Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Ha az autó akksiján alapban...

Ha az autó akksiján alapban 12,2 V-ot mérek, járó motorral pedig 14,4-et, akkor annak annyi és csere?

Figyelt kérdés

5 éves az akksi, és gyanús volt, ezért rámértem. ha jól tudom, alapban a 13,8-at kéne tudnia, na de ez meg terhelés nélkül 12,2-őt mutat, bár egyelőre még működik minden rendesen.


Szerintetek érdemes ezt kicserélni, mert esetleg a -10 fokban már nem fog beindulni a kocsi?



2012. nov. 6. 06:40
 1/5 anonim ***** válasza:
70%

jók ezek az értékek,még töltésed is van,

az akkuval ,meg addig szoktunk menni amíg lehet,

és amikor benyögi az unalmast,akkor aznap veszünk bele egy újat,mert a pénzt már előre összeszedegettük rá,hisz tudtuk,hogy egy 5 éves akku bármelyik nap behalhat,

kicsit olyan ez mint a wc-ben a villanyégő,-addig minek kicserélni,amíg jó :))

2012. nov. 6. 06:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
22%

"az akkuval ,meg addig szoktunk menni amíg lehet, "


Igen, nálatok.

Normális ember pedig előre gondolkodok hogy ne térdig érő hóban kelljen akkuért mennie mert a régi akkuból az utolsó milliamper is ki van préselve, hiszen "az is ki van fizetve".

Akkusnál, autószerelőnél terhelővillával megmérve meg tudják mérni hogy nekivágj-e a télnek csere nélkül.

Az 5 éves akku állapota erősen függ a gyártmánytól, illetve az előzetes használattól.

A döntést bízd szakemberre. Egy biztos. Az akku állapota csak romlik, jobb nem lesz.


Amúgy általában:

100% 1.265 12.7

75% 1.225 12.4

50% 1.190 12.2

25% 1.155 12.0

Mélykisütött 1.120 11.9


Az akkumulátor szulfátosodása akkor kezdődik, amikor a savsűrűség 1,225 alá esik vagy az akkufeszültség 12,4V alá. A szulfátosodás megkeményíti az akkumulátor lemezeket és csökkenti az akku áramfelvevő/áramleadó képességét, kapacitását, a folyamat az akkumulátor tönkremenetelével ér végét.

Kb. az akkumulátorok 30%-a éri meg a 3 éves vagy az a fölötti kort. Az akkumulátorok meghibásodásának a 80%-a az elszulfátosodásra vezethető vissza.

Hidegben az akkumulátor kapacitása alacsonyabb, mint normál hőfokon. Egy teljesen kisütött akkumulátor akár be is tud fagyni, amikor tartósan 0 fok alá süllyed a hőmérséklet.

2012. nov. 6. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Oké, csak összetettebb a dolog nálam, mondom miért!


Szóval ha most még amolyan "elmegy" kategória az akksi állapota, akkor gyorsan kiveszem, mert a lakásba is kell nekem egy fix telep pár dologhoz, és akkor a folyamatos melegben már gondolom, kevésbé romlana az állapota.


Ha tehát ezt 100%-ra tudom, hogy "megindult a lejtőn" és a télen ennek annyi lesz, akkor nem várok az utolsó pillanatig, hanem most lecserélem, és így a kocsi is oké lesz tutira + a lakásban a melegben tönkre se megy az akksi.

nem?


Ezért kérdezném, hogy mennyire érdemes elébe menni a dolgoknak, azaz milyen valószínűséggel várható a teljes tönkremenetele rövid időn belül ...

2012. nov. 6. 08:44
 4/5 anonim ***** válasza:
Nehéz ezt megmondani, az az érték, amit terhelésnél kell mutatnia, az indítóáramtól is függ, hány mA. Nekem az előző akksim terhelés nélkül 14-et mutatott, terhelve meg 3-at, mert az önindító zárlatot csinált benne. Én a régi bevált módszert alkalmazom: este indítás előtt felkapcsolod a tompítottat és ha nagyon halványodik indítózáskor, akkor csere, ha nem, akkor okés.
2012. nov. 6. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

"folyamatos melegben már gondolom, kevésbé romlana az állapota. "


Félreérted. Nem a hidegtől megy tönkre és melegben pedig semmi baja.

Hidegben csak kissebb a kapacitása mint ugyanaz az akku melegben.

Tehát ha nyáron használod és jó, ugyanaz télen men biztos hogymár elég. A te 50%-ra becsült akku kapacitásod a hideg miatt tovább csökken. Ha a motor hajlamos hidegben nehezen indulni, akkor lehet hogy már kevés lesz hozzá az akku hogy sikeresen bekurblizza.

Nyári vs téli indítás az akkuval szemben nem ugyanaz a követelmény. Itt nem azzal van csupán gond hogy hideg van, hanem hogy az indítási kondíciók többet kívánnak az akkutól mint nyáron, és az akku pedig pont kevesebbre képes mint nyáron.

2012. nov. 6. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!