Voltmérőhöz milyen vezeték kell?
Pont hogy a vastagabb vezetéknek kisebb az ellenállása :)
De a 0.5-es bőven jó is lesz.
Nem tudom, milyen mutatóról van szó, világító, azaz LED-kijelzős feszültségmérők szoktak lenni a piacon, ami bár nem vesz fel túl sok áramot, de nem is elhanyagolható.
Meg majd nehogy meglepődj, nem mindegy, hová kötöd a mérőpontot, mivel a jármű vezetékein, karosszérián, reléken, kapcsolókon eső feszültség eltérő értékeket ad.
Elvileg az akkufeszültséget kellene pontosan mérni, de arra nem köthetsz állandóra pl. egy LED-es kijelzőt, melyben nem csak a LED-ek fogyasztanak, hanem maga az áramkör abból táplálkozik, amit mér, általában 7805 vagy 3,3 V-os belső disszipatív stabilizátorral kiegészítve.
Tehát ez nem ugyanaz, mint egy multiméter, ami 10 MΩ terhelést képez mindössze (semmit gyakorlatilag).
Ha viszont kapcsolt áramköri pontra kötöd, ott jön a csalódás, már nem pontosan akku feszültségét látod, hanem meglepően kevesebbet.
Szép dolog a technika iránti érdeklődés, és a barkácsolás is kellemes időtöltés.
A technikai részeket elolvashatod #3 válaszában👍, én más dolgokról kérdeznélek:
1. milyen tipusú, évjáratú autóba akarod beszerelni?
2. hova, az autó melyik pontjára képzelted?
3. milyen működésű, küllemű, műszert gondoltál?
4. és egyébként is, minek?
1. Egy suzuki swift 1998-as évjáratú
2. A rádió alá lesz berakva gyári óra helyére
3. [link]
Ezt tenném be. Tudom nem egy komoly műszer de nekem bőven elég. Olajnyomás/hőmérséklet is be lesz kötve természetesen
4. Miért ne? Szerintem jól nézne ki.
Az órának van csatlakozója onnan venném le az áramot. Tudom hogy nem lesz pontos ezért akarok jó kábelt használni hozzá hogy annyival is kevesebbet csaljon.
A világításnak van külön vezetéke a csatlakozón szóval az csak akkor világít ha felkapcsolom a fényszórókat.
Köszönöm a válaszokat, segítséget :)
Ha elkészül majd megírom milyen lett a végeredmény.
Szerintem elfogadható ha csatlakozóban található (órához menő) kábelt használod.
Amúgy világítás-kábel nem a fényszóróra van kötve, hanem a helyzetjelzőre.
Jah és ne felejts el egy stabil testelést vinni az órákhoz.(31-es kivezetés)
Na hát be lett kötve :)
Az óra csatijába 4 kábel volt. Egy test, egy állandó 12v, gyújtás és a helyzetjelző.
Világítás helyzetjelzőre ment. A többit a gyújtásra tettem. A negatívok nyílván a testre. Az állandót nem vettem használatba.
Olajnyomás/hőmérséklet tökéletesen megy, ezektől nem is féltem hogy gond lesz.
A voltmérőt az óra kábelére kötöttem mint írtam fentebb. Arra számítottam hogy csalni fog de végül pozitívat csalódtam. Álló motornál gyújtáson kb 12.5v mutat, járó motornál 14v
Multiméterrel kiváncsiságból rámértem az akksira. Durván 0.3v-ot csal a voltmérő. Szerintem az teljesen belefér. Bár nem egy nagyon minőségi multiméterem van szóval nemtudom mennyire hihetek neki...
Lényeg az hogy kapok visszajelzést az akksiról ha esetleg elmegy a töltés vagy valami gond van szóval sikeresnek könyvelem el ezt a bekötést.
Köszönöm mindenkinek a segítséget! :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!