Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Autómban van egy univerzális...

Autómban van egy univerzális ablakemelő kapcsoló, vezető felöli és az anyósülés felöli, anyósüléshez át tudok huzni még1 kapcsolót hogy három darab legyen?

Figyelt kérdés

unom hogy mindig szolni kell hogy huzzam le az ablakot mert anyósülésen akki ül nem fér hozzá a kapcsolókhoz csak aki vezett,ezért vettem ugyan olyan kapcsolót beépitettem az anyósülés felébe,csak bekötni nem tudom,mert ha ugyan úgy áthuzzom a zsinórókat a másikról másolva úgy nem müködik,hogyan lehet ezt megcsinálni?

kép a kapcsolókról:

[link]



2013. júl. 8. 22:44
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:

[link]


Itt talán látszik, hogy hogy lesz a rövidzár. Sajnos Neked a hat pólusból egy a világításé. Majd még agyalok rajta, ha az összes pólusa ki lenne vezetve nem lenne probléma, így relével csak relével lehet összehozni. Az segítene, ha leírnád, hogy melyik vezetéken milyen feszültség van alapesetben.

2013. júl. 9. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 A kérdező kommentje:
allapból csak az állandó +12V van (Gyujtáson) többi test,ha nyomom le vagy fel változzik a motor egyik testje + ra
2013. júl. 14. 22:31
 13/14 anonim ***** válasza:

Letisztult közben egy megoldás a fejemben. Kettő darab relére van szükséged, ami váltóérintkezős.


[link]


Például kettő ilyen elég hozzá.



Nem tudom, rajzot mennyire tudsz olvasni, szóval megpróbálom leírni.


A két ablakemelő kapcsoló legyen k21 és k2, és a linkelt relével írom a bekötéseket



Először is a relék testpontját (85) össze kell kötni. Ez mehet állandóan a testre. A két relé pozitív kivezetését (86) a K1 kapcsoló motor kimeneteire kell kötni. Ha ezt így megcsinálod, akkor kapcsoló egyik állásában az egyik, másik állásában a másik relé fog behúzni.


A motorra a két relé 30-aspontja megy. A két relé 87a pontja megy K2 motorkivezetésére. A relék 87-es pontjait pedig 12V-ra kell kötni.



K2 kapcsoló a most használt kapcsolód lehet, így azt nem kell kábelezni.



A működése a következő: Ha a vezetőoldali kapcsolót használod, akkor olyan, mintha ott sem lenne semmi az útban, hanem rögtön a motorra menne. Viszont ha az utasoldali kapcsolót használod, az behúzza az egyik relét, a relé az egyik testet elveszi a motorról, és 12V-t kapcsol rá.



Majd lerajzolom, úgy könnyebb lesz megérteni. Egyébként nem bonyolult, ha tisztázódik az ember fejében.

2013. júl. 15. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 A kérdező kommentje:
örülnék ha értelmeseb rajzot csinálnál :D úgy könnyebb lenne megértenem :D
2013. júl. 26. 00:26
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!