Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Fűkaszáról van szó, és nem...

Ozsairam kérdése:

Fűkaszáról van szó, és nem értem a működést. Valaki segítene?

Figyelt kérdés

A gyújtó trafótól jön egy vezeték a stop kapcsolóig. Ez a vezeték meg van szakítva egy összedugható csatlakozóval. A gondom: A gyújtó trafó és a csatlakozó között van kb.1,5 vagy 2 mm-es vezeték, majd a csatlakozó párjától a stop kapcsolóig 2 db kb 0,75 mm, vagy vékonyabb vezeték megy.

Ebből a 2 vezetékből az egyik leszakadt a helyéről, és a motort nem lehetett leállítani a stop kapcsolóval. Vissza akartam forrasztani, de a csatlakozó csak 1 db vezetékhez alkalmas. Sehogy sem értem, hogy hova volt bekötve a másik. Nincs helye. Talán a vezetékek eltérő keresztmetszete miatt folytatódik 2 db vezetékkel? De még mindig nem értem, hogy a megmaradt 1 db vezetéken keresztül miért nem testelődött le, és nem állt le a motor?



aug. 28. 19:02
1 2
 11/18 A kérdező kommentje:
9-es válaszolónak. Azt én is tudom, hogy testelni kell. Nem ez volt a kérdés, hanem az eredeti bekötés működése volt a kérdés.
aug. 31. 10:56
 12/18 A kérdező kommentje:
10-es válaszolónak. Ezt a gépet 16 évvel ezelőtt vettem, nagyon jó kis gép imádom. Nagyon drága volt abban az időben. Eredetileg is csak 1 vezeték jön a trafótól, majd a csatlakozótól a stop kapcsolóig megy 2 db vezeték. Végül megoldottam lengő vezetékkel (2,5-el). Így nem kell 2 vezeték. Mikor le akarom állítani, csak a lengő vezeték végét odanyomom a kuplungházhoz és leáll. Sajnos az eredeti gyári működés elvét nem tudtuk megfejteni.
aug. 31. 11:05
 13/18 anonim ***** válasza:
A kapcsoló másik lábát kell testre rakni valószínűleg, a módja lényegtelen, de lehet jobb a gyújtótrafóhoz közelebb. :)
aug. 31. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 A kérdező kommentje:
13-as válaszolónak. Mikor feltettem a lengő vezetéket, kipróbáltam a szarvhoz érinteni, hogy leáll-e a motor. Sikertelen volt a kísérletem. Tehát a kapcsoló másik fele sem a testre megy, valami más elven működött. Talán van valami elektromos alkatrész a stop kapcsolóhoz csatlakoztatva, de ez csak feltételezés. A fogantyút nem akarom szétszedni, mert nehéz az összerakása. Legalábbis a másik (kínai) gépnél ez nem sikerült.
szept. 1. 05:57
 15/18 anonim ***** válasza:

"Tehát a kapcsoló másik fele sem a testre megy, valami más elven működött. Talán van valami elektromos alkatrész a stop kapcsolóhoz csatlakoztatva, de ez csak feltételezés. "

Lehet hogy nem oda megy, hanem a gyújtótrafót szakítja.

De ha egyszer működik, és letesteled, az eredmény ugyanaz, le fog állni.

A kétféle módszernál az egyiknél kapcsoló hiba miatt nem áll le, a másiknál meg nem indul el.

szept. 1. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:

Nincs szerintem variálás, a gyújtótrafó két végét képzeld magad elé, az egyik testen van, a másik dobálja a szikrát, ahogy a mágnes elsuhan előtte. Ezt a szikrázósat ha testre zárod egy kapcsolóval (lehetőleg a kikapcsoltnak tűnő állásra kötve), akkor nem tud szikrázni, ennyi az egész. Ha variálgatsz fejben, hogy hogy másképp lehet, akkor valószínűleg csak túráztatod magad. A megszakítós megoldás azért nem jó, mert egyrészt kellemetlenül közel lesz a kézhez, másrészt át tud ütni az a szikra egész nagy távolságokat is, maximum gyengítené a gyújtást, ami meleg motornál egész sokra is elég lehet. A mérnökök ha két dolog közül választhatnak, nem az utóbbira hajazót választják, ez szinte egész biztos. És csak azért "szinte", mert láttam én is érdekes gyári megoldásokat már, de ezek nagyon fura szerzetekben fordulnak elő, amik tényleg csak eladni vannak.

Egy márka és típus se jönne rosszul amúgy, hátha tényleg valami ezoterikus megoldás van arra a fránya gyújtásra. Annyira nem jó hosszabb távon szivatóval leállítgatni.

szept. 1. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:

"Ezt a szikrázósat ha testre zárod egy kapcsolóval (lehetőleg a kikapcsoltnak tűnő állásra kötve), akkor nem tud szikrázni, ennyi az egész."

Érdekes elgondolás, de nem egészen így van.

Két tekercs van benne. A nagyfesz. sok menettel, és egy másik kevés menettel, alacsony feszültséggel. Annak az egyik vége testen, a másik vége a kapcsolón. Ha testre kapcsolod, akkor összeomlik tőle a mágneses tér. Szóval nam a HV tekercset kapcsolgatod.

szept. 1. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 A kérdező kommentje:
16 válaszolónak. "Annyira nem jó szívatóval leállítani" Erről senki nem beszélt. A lengővezetéket alapjáratnál testelem le a kuplungházon.
szept. 2. 06:28
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!