Ez az autóaksi milyen állapotú? Csereérett vagy még jó eséllyel bírja simán a telet?
bemértem mindent, és amolyan "parkolósterheléssel" próbálom az állapotát kitalálni:
Alap: 12,48 V
töltés: 14,38 V
indítás: 11,5-11,8 V között, és utána rögtön megint 14, 38 körül
indítás 340 W terheléssel: 10,82 V, de utána vissza is áll azonnal 14,38-ra
Ez a 10,82 V-ra esés mit jelent? Mert amúgy még ennél is pöccre indul, csak kíváncsi lennék, mi a véleménye olyannak aki ért hozzá h ekkora terhelésnél normális-e ha leesik egy pillanatra a feszültség, és utána visszaáll. Pár perc alatt megint 12,5 körül, ha leállítom a motort.
Egyedül annyi különbséget veszek észre, hogy automata töltővel kb kétszer annyi időbe telik feltölteni 13,4 - 13,5-re, mint a vadi új aksit (másik autóé).
Mit gondoltok? kell új vagy ez így jó?
(vagy esetleg az aksiknál is van olyan h pl 3 évente ajánlatos lecserélni, függetlenül az mért értékektől?)
3 evig meg jotallas is van tobb akkura is. Miert akarod kidobni, ha meg mukodik? Pazarlas es kornyezetszennyezes...
A kapocsfeszultseg termeszetesen leesik, ha nagy terhelest adsz egy akkura.
A toltes is rendben van, a 14,4 Volt optimalis feszultseg
csak mert saccra kb 4 éves és ijesztgetnek h a fagyokat már nem fogja bírni.
de ezek szerint ezek abszolút jó értékek és maradhat?
köszi , de pont azért kellett nekem csinálni és ezért írtam a pontos értékeket mert nem tudok akkushoz, villamosságishoz menni, olyan helyen vagyok, sajnos csak magamra vagyok utalva. vagy új aksi vagy a régi de nekem kell kitotóznom, hogy ez most jó vagy sem.
szóval akkor azt mondod h az időtényező nem számít ha egyszer ezeket az értékeket mutatja, akkor lehet az akár 8 éves is ... oké, én csak örülök ha így van, mert több aksi is itt van nálam kölcsönbe egy üzlettől, szóval ha nem kell akkor naná viszem vissza, nekem csak jó. csak volt aki azt mondta h ha már átélt 3-4-5 telet akkor ne kockáztassak, de én is hajlok arra h megtartsam a régit.
Én hét év után cseréltem akkut. Addig bírta.
"és akkor mi az az első jel amikor már gondolkodni kéne a cserén?"
Amikor a teljesen feltöltött akku hidegebb napokon már érezhetően nehezebben teker az indító motor...
Amikor épphogy átfordítja a holtponton a motort...
Na akkor érdemes új után nézni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!