Ezekre értettem a kellő magabiztosságot.

2018. szept. 2. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 Bubuka508 ***** válasza:
Ezért nem kell belekontárkodni házilag a dolgokba, mert laikus ember több kárt csinálhat, mint hasznot. Az eddig leírtak a régebbi autókra is érvényesek, a maiak villamos berendezésére, elektronikájára meg fokozottabban fennáll mindez. Ha úgy észleljük, nem megfelelő a töltés, akkor irány az autóvillamossági műhely, ott kiderítik, hogy a generátor, a szabályzó, az egyenirányító diódák hibásak-e? Esetleg - költségkímélési céllal - annyit lehet tenni, hogy legelőször, ha van másik akkumulátor kéznél, amit biztosan tudunk, hogy jó, betesszük azt. Ugyanis bekavarhat annak az állapota is. Ha meggyőződtél arról, hogy nem az akkumulátor csinálja a hülyeséget, akkor irány a szerviz.
2018. szept. 2. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 Bubuka508 ***** válasza:
Egyébként az akkumulátor állapota külön is ellenőrizhető, ha lehet mérni a savsűrűségét. Az rögtön kimutatja, ha zárlatos valamelyik cella, meg ha szulfátosság miatt nem töltődik. Sajnos a modernebb akkumulátorok teljesen zártak, pedig nem ártana, ha nem kéne emiatt is rögtön szakműhelybe rohangálni.
2018. szept. 2. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Totálisan butaság az egész téma, az áramon való rugózás.


A járművek feszültségszabályzója (talán meglepő módon) feszültségre szabályoz. Teljesen érdektelen a töltőáram.


Konkrétan csak az akku kapcsain előálló _______feszültséget______ kell mérni. Ebből a feszültségből az akku annyi áramot vesz fel, amennyit ép "akar" pillanatnyi töltöttségi állapota alapján.


Lemerülten indítva nyilván előbb megugrik az áram, majd szépen lecsökken, hiszen a feszültség stabilizált (CV), többi már az akkun múlik.


Meg még ampermérőt beiktatni, ja majd valami jó kínai 10 ohmos műszerzsinórt iktass be! Ekkora butaságot...

2018. szept. 2. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

Egyébként ez is épp olyan eset, amikor a laikus kérdező szintjére kellene menni.


Áramot kérdezett, de valaki szerint tisztában vele (már aki így kérdez), hogy egyáltalán mi a különbség áram és feszültség között?


Vagy mi egy jármű elektromos rendszerének legfontosabb paramétere?


A ____feszültség____, vagy nevezhetjük töltőfeszültségnek is, mindegy lényegében. Töltőáram gyakorlatilag irreleváns, ha ugyanis valami gond lenne a generátorral, azt úgyis észre lehet venni abból, hogy leesik a feszültség, nem bírja a terhelést.


Meg azt sem ártana látni, hogy a töltőáramot a járműben sem méri semmi. Hol van például az ehhez való áramérzékelő sönt? Sehol. Akkor te minek akarnád megmérni? Értelmetlen.

2018. szept. 2. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!