Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Akkumlátor felujjítással...

Akkumlátor felujjítással kapcsolatban tapasztalatok?

Figyelt kérdés

Picit bonyolult a dolog.

Adva van egy bionix elektromos 48v-os kerékpár .Sajnos az akksi már oda van nagyon.Beszéltem akku felújító céggel.A vezérlés nagyon érzékeny arra ha megbontják a rendszert és ezért nem vállalják a felújítást.

A kérdésem az lenne hogy működhet e a töltés úgy hogy egy nagyobb kapacitású feltöltött akkumlátorról töltöm menetközben a régi akksit ha már lemerült.

Tudom bonyolultnak hangzik de így talán nem kéne a vezérlést átalakítani.Persze fwlmerül még pár technikai kérdés de engem most csak az érdekelne ,hogy elvileg kivitelezhető lenne e az elgondolás.



#elektromos kerékpár #Pedelec akkumlátor #Akkumlátor felújítás
febr. 16. 19:24
 1/9 anonim ***** válasza:
Mi az a felujjítás? Beolvasztják, és a műanyag részekből ujjakat fröccsöntenek?
febr. 16. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

A régi li-ion elemeket kicserélik és újakat raknak be az akkuházba.

Elmondásuk szerint a vezérlés hajlamos az esetleges párásodástól tönkre menni etért nem vállalják a felújítást.

febr. 16. 19:58
 3/9 anonim ***** válasza:

Valószinüleg nem működik az elgondolásod.

Mivel ha egy másik akksiről megtáplálod a kerékpárban lévő akksit, így az átáll töltés módba és tiltja a motor kivezérlését. Ergo nem mész sehova. Ez egy védelem hogy töltőre dudva ne tudj elindulni a kerékpárral hogy aztán kiszakítsd a kábelt a falból.

Le kell gyártani egy új akkupakkot, vagy venni egy újat a kerékpárba.

febr. 16. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Teljes vakvágányon haladsz. Nem felújításra kell kérned árajánlatot, hanem cserére. Felújítással én sem foglalkoznék, mert értelmetlen.
febr. 16. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Akármennyire is érzékeny rá, nem hiszem, hogy másnak ne menne tönkre az akksija és ne lehetne cserélni. Lehet bonyolult, lehet utána trükközni kell vele, de felújítani szerintem felesleges.
febr. 16. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Az a gond hogy a Bionx típust már nem gyártják kb 4 éve.Ami a piacon fellelhető annak bizonytalan az előélete.Beszéltem akku felújító céggel de valóban itt nem a bent lévő akkucsomagot újítják fel hanem új elemeket raknak be az akku paramétereinek függvényében.De ennél a típúsnál a vezérlés az akkuházban van ami nagyon érzékeny a megbontásra és nem garantálják ,hogy hosszútávon kitart a vezérlés.
tegnapelőtt 19:34
 7/9 anonim ***** válasza:

Sajnos az ilyen kerékpároknál ez van.

Sokan megszívták. Megvették szépkártyára, egészségpénztári kártyára, mert úgy olcsó volt. Aztán most ki kell fizetni amit akkor megspóroltak. Merthogy mennek tönkre az akksik (természetes elhasználódás okán) és a csere nem olcsó.

Egy ilyen kerékpárban az akku az ami ér valamit. A kerékpár más alkatrészei a legkommerszebb, legvacakabb alkatrészek amit csak gyártani lehet. Ha az akksi tönkremegy, akkor gyakorlatilag nulla a kerékpár értéke, mert a többi alkatrész is elkopott már annyira hogy cserések. Vagyis gazdasági totálkár a felújítás.


Még azt a lehetőséget meg kellene vizsgálni hogy lehetséges-e egy új akksi, egy új motorvezérlő és a hozzá tartozó köcöllékek, gázkar, kijelző stb - vagyis egy teljes szett beépítése.

tegnapelőtt 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Ahogy előttem is mondták.

A régebbi, igénytelenebb pl ólmos akkumulátoros rendszereknél lehetséges valamilyen szintű felújítás, de manapság már ott is több vele a macera mint az esetleges haszon. Az újabb akkumulátoros rendszerek kisebb részekre vannak osztva és ott a felújítás szinte minden esetben az elhasználódott cellák cseréje. Ez a technológia modernségétől függően egyre drágább és nehezebb dolog. Általánosan mondva minél újabb valami annál inkább esélyes, hogy egyben ki kell cserélni az egészet. Már ha van utánpótlás ugyanis üzleti okok miatt szeretik a gyártók egyedi akku pakkokkal megoldani a dolgaikat, hogy ha elhasználódik valami akkor ne legyen véletlenül sem kompatibilis mástól származó vagy akár saját újabb alkatrészekkel.


Egyébként pedig ahogy felettem is említették van egy mondás miszerint ezeknél az akkumulátoros rendszereknél - kezdve a kézi eszközöktől akár egy autóig - az akksi éri a legtöbbet. Ugyanis abba a mai napig bele kell rakni az anyagot. Míg minden más alkatrész esetén pofátlanul olcsó vagy kispórolt anyagokkal lehet dolgozni manapság. Sok "kezdő" vásárló szembesül azzal, hogy amikor használattól függően néhány év elteltével elhasználódik az akkumulátor akkor az egész eszköz értéktelenné válik. Emiatt is szoktam javasolni hogy alaposan ellenőrizzük bármilyen használt akkumulátoros eszköz vásárlásakor az akku állapotát és azt, hogy mennyibe kerülne pótolni. Így elkerülhetjük, hogy akár az eszköz értékének többszörösét kellene rákölteni azonnal.

tegnap 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat.Én újonnan vettem a kerékpárt .A téli leálláskor is betarttam a töltöttséggel és kisütéssel kapcsolatos tennivalókat.Ráadásul a rásegítést sem használtam folyamatosan.11000km alatt összesen ha 500 km volt az összesen rásegítéssel megtett út akkor is sokat mondok.Igy az akkumlátorban sincs sok töltési ciklus és 20%alá sosem merítettem .Hát ez van.Valószínűleg valoban az új akksi egy másik vezérlés lehet a megoldás a problémára.
tegnap 16:03

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!