Elktromos fordulatszámmérö, de hogyan?
Régebbi típusú (gyújtáselosztós) motoroknál a másodpercenkénti gyújtás impulzusok számából "találja ki" a fordulatszámot.
Négyhengeres motornál minden fordulatra két gyújtás impulzus jut. Hathengeresnél már három. Háromhengeres motornál másfél (két főtengelyfordulatra jut három).
Tételezzünk fel egy 900-as alapjáratot. Négyhengeres motornál ez másodpercenként 30 impulzus. Ha ennyit kap, akkor mutat 900-as fordulatszámot. Ha ezt a műszert bekötöd egy háromhengeres motor gyújtásához, akkor ott csak másodpercenként 22,5 impulzus lesz ugyanakkora fordulatszámon, és ezt a négyhengereshez való műszer 675-nek fogja mutatni.
Magyarul a valós értékhez képest 25% eltérés lesz lefelé.
Hát... akkor az lesz amit írtam. Csalni fog lefelé 25%-ot.
Vagy belenyúlsz az elektronikájába, vagy csinálsz a számlapra öntapadós papírra nyomtatva egy új skálát.
Ez így távolról nem megy.
Nem tudni milyen áramkör van benne, lehet hogy a már vázolt monostabil multivibrátor egy integráló taggal, de lehet hogy már olcsóbb volt valami filléres mikrovezérlőt (PIC) belepakolni. Lehet hogy van állítási lehetőség, lehet hogy nincs. Lehet hogy alkatrész-cserével megoldható, lehet hogy nem. Ismeretlenül bármit mondani felelőtlenség lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!