Akkumlátor felujjítással kapcsolatban tapasztalatok?
Picit bonyolult a dolog.
Adva van egy bionix elektromos 48v-os kerékpár .Sajnos az akksi már oda van nagyon.Beszéltem akku felújító céggel.A vezérlés nagyon érzékeny arra ha megbontják a rendszert és ezért nem vállalják a felújítást.
A kérdésem az lenne hogy működhet e a töltés úgy hogy egy nagyobb kapacitású feltöltött akkumlátorról töltöm menetközben a régi akksit ha már lemerült.
Tudom bonyolultnak hangzik de így talán nem kéne a vezérlést átalakítani.Persze fwlmerül még pár technikai kérdés de engem most csak az érdekelne ,hogy elvileg kivitelezhető lenne e az elgondolás.





A régi li-ion elemeket kicserélik és újakat raknak be az akkuházba.
Elmondásuk szerint a vezérlés hajlamos az esetleges párásodástól tönkre menni etért nem vállalják a felújítást.





Valószinüleg nem működik az elgondolásod.
Mivel ha egy másik akksiről megtáplálod a kerékpárban lévő akksit, így az átáll töltés módba és tiltja a motor kivezérlését. Ergo nem mész sehova. Ez egy védelem hogy töltőre dudva ne tudj elindulni a kerékpárral hogy aztán kiszakítsd a kábelt a falból.
Le kell gyártani egy új akkupakkot, vagy venni egy újat a kerékpárba.















Sajnos az ilyen kerékpároknál ez van.
Sokan megszívták. Megvették szépkártyára, egészségpénztári kártyára, mert úgy olcsó volt. Aztán most ki kell fizetni amit akkor megspóroltak. Merthogy mennek tönkre az akksik (természetes elhasználódás okán) és a csere nem olcsó.
Egy ilyen kerékpárban az akku az ami ér valamit. A kerékpár más alkatrészei a legkommerszebb, legvacakabb alkatrészek amit csak gyártani lehet. Ha az akksi tönkremegy, akkor gyakorlatilag nulla a kerékpár értéke, mert a többi alkatrész is elkopott már annyira hogy cserések. Vagyis gazdasági totálkár a felújítás.
Még azt a lehetőséget meg kellene vizsgálni hogy lehetséges-e egy új akksi, egy új motorvezérlő és a hozzá tartozó köcöllékek, gázkar, kijelző stb - vagyis egy teljes szett beépítése.





Ahogy előttem is mondták.
A régebbi, igénytelenebb pl ólmos akkumulátoros rendszereknél lehetséges valamilyen szintű felújítás, de manapság már ott is több vele a macera mint az esetleges haszon. Az újabb akkumulátoros rendszerek kisebb részekre vannak osztva és ott a felújítás szinte minden esetben az elhasználódott cellák cseréje. Ez a technológia modernségétől függően egyre drágább és nehezebb dolog. Általánosan mondva minél újabb valami annál inkább esélyes, hogy egyben ki kell cserélni az egészet. Már ha van utánpótlás ugyanis üzleti okok miatt szeretik a gyártók egyedi akku pakkokkal megoldani a dolgaikat, hogy ha elhasználódik valami akkor ne legyen véletlenül sem kompatibilis mástól származó vagy akár saját újabb alkatrészekkel.
Egyébként pedig ahogy felettem is említették van egy mondás miszerint ezeknél az akkumulátoros rendszereknél - kezdve a kézi eszközöktől akár egy autóig - az akksi éri a legtöbbet. Ugyanis abba a mai napig bele kell rakni az anyagot. Míg minden más alkatrész esetén pofátlanul olcsó vagy kispórolt anyagokkal lehet dolgozni manapság. Sok "kezdő" vásárló szembesül azzal, hogy amikor használattól függően néhány év elteltével elhasználódik az akkumulátor akkor az egész eszköz értéktelenné válik. Emiatt is szoktam javasolni hogy alaposan ellenőrizzük bármilyen használt akkumulátoros eszköz vásárlásakor az akku állapotát és azt, hogy mennyibe kerülne pótolni. Így elkerülhetjük, hogy akár az eszköz értékének többszörösét kellene rákölteni azonnal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!