Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Ezek alapján jól tölt az...

Ezek alapján jól tölt az intelligens autóakkumulátor töltő?

Figyelt kérdés

Vásároltam egy intelligens autótöltőt, gondoltam kipróbálom egy 5 éves autó, gyári 61 Ah-ás akkumulátorán. Erről a töktőről van szó.

[link]

Az emag cím ne tévesszen meg senkit, nem inverteres hegesztő, hanem 12-24 voltos töltőről van szó.

Az akkuval még semmi gond nem volt, a legnagyobb hidegben is pöccre indít. Töltés előtt 12,4 voltos nyugalmi feszültséget mértem, kb. 6 fokos kinti hőmérsékleten. A töltőn egyetlen gomb található, amivel választani lehet a smart illetve gyorstöltés között, minden mást a töltő beállít. A smart funkciót választottam és el is kezdte tölteni. Pár perc elteltével a kijelző 13,7 töltőfeszültséget mutatott. Lemértem mérőműszerrel is, az pont 1 volttal mutatott többel, 14,7 voltot. Van egy rejtett menü az autórádió kijelzőjén, amit előhívva mutatja az akku feszültségét, közel ezt az értéket mutatta, 14,6 volt. Kisebb nagyobb ingadozásokkal 13,7-14,2 értékeket mutatott a töltő kijelzője az egy órás töltés alatt, ami ugye kevesebb, mint a valós érték. Miután befejezte a töltést, csipogott, lekapcsoltam a töltőt. Rögtön a töltés után 13,4 nyugalmi feszültséget mértem, ami ugye nem mérvadó, a valós értékre még várni kell.

Kb. 6 óra múlva ismét lemértem a nyugalmi feszültséget, most már csak 12,5 Volt.

Elvileg az akku maximálisra van töltve, nem magasabb kéne legyen a nyugalmi feszültség? Igaz, új korában is csak 12,6 volt csak. Egyes helyeken 12,7 voltot írnak a maximálisan feltöltött akkuk nyugalmi feszültségének, máshol 12,6-ot. Vagy azért mutat kevesebbet, mert hideg van kint? A végső kérdésem az, hogy akkor csurig van töltve az akku vagy nincs?



nov. 27. 17:58
 1/5 anonim ***** válasza:

"akkor csurig van töltve az akku vagy nincs?"

Nem csak a feszültség, hanem az adott feszültségen a töltőáram is jelzi a töltöttséget. Tehát így ennyiből nem lehet megmondani hogy mi történt. A másik pedig az, hogy az autó fogyasztása kis mértékben elviszi a pontosságot, hiszen az plusz terhelés (ahogy írtad, az autórádióval monitoroztad a feszültséget).

Kivett akku mellett lenne ideális a töltés, de ne törődj vele, ez a töltő arra való, hogy a lemerült akkudat használhatóvá tegye, nem az, hogy 97%-ra töltöttség után rákapcsolva még 3%-ot töltsön rajta.

Én azt mondom, hogy ennyi pénzért, ha feltöltötte, és valóban tud 10 ampert a töltés során, az már ajándék. Ebben az árkategóriában csak 2-3 amper töltőáram jellemző. Viszont nem ajánlatos a kapacitás 1/10 felé menni, azaz ha pl. 55 Ah akkud van, akkor 5,5 A töltőáram felé.

[link]

nov. 27. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Nem autórádióval monitoroztam, csak leellenőriztem a töltési feszültséget ezen is, ha már a töltő és a mérőműszerem különböző értékeket mutatott. A töltő mutat helytelen értéket, ha már a másik kettő ugyanazt mutatja. Tehát kb. 20 másodpercig volt bekapcsolva a rádió a töltés alatt. Kiszerelni nem szeretném az akkut, mert nem szeretnék utána azzal kínlódni, hogy újraállítgassak ezt azt.
nov. 27. 21:03
 3/5 A kérdező kommentje:
Ahogy emlékszem, kb. 0,8-1 amperrel töltötte. Azért töltöttem, mert mindenütt azt ïrják, hogy úgy forduljunk neki a télbek, hogy legyen az akku maximálisan feltöltve. Az autót átlagosan heti egy két alkalommal használom egy 30 km-re található városig és vissza, plusz az ebből adódó városi forgalom.
nov. 27. 21:07
 4/5 Szervizmérnök úr ***** válasza:

14,4 V a standard végfeszültség, illetve télen vagy AGM akkunál 14,7 V.

De ha eléri a végfeszültséget, 1 óra még kevés, ennél tovább kell az adott szinten tartani, hogy teljesen felszívja magát. A telítést az akku által felvett és egyre csökkenő áram indikálja.

Tehát elvileg 0,02C, azaz C/50 értéknél lenne a vége.

61/50 = 1,22 A-ig kellene visszacsökkenni az áramnak, de ezt csak kiépített akkunál tudod pontosan bemérni.

Továbbá sok értelme sincs ezzel szórakozni. Aki télen ritkán használja az autót, 13,6 V tartófeszültségre kell felhúzni, ami megoldható egy kis tápegységgel, DC-konverterrel, ahogy akarod. De egy diódán keresztül, hogy áramszünet esetén visszafelé ne folyjon áram.

Az egészet egy konnektorba dugható időzítővel 30 percenként be-ki kapcsolni és kész.

Ez az eljárás kíméletes módon szinten tartja az akkut, pöccre indul bármikor.

nov. 27. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Simán lehet, hogy valami fogyasztó bekapcsol már annyitól, ha kinyitod az ajtót, és az lehúzza 1-2 tizeddel a feszültséget, szóval én nem aggódnék.
nov. 28. 07:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!