Ezt az akkut milyen töltővel tudom otthon feltölteni?
Sealed Lead Acid LP12-5(6.5Ah / 12V)
Biztonságtechnikai eszközben volt, szinte új, de úgy tudom szünetmentes tápegységben is lehet használni.
Így elsőre azt gondolnám autó akku töltő túl nagy áramot ad le, de örülnék, ha hozzáértők segítenének.
Ha jó, akkor a szünetmentes majd tölti magának.
Ha riasztóban volt, akkor valószínűleg fel is van töltve, mérjél kapocsfeszt. Ha feltöltött, akkor nem kell tölteni a tárolás idejére.
Viszont ha tölteni akard akkor a kapactásának kb. 10%-a amperben, azaz 600-700 mA töltőáramal töltheted, az ólomakkukra vonatkozó előírásokkal.
Nem. Az valószínűleg csak egy CV tápegység, töltésszabályzó a tabletben van. Vagy meg kell nézni alaposabban, tabletekkel nem foglalkoztam még, de ez így szokott működni általában.
Rá van írva egyébként:
Initial current: less than 0,36 A.
Lehet rendelni kínából olcsón CC/CV modult, kell hozzá egy tápegység, 19 V-os laptoptáp például.
Áramkorlátot beállítod 360 mA-re, végfeszültséget 14,4 V-ra is elég. Ezeken a modulokon van egy LED, ami jelzi a töltőáram kb. 10 %-ra esését, akkor lakapcsolod róla.
Vagy 13,8 V-ra állítod a töltést, ami maradhat rajta pufferüzemben is.
Ha a tablet 12V-os töltője annyit is ad le (12V), azzal nem tudsz tölteni 14,2V végfeszültségű akkut.
Egy ólom (zselés) akku nyugalmi feszültsége, kb. 12,6V.
Ha a töltő ennél nagyobb, akkor tudja tölteni, addig a feszültségig, amit lead.
Rátettem az autó akku töltőjét végül is.
Közben mértem.
Kis vacak töltő, az adattábláján az van, hogy 12V 4.2A -t ad le, viszont ha mérem közben mindössze 150mA -el tölti az akkut.
Lehet, hogy nem veszi már fel a töltést? 5V -ot tudtam mérni rajt a töltés előtt.
Közben az akku feszültség 7.5V -ra emelkedett, a töltőáram változatlan.
Jól gondolom, hogy ezzel így akár 40 órán ketesztül is tölthetem?
Akku, töltő nem melegszik.
Ha sokáig le volt merülve 5 V-ra, abból már nem lesz akku elvileg. Rövid idejű mélykisülést elbírnak esetleg, de tartósan már nem.
Autós töltő lehet többféle, trafós-diódás, tirisztoros, ami hullámzó DC-t ad, lehet sima DC-t adó elektronikus, ez nem mindegy a mérés szempontjából sem.
Meg az sem mindegy, hogy a 7,5 V-ot töltés közben vagy azt lekapcsolva mérted.
Lepusztult akku belső ellenállása nagy, emiatt áramot keveset vesz fel, viszont töltés közben a kapocsfeszültség először felszalad.
Jobb esetben (amelyik még nem károsodott), töltés hatására a belső ellenállás csökkenni kezd, feszültség lejjebb esik. Később egyre több áramot vesz fel, a feszültség felfelé megy.
Feszültségkorlátozott töltőnél egy ponton megáll, ezután az akku által felvett áram csökkenni kezd.
Igen, így már logikus, annyira megnőtt a belső ellenállása, hogy majdnem szakadásként viselkedik. Vagy legalábbis nem sok áramot vesz fel.
Mélykisüléses akkura igazság szerint nem szabadna ennyi feszültséget engedni, kímélő töltéssel kellene lassan megemelni, de annak már valószínűleg úgyis mindegy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!