Hova megy a visszatermelt áram?
A vonatoknál hova megy az áram?
Azt olvasom, hogy amikor fékez és küldi vissza a hálózatba az áramot akkor azt más mozdony fel tudja használni.
De ha nincs másik mozdony akkor mi van? Akkor nem lehet fékezni?
A hálózaton mindig van más terhelés ami el tudja használni.
Ha nem volna ami elhasználja akkor a visszatáplálás következtében jelentősen megnőne a feszültség a hálózaton.
"Ezt írtam én is."
Hol? :D
"Vagyis vissa kimegy az országos hálózatba a 120kV-ra?"
Így van.
"Hol? :D"
"Ha nem volna ami elhasználja"
""Hol? :D""
Az első hat szó tartalmazza a keresett részt.
Te írtad:
"Olyan nincs, hogy a magyar átviteli hálózaton nincs terhelés."
Én írtam:
"A hálózaton mindig van más terhelés..."
Tehát olyan nincs hogy nincs, vagyis van.
De tényleg kell ez ide?
„Miért nőne meg jelentősen a feszültség? Semmiért.”
Akkor nézd meg a CAF villamosokon a menetirány szerinti vezetőállást. Ott van egy műszer, amelyik a hálózati feszültséget mutatja, ami névlegesen 600 V. Fékezéskor akár 650 V fölé is növekszik a feszültség, pedig a hálózat nem terhelés nélküli, több villamos is jár egy időben.
„De ha nincs másik mozdony akkor mi van? Akkor nem lehet fékezni?”
A mozdonyon mechanikus fék is van. Egyébként is egy vonatnál közel sem elegendő csak a mozdonyt fékezni, az egész szerelvényt kell fékezni, a kocsikon pedig mechanikus fék van. Aztán vajon, hogyan fékezik a dízel és gőzmozdonyokat, ahol nincs lehetőség a felsővezetékbe való visszatáplálásra?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!